جاهای دیدنی جنوب | راهنمای سفر به جنوب 1402 | زیگوکمپ

مجله زیگوکمپ » بدون دسته بندی » جاهای دیدنی جنوب | راهنمای سفر به جنوب 1402 | زیگوکمپ
جاهای دیدنی جنوب | راهنمای سفر به جنوب 1402 | زیگوکمپ
جاهای دیدنی جنوب | راهنمای سفر به جنوب 1402 | زیگوکمپ

سفر به جنوب کشور ایران مانند سفری تکرار نشدنی به سرزمین‌های‌ افسانه‌ای است؛ چرا که جاهای دیدنی آن از تعداد موهای سرتان هم بیشتر خواهد بود. البته در کنار این جاذبه‌های گردشگری، مهمانوازی مردم این دیار نیز لذت سفر شما را چندین برابر خواهد کرد. ما امروز در مجله زیگوکمپ تصمیم گرفتیم تا جاهای دیدنی جنوب کشور ایران را به شما معرفی کنیم.

چرا فروردین تا اوایل خرداد زمان مناسبی برای سفر به جنوب است؟

دلیل انتخاب ما از جنوب کشور به خاطر آب و هوای مناسب آن از اواخر اسفند تا اوایل خرداد ماه است. در این بازه زمانی شما می‌توانید در کنار بازدید از جاذبه‌های گردشگری جنوب کشور؛ از تفریحات آبی این منطقه نیز استفاده کنید. علاوه بر این در این بازه زمانی می‌توانید در طول روز هم به دور از گرمازدگی به گشت و گذار بپردازید.

 

سازه های آبی شوشتر؛ شکوه، عظمت، هنر!

سازه های آبی شوشتر؛ شکوه، عظمت، هنر!

مجموعه آبشارهای شوشتر از سازه‌های عظیم و باستانی تشکیل شده که زمان احداث آن‌ها به دوره ساسانیان باز می‌گردد. این سازه‌ها از بخش‌های مختلفی مانند آسیاب‌ها، بندها، پل‌ها، آبشارها، تونل‌ها، سیکاها و کانال‌های متعدد تشکیل شده است. هدف از ساخت این مجموعه، تقسیم درست آب میان مناطق مختلف و فرستادن آب به خانه‌های مردم بود. شما در اولین نگاه به سازه های آبی شوشتر؛ مات و مبهوت شکوه، عظمت و هنر دانشمندان ایرانی خواهید شد. بازدید از این جای دیدنی جنوب کشور را به کسانی که برای اولین بار به جنوب سفر می‌کنند؛ حتما پیشنهاد می‌کنیم.

 

هفت تپه از قدیمی ترین جاهای دیدنی جنوب

هفت تپه از قدیمی ترین جاهای دیدنی جنوب

شهر باستانی هفت تپه از مهم‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی و باستانی خوزستان به حساب می‌آید .این شهر قدیمی متعلق به دوران پادشاهی ایلامیان میانه (یعنی حدود ۱۲۰ سال قبل از میلاد مسیح) بوده. جالب است بدانید که تا بدین لحظه در این شهر، آرامگاه پادشاه و همسرش و چندین گور دسته‌جمعی از همان دوران ایلامیان شناسایی شده‌اند. بازدید از این جاذبه‌ی گردشگری کهن جنوب نیز قطعا خالی از لطف نیست.

 

نهر داریون؛ به جا مانده از داریوش هخامنشی

نهر داریون؛ به جا مانده از داریوش هخامنشی

نهر داریون (نهر دارد یا نهر داریوش نیز شناخته می‌شود)؛ یکی از سازه‌های آبی شوشتر است که به دستور داریوش هخامنشی ساخته شد. نهر داریون یک نهر از مدل دست کند بوده که برای آب‌رسانی به دشت‌های میاناب شوشتر  طراحی و ساخته شده است. این نهر از رودخانه شطیط یا چهاردانگه منشعب شده و به شوشتر می‌رسد. دهانه نهر داریون در قلعه سلاسل قرار دارد که آب از طریق هشت آبگیر وارد قلعه می‌شود. بازدید از این جای دیدنی شوشتر مانند گذر از دوران هخامنشیان است.

 

منطقه چغازنبیل؛ برگی دیگر از کتاب زنده تمدن ایلامی

منطقه چغازنبیل؛ برگی دیگر از کتاب زنده تمدن ایلامی

چغازنبیل به منطقه‌ای گفته می‌شود که در آن آثار یکی از قدیمی‌ترین شهرهای باستانی ایران باقی مانده است. این شهر به دستور یکی از پادشاهان ایلامی و در حدود ۱۳۵۰ سال پیش از میلاد ساخته شد. نام شهر در ابتدا دوراونتاش بود. مهم‌ترین و بلندترین بنای این شهر، معبد چغازنبیل (زیگورات چغازنبیل) است.

 

تالاب شادگان از مشهورترین جاهای دیدنی جنوب

تالاب شادگان از مشهورترین جاهای دیدنی جنوب

تالاب شادگان از مشهورترین جاهای دیدنی طبیعی جنوب است. این تالاب، منطقه‌ای به وسعت ۴۰۰ هکتار بوده که پرندگان و گونه‌های گیاهی متنوعی در آن زندگی می‌کنند. در فصل بهار و به خصوص اردیبهشت ماه که به این تالاب بروید، می‌توانید با قایق به دل آن رفته و از تماشای پرندگان مهاجر لذت ببرید.

 

لب طولانی ترین و پرآب ترین رود کشور برویم

لب طولانی ترین و پرآب ترین رود کشور برویم

رود کارون طولانی‌ترین و پرآب‌ترین رود کشورمان است که به آب‌های آزاد نیز دسترسی دارد. در طول سالیان دراز رود کارون باعث رونق و شکوفایی کشاورزی و زندگی در مناطق جنوبی کشورمان شده است. پل سفید اهواز که حالا به نمادی از شهر تبدیل شده، نمونه‌ای کوچک از پل‌های ساخته‌شده روی کارون است.

 

کلیسای سورپ مسروپ؛ از جاهای دیدنی شهر اهواز

کلیسای سورپ مسروپ؛ از جاهای دیدنی شهر اهواز

کلیسای سورپ مسروپ، از دیدنی‌های تاریخی اهواز است که احداث آن به دوران پهلوی برمی‌گردد. کلیسای سورپ مسروپ در سال ۱۳۴۷ شمسی و توسط یکی از ارامنه اهواز به نام “ترداد داویدیان” طراحی و ساخته شد. هدف از ساخت این کلیسا، داشتن محلی برای ارامنه و مسیحیان شهر در محله‌ای دنج و خلوت بود. جالب اینجاست که علاوه بر مسیحیان، مسلمانان نیز به تماشای این کلیسا می‌رفتند.

 

بازار لشگرآباد؛ مناسب ترین جای دیدنی جنوب برای شکموها!

بازار لشگرآباد؛ مناسب ترین جای دیدنی جنوب برای شکموها!

یکی از معروف ترین جاهای دیدنی جنوب کشور، به دلیل غذاهای تندوتیز‌اش بازار لشکرآباد است. حتماً تابه‌حال درباره فلافل‌های اهواز شنیده‌اید. خیابان لشکر آباد دقیقاً همان جایی است که از گوش‌تاگوش پر است از فلافل‌‌فروشی‌های مختلف. لشکرآباد پاتوق شکموها و عاشقان مزه‌های تند است. در اینجا می‌توانید فلافل، سمبوسه و کپه‌های جنوبی را امتحان کنید.

 

 

کشتی یونانی و غروب چشم نواز خلیج فارس

کشتی یونانی و غروب چشم نواز خلیج فارس

کشتی یونانی یکی از زیباترین و درعین‌حال پرماجراترین جاذبه‌های جزیره کیش است. این کشتی در ابتدا در کشتی‌سازی همیلتون ساخته شد و پس از سپری کردن ماجراهای بسیار در نهایت به مالکی ایرانی فروخته شد. این شرکت ایرانی، نام این کشتی را به کوروش ایرانی تغییر داد. کشتی یونانی حالا در منطقه‌ای قرار گرفته است که چشم‌انداز زیبایی به غروب دارد.

 

ممنون که تا انتهای مقاله جاهای دیدنی جنوب کشور ایران همراه ما بودید. این اولین بخش از جاهای دیدنی جنوب کشور است. به زودی در بخش‌های بعدی مطلب ” جاهای دیدنی جنوب” از  مجله فروشگاه اینترنتی زیگوکمپ منتشر خواهد شد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *