کویر ورزنه ، زیبای بی ریا| معرفی کویر ورزنه بخش اول

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » کویر ورزنه ، زیبای بی ریا| معرفی کویر ورزنه بخش اول
کویر ورزنه ، زیبای بی ریا| معرفی کویر ورزنه بخش اول
کویر ورزنه

شاید اگر چند سال پیش بود، کمتر کسی کویر گردی را جدی می گرفت. اما امروزه پای ثابت سفر های بین شهری شده است. از این رو ماهم تصمیم گرفتیم یکی از بهترین کویر های ایران را معرفی و بررسی کنبم. کویر ورزنه با کوله باری از تفریحات متنوع و مهیج که حسابی برایتان خاطره سازی می کنند. کویری از جنس آرامش و با زیبایی هر چه تمام تر که قصد دارد تعطیلاتی تکرار نشدنی را برایتان رقم بزند.

 

مهمانان کویر ورزنه

 

موقعیت دقیق جغرافیایی کویر ورزنه

 

کویر ورزنه در فاصله 100 کیلومتری شرق اصفهان و 150 کیلومتری غرب یزد واقع شده است. کویر ورزنه که در بخش کویری اصفهان واقع شده بخشی از بیابان خارا محسوب می شود. کویر ورزنه در حدود 10 کیلومتر پایین تر از شهر ورزنه قرار دارد. این کویر از جهات گوناگون به مناطق مختلفی منتهی می شود. تالاب گاو خونی در امتداد شرقی کویر قرار دارد. همچنین زاینده رود در شما کویر ورزنه قرار گرفته است.

ورزنه به تنهایی شهر جالبی است. سالانه مسافران بسیاری به سمت این شهر روانه می شوند. بر طبق آخرین سرشماری های صورت گرفته، ورزنه در حدود 18 هزار نفر جمعیت دارد. فاکتور های گوناگونی مسافران را به سمت کویر ورزنه و شهر ورزنه جذب می کنند. از جمله این موارد می توان به طبیعت جالب، گونه های متفاوت گیاهی و جانوری اشاره کرد.

 

نمایی از کویر

 

چه زمانی به کویر ورزنه برویم؟

 

پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر به این کویر استثنائی را دارید، از اوایل پاییز تا اوایل بهار اقدام کنید. از اردیبهشت تا آخر تابستان گرمای شدیدی سرتاسر کویر ورزنه را فرا می گیرد. اگر سرمایی هستید، ترجیحا زمستان را هم از برنامه های خود خط بزنید. اگر شوق زیادی برای سفر دارید، حتما با وسایل کامل سفر کرده و یا اقامتگاه رزرو کنید.

 

چه امکانات تفریحی در انتظارمان است؟

 

اگر یک قول بخواهیم به شما بدهیم، این است که به هیچ عنوان کسل نمی شوید. کویر ورزنه مجموعه ای از تفریحات جذاب را در خود جای داده است. تمامی این تفریحات آماده اند ساعات خوشی را برایتان رقم بزنند. بی شک بخش اعظمی از یک سفر تجربه ماجراجویی های تازه و جذاب است.

بگذاربد بی آلایش و عاشقانه شروع کنیم. کفش هایتان را گوشه بگذارید و کمی به پیاده روی بر روی رمل ها بپردازید. شب را در چادر کمپینگ، کنار دوستان و یک آتش گرم سپری کنید. فراموش نکنید که ستاره های آسمان در حال چشمک زدن به شما هستند.

 

شتر سواری

 

اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید، کویر ورزنه همان مقصد مورد نظرتان است. سایت گردشگری واحه در ورزنه تفریحات بسیاری مانند: زیپ لاین، سافاری، موتور سواری، شتر سواری، پراگلایدر و باگی سواری را تدارک دیده است. خبر خوب این است که به زودی اقامتگاه های این سایت گردشگری افتتاح می شوند.

موضوع درست جایی جالب تر می شود که متوجه بحث خورد و خوراک می شوید. این سایت گردشگری دو رستوران با گنجایش بیش از 800 نفر دارد. ناگفته نماند که شربت خانه با گنجایش 300 نفر نیز احداث شده است. یک سوپرمارکت کوچک نیز در مجموعه تعبیه شده که مایحتاج خود را تهیه کنید.

تفریح بعدی با خودتان است. حتما وسایل عکاسی و یا یک موبایل خوب به همراه داشته باشید. با توجه به طبیعت جذاب و متفاوت کویر، پیشنهاد می کنیم حتما عکاسی کنید. ثبت این لحظات حتی در قالب ویدئو نیز توصیه می شود. پس بار خود را کامل ببندید.

 

سایت گردشگری واحه

 

در آخر …

 

آنچه خواندید تنها بخشی از زیبایی های کویر ورزنه بود. منتظر بخش دوم این مطلب از زیگوکمپ باشید.

 

 

https://mag.zigocamp.com/post/1351
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *