پاییز و سفر به شهرهای جنوبی ایران

مجله زیگوکمپ » پاییز و سفر به شهرهای جنوبی ایران
پاییز و سفر به شهرهای جنوبی ایران
سفر در پاییز

بهترین زمان برای سفر به شهرهای جنوبی ایران که آب‌وهوای گرم و مرطوب دارند، در فصل پاییز و زمستان است. اگر اهل ماجراجویی و تجربه‌های جدید در سفر هستید، می‌توانید از روستاها و شهرهای مختلف کرمان، یزد، زاهدان، بندرعباس، قسمت‌های جنوبی اصفهان و شیراز دیدن کنید. در این مقاله زیگوکمپ، بهترین نواحی جنوبی ایران که می‌توانید در فصل پاییز از آنها دیدن کنید را باهم مرور می‌کنیم

میبد یزد در پاییز

میبد یکی از شهرستان‌های استان یزد است و هنوز بافت کهن خود را حفظ کرده است. در میبد می‌توانید از خانه‌های کاه‌گلی و جذاب دیدن کنید و از آب و هوای مناسب این دیار در ماه‌های مهر، آبان و آذر لذت ببرید.

این شهرستان جاذبه‌های گردشگری بی نظیری همچون نارین قلعه و کاروانسرای میبد، مسجد جامع، قلعه مهرجرد میبد و یخچال تاریخی و… دارد که هریک از آنها از افتخارات فرهنگی و هنری ایران به شمار می‌روند. اگر در جستجوی یک سفر ارزان قیمت و جذاب در پاییز هستید، وسایل کمپ خود را بردارید و به سوی میبد رهسپار شوید. میبد در بخش شمالی یزد قرار دارد.

میبد یزد

جزایر هنگام و هرمز در پاییز

تصور می‌کنم که کمتر ایرانی وجود داشته باشد که نام جزیره هنگام و هرمز را نشنیده باشد. با وجود آن که بسیاری از گردشگران علاقه‌مند هستند که کیش و قشم را برای سفر انتخاب کنند، اما اگر کمی‌ماجراجو هستید و دوست دارید برای مدتی از جمعیت دور شوید، جزایر هرمز و هنگام از بهترین انتخاب‌‌ها در میان مقاصد سفر پاییزی هستند.

جزایر جنوبی ایران


جزیره هرمز تنها 16 کیلومتر با بندرعباس فاصله دارد و از امکانات خوبی هم برای گردشگران برخوردار است پس اگر تا به حال استان هرمزگان را ندیده‌اید، پاییز را برای تماشای طبیعت ناب این دیار انتخاب کنید.

جزیره هنگام در نزدیکی جزیره قشم است و در واقع چیزی نزدیک به 50 کیلومتر با آن فاصله دارد. این جزیره جذاب هم بخشی از هرمزگان به شمار می‌رود و با یک سفر می‌توانید از هر دو جزیره آنها بازدید کنید.

شهر جندق در پاییز

جندق یکی از شهرهای کمتر شناخته ایران است که جزو استان اصفهان به شمار می‌رود. این شهر کویری نیز از بهترین مقاصد سفر برای تجربه یک پاییز دل انگیز است.

جندق اصفهان

برای سفر به جندق باید از شهر اصفهان 350 کیلومتر به سمت شمال شرقی بروید. این شهر در طول تاریخ به دلیل قرار گرفتن در مسیر کازرون، بسیار پر رونق بود اما متاسفانه در حال حاضر آن‌طور که شایسته است به آن رسیدگی نمی‌شود. قلعه انوشیروان، روستای مصر و کوچه پس کوچه‌های ناب جندق از دیدنی‌های منحصربه فرد این دیار محسوب می‌شوند.

کویرهای مرکزی و جنوبی ایران

کویرها می‌توانند مقاصد خوبی برای تفریحات پاییزی باشند البته فراموش نکنید که با نزدیک شدن به غروب آفتاب هوای مناطق کویری بسیار سرد می‌شود اما می‌توانید روزهایی شاد و پرخاطره را در این مناطق سپری کنید.

کویر مرکزی ایران

از کویرهای پیشنهادی ما برای سفر در این فصل کویر ورزنه، کویر مرنجاب، کویر خارتوران یا افریقای ایران، کویر ابوزیدآباد اصفهان هستند که در کنار بازدید از آنها می‌توانید دیدنی‌هایی همچون شهر زیر زمینی نوش آباد دیدن کنید که به راستی از گنجینه‌های فرهنگی و تاریخی کشور هستند.

کرمان گردی در پاییز

یکی از شهرهایی که در پاییز مکان خوبی برای گشت و گذار به شمار می‌آید کرمان است. حمام وکیل، گنج علی خان، کتابخانه ملی، موزه هنرهای معاصر، باغ فتح آباد و… تنها گوشه‌ای از دیدنی‌های این شهر زیبا هستند. کرمان هم برای طبیعت‌گردی شهر جذابی در پاییز است و هم برای بازدید از اماکن تاریخی آب و هوای خوبی دارد.

سفر به کرمان
https://mag.zigocamp.com/post/673
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *