سفر به فیلبند؛ راه رفتن روی ابرها

مجله زیگوکمپ » سفر به فیلبند؛ راه رفتن روی ابرها
سفر به فیلبند؛ راه رفتن روی ابرها
سفر به فیلبند

سفر به طبیعت و طبیعت‌گردی یکی از بهترین موقعیت‌ها برای ثبت خاطرات ناب و بکر است. طبیعت سرسبز شمال ایران به قدری زیباست که می‌تواند تا مدت‌ها ذهن و روح شما را درگیر خود کند. یکی از همین مناظر خاطره‌ساز ییلاق فیلبند است که در روستایی به همین نام در استان مازندران قرار دارد.

اگر شانس با شما همراه باشد و بتوانید اقیانوس ابر را در این منطقه تماشا کنید، شور و شوقی و نشاطی مضاعف وجودتان را فرا خواهد گرفت، آنچنانکه حال و هوای دلتان حسابی دگرگون خواهد شد.

در این مقاله زیگوکمپ با هم سفری خواهیم داشت بر فراز ابرها و فیلبند.

فیلبند کجاست ؟

روستای فیلبند از توابع دهستان خوشرود در شهرستان بابل است. روستای فیلبند از جنوب به ییلاق ونه بن می‌رسد. از جنوب شرقی به روستای شیخ موسی و از شمال غرب به روستای سنگ چال که متعلق به شهر آمل است می رسد.

روستای فیلبند در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا قرار گرفته است و به همین خاطر تا این حد مورد توجه گردشگران و گروه‌های طبیعت‌گردی قرار گرفته است.

سفر به فیلبند

درباره دیدن‌های ماسال و طبیعت حیرت‌انگیز آن چه می دانید؟

جاذبه های گردشگری

تا به حال اسم دریای ابر را شنیده‌اید؟ شاید در کلیپ‌های طبیعت‌گردی خارجی دیده باشید که عده‌ای روی یک کوه یا دشت بزرگ ایستاده‌اند و دور تا دورشان منظره‌ای رویایی و پر از ابر است.

خب اگر تا به حال چنین منظره‌ای را فقط در کلیپ‌ها دیده‌اید یا اصلا ندیده‌اید، وقت آن رسیده که از نزدیک تجربه کنید  و کنار دریایی از ابر یک عکس یادگاری بگیرید.

فیلبند به علت ارتفاعی که از سطح دریا دارد آنقدر به آسمان نزدیک است که در بین سحرگاه تا طلوع آفتاب و بعد از ظهرها تا حدود 4 بعد از ظهر، ابرها به استقبال گردشگران می‌آیند و آن‌ها را صمیمانه در آغوش می‌کشند.

منظره جنگل‌های هیرکانی به عنوان گمشده‌ای در لابه‌لای ابرها، به قدری چشم نواز است که مطمئنا دلتان می‌خواهد تا لحظه‌ی خداحافظی ابرها همان جا بمانید.

یکی از جاذبه‌های سفر به ییلاق دیدنی که هر گردشگری را مسحور خود می‌کند، تجربه کردن باران و تگرگ و حتی برف در یک روز بهاری به صورت پشت سر هم است.

اگر اینترنت شما در آن ارتفاع آنتن داد حتما برای دوستانتان در فضای مجازی ویدئو به اشتراک بگذارید تا آن ها هم در لذت بردن از این زیبایی شریک باشند.

سفر به فیلبند

صعود به قله حصین بن

فیلبند در یک منطقه تماما کوهستانی قرار گرفته است. به همین خاطر بسیاری از گردشگران ورزشکار، به قصد کوه‌نوردی عازم این منطقه زیبا می‌شوند تا در آرامش طبیعت و اکسیژن خالص، مهارت خود را به چالش بکشند.

قله حصین بن دارای سه هزار و 700 متر ارتفاع است و برای صعود به آن نیاز به مهارت‌‌های کوهنوردی خواهید داشت. مسیر صعود به قله بسیار صعب العبور بوده و برای انجام این کار نیاز به تجهیزات کوهنوردی دارید. البته باید تاکید کنیم که برای صعود به این قله، بهتر است شب را در فیلبند استراحت کرده و صبح زود صعود را آغاز کنید.

سنگچال؛ قطعه‌ای دیگر از بهشت

در نزدیکی این ییلاق، روستای دیگری به نام سنگچال وجود دارد. برخی اوقات در هنگام بروز مه تصویری بسیار شگفت‌آنگیز و فوق العاده در میان این دو روستا تشکیل می‌گردد که از تماشای آن سیر نخواهید شد. 

اقامت در کلبه چوبی؛ تجربه‌ای بکر و ناب

یکی از جاذبه‌های لذت‌بخش و مهم فیلبند، اقامت در کلبه‌های چوبی منطقه است. تصور کنید که شب را در طبیعت بکر و داخل کلبه‌ای چوبی و قدیمی اقامت داشته باشید. چیزی جز صدای جیرجیرک‌ها و چرق چرق سوختن چوب در شومینه به گوش نمی‌رسد.

شب‌ها هوا کمی سرد می‌شود و ترجیح می‌دهید که یک پتو روی شانه خود بیاندازید. آسمان پر ستاره شما را اغوا می‌کند و می‌خواهید با دستان خود از آسمان ستاره بچینید. اقامت در کلبه‌های چوبی یکی از زیباترین بخش‌های تورهای فیلبند محسوب می‌شود.

سفر به فیلبند
چه وسایلی در سفر به فیلبند با خود به همراه داشته باشیم ؟

به دلیل مرتفع بودن این روستا حتما لباس گرم همراه داشته باشید. یک پانچوی سبک یا بارانی می‌تواند خیالتان را از بارش ناگهانی باران حسابی راحت کند.

اگر قصد دارید قسمتی از مسیر را پیاده‌روی کنید، کفش مناسب برای پیاده‌روی در مسیرهای سنگلاخی فراموش نشود.

راستی دوربین عکاسی هم به همراه داشته باشید چرا که طبیعت بی بدیل و خیره کننده دریای ابر به شدت شما را مجذوب خود خواهد کرد.

چه زمانی به فیلبند سفر کنیم ؟

فیلبند در زمستان‌ها خالی از سکنه است. علت آن هم بارش سنگین برف و صعب العبور بودن مسیر دسترسی به ارتفاعات آن است. خود روستاییان هم در تابستان برای ییلاق به این نقطه می آیند و زمستان‌ها این ییلاق را ترک می‌کنند.

پس بهترین زمان برای سفر به فیلبند از ابتدای اردیبهشت تا آخر مهر ماه است. اگر هنوز فیلبند و دریای ابر را از نزدیک ندیده اید عجله کنید و یک برنامه‌ی یک روزه برای دیدن این تکه گم شده از استان مازندران در برنامه خود جای دهید.

https://mag.zigocamp.com/post/798
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *