سفر به پرتغال | هر آنچه باید از تاریخ و تمدن لوستیانا بدانید | زیگوکمپ

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » سفر به پرتغال | هر آنچه باید از تاریخ و تمدن لوستیانا بدانید | زیگوکمپ
سفر به پرتغال | هر آنچه باید از تاریخ و تمدن لوستیانا بدانید | زیگوکمپ
سفر به پرتغال | هر آنچه باید از تاریخ و تمدن لوستیانا بدانید | زیگوکمپ

آیا میدانید کشور پرتغال یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپایی حال حاضر محسوب می‌شود؟ چقدر از تاریخ و تمدن این کشور میدانید؟ آیا غذاهای سنتی این سرزمین را می‌شناسید؟ امروز و در این مقاله قصد داریم تا با شما سفر به پرتغال را تجربه کنیم. کشوری که تمام فاکتورهای یک سفر جذاب و خاطره انگیز را در کنار هم دارد. پس آماده باشید تا هر آنچه لازم است از کشور پرتغال(لوستیانا) بدانید را با شما بازگو کنیم.

  • زبان : پرتغالی(دارای ده گویش منحصر به فرد)
  • واحد پول : یورو
  • کشور همسایه : تنها همسایه اسپانیا.
  • جمعیت : ده میلیون نفر
  • صادرات : پنجاه درصد از چوب پنبه جهان

 

ریشه نام لوستیانا از کجاست؟

ریشه نام لوستیانا از کجاست؟

لوستیانی‌ها که از عصر آهن در منطقه داخلی پرتغال ساکن بودند، اجداد ملت پرتغال به حساب می آیند. به همین دلیل است که امروزه نام‌هایی مانند به کشور پرتغال لوستیانا و به شخصی که پرتغالی صحبت می‌کند، Luso-Portugal گفته می‌شود. آنها تا زمان مرگ رهبرشان، ویریاتوس، که در پرتغال به عنوان یک قهرمان شناخته می‌شد؛ به خاطر موفقیت‌ های تاریخیشان ارتش روم شناخته می‌شدند.

 

طولانی ترین امپراتوری در بین امپراتوری های مدرن اروپایی

طولانی ترین امپراتوری در بین امپراتوری های مدرن اروپایی

تاریخ کشور پرتغال نسبت به دیگر کشورهای اروپایی غنی‌تر است. امپراتوری پرتغال در اوج شکوه خود 53 کشور مختلف امتداد داشت. تا اینکه کشور برزیل در سال 1822 میلادی به استقلال دست یافت و پس از آن کم کم کشورهای دیگر نیز به تقلید از این کشور اعلام استقلال کردند. این روند تا سال 1975 میلادی ادامه داشت و حتی مستعمرات آفریقایی پرتغال نیز به طور کامل از این کشور جدا شدند. ماکائو آخرین مستعمره پرتغال بود که در سال 1999 میلادی و پس از 442 سال اشغال، اعلام استقلال کرد.

 

لیسبون قدیمی‌تر از رم؛ تمدن 3000 ساله پرتغال

لیسبون قدیمی‌تر از رم؛ تمدن 3000 ساله پرتغال

لیسبون از سال 1147 یک شهر پرتغالی بوده است، اما تاریخ آن به چند هزار سال قبل از کشور پرتغال می رسد. یافته‌های باستان‌شناسی که به ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد نشان می‌دهد که فنیقی‌ها در سراسر لیسبون کنونی سکونتگاه‌هایی داشتند، به این معنی که لیسبون بیش از ۳۰۰۰ سال است که به طور مداوم مسکونی بوده است.

 

عجیب اما واقعی؛ پرتغالی زبان رسمی 9 کشور دیگر است

در نتیجه جاه‌طلبی‌های امپراتوری پرتغال، پرتغالی یک زبان رسمی در آنگولا، برزیل، کابو ورد، تیمور شرقی، گینه استوایی، گینه‌بیسائو، ماکائو، موزامبیک، سائوتومه و پرنسیپ و همچنین گوا در هند است. این زبان ششمین زبان اول در جهان است که گویش های بومی زیادی نیز دارد.

 

قبل از سفر به پرتغال بدانید؛ پرتغالی ها کاتولیک رومی هستند!

قبل از سفر به پرتغال بدانید؛ پرتغالی ها کاتولیک رومی هستند!

مسیحیت اولین بار زمانی که کشور پرتغال بخشی از امپراتوری روم بود به این کشور آمد. کلیسا و دولت از روزهای جمهوری اول (1920-1926میلادی) از هم جدا بودند. با این حال، قوانین اخلاقی و حقوقی کاتولیک پایه و اساس عمیقی دارد، در حالی که بیشتر جشنواره ها و نمایشگاه های سنتی منشأ مذهبی دارند. طبق سرشماری سال 2011، 81 درصد از مردم پرتغال کاتولیک رومی هستند. بهتر است قبل از سفر به پرتغال بدانید بروی عقاید دینی خود پایبند هستند.

 

تمپورا؛ به نام پرتغال به کام ژاپن

تمپورا؛ به نام پرتغال به کام ژاپن

یکی از معروف ترین غذاهای ژاپنی تمپورا است. با این حال، این غذا از سبزیجات خرد شده و سرخ شده و غذاهای دریایی در واقع توسط تاجران و مبلغان پرتغالی ساکن در ناکازاکی اختراع شد. تمپورا در نهایت در قرن شانزدهم در سراسر ژاپن گسترش یافت.

 

آیا میدانید بیش از نیمی از چوب پنبه جهان از پرتغال می آید؟

پرتغال خانه بزرگ‌ترین جنگل‌های بلوط چوب پنبه (مونتادوس) در جهان است. در واقع، این بلوط چوب پنبه ای (Quercus suber L) توسط قانون پرتغال(در صورت قطع کردن این درختان، افراد متحمل جرم سنگینی می شوند) محافظت می شود. چوب پنبه از تنه بلوط چوب پنبه هر نه سال یکبار بدون آسیب رساندن به درخت جدا می شود.

 

پرتغال پیشتاز جهان در انرژی های تجدیدپذیر 

پرتغال پیشتاز جهان در انرژی های تجدیدپذیر است

تا جولای 2014 میلادی، حدود 70 درصد انرژی کشور پرتغال از منابع تجدیدپذیر مانند باد، برق آبی و خورشیدی تامین می شد. این کشور در سال های اخیر در واقع نشان داده است که می تواند تمام نیازهای برق داخلی خود را با منابع تجدیدپذیر تامین کند. یکی از بزرگترین مزارع فتوولتائیک جهان در نزدیکی شهر مورا قرار دارد. پروژه های نوآورانه شامل مزرعه بادی شناور (WindFloat) و WaveRoller است که حرکت امواج اقیانوس را به انرژی و الکتریسیته تبدیل می کند.

 

هر آنچه قبل از سفر به پرتغال باید بدانید؛ سعی نکنید همه چیز را در یک سفر ببینید

پرتغال کشور کوچکی است. تقریباً به اندازه ایالت ایندیانا در آمریکای شمالی و کمی بزرگتر از اسکاتلند. اما در اینجا چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد، از دهکده‌های بالای تپه در آلنتجو گرفته تا مکان‌های دورافتاده میراث جهانی یونسکو، بدون ذکر بیش از 100 ساحل در آلگاروه. یک اشتباه تازه کار، تلاش برای دیدن تمام پرتغال در یک دیدار است. حتی اگر چند هفته فرصت داشته باشید، نمی توانید از همه چیز در این کشور متنوع بازدید کنید. در عوض، یک یا دو منطقه را انتخاب کنید و سفر خود را در آنجا متمرکز کنید، و به خودتان فرصت دهید تا هم نقاط برجسته و هم بازارهای محلی، تاکستان‌ها و سایر جاذبه‌های کمتر بازدید شده را ببینید.

 

تصمیم بگیرید که در سفر به پرتغال کجا بروید

کوه ها، کنار دریا، خیابان های شهر سنگفرش شده؟ پرتغال برای سفر گزینه های زیادی دارد. با یک هفته در اختیار داشتن، می‌توانید کمی ماجراجویی شهری را با استراحت‌های دیدنی در این نزدیکی ترکیب کنید. اگر لیسبون را در ذهن دارید، می توانید چندین روز را در آنجا بگذرانید، همراه با سفرهای یک روزه به Cascais، Sintra و شبه جزیره Setúbal پر از ساحل، یا چند روز را در Évora یا در خط ساحلی دوست داشتنی Alentejo بگذرانید.

 

اینجا پایان راه نیست…

قسمت اول مقاله سفر به پرتغال به پایان رسید. ما در این مطلب سعی کردیم که با شما درباره چیزهایی که قبل از سفر به پرتغال باید بدانید، سخن بگوییم. قرار است تا در دو قسمت بعدی این مقاله درباره جاهای دیدنی پرتغال و شهرهای آن با شما صحبت کنیم.

 

ممنون که تا انتهای راهنمای سفر به پرتغال ما را همراهی کردید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر  درباره فروشگاه آنلاین لوازم طبیعت گردی زیگوکمپ، ما در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال کنید. همچنین می‌توانید به مجله زیگوکمپ مراجعه کنید و راهنمای سفر به کشورهای دیگر را بخوانید.

https://mag.zigocamp.com/post/5764
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *