بهترین مقاصد طبیعت گردی در فصل بهار

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » بهترین مقاصد طبیعت گردی در فصل بهار
بهترین مقاصد طبیعت گردی در فصل بهار
بهترین مقاصد طبیعت گردی در فصل بهار

طبیعت گردی در فصل بهار، یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی است که می‌‌توان برای گذراندن اوقات فراغت انتخاب کرد. زمانی که طبیعت در اوج زیبایی و طراوت است و هوای مطبوع و دلپذیر بهاری، امکان پیاده‌روی‌های طولانی روزانه و کمپینگ شبانه در دل مناطق بکر و دیدنی را به انسان می‌دهد، بهترین زمان برای دور شدن از شهر و دریافت انرژی مثبت از جهان هستی است.

در این یادداشت زیگوکمپ، قصد داریم شما را با بهترین مقاصد طبیعت گردی در فصل بهار آشنا کرده و پیشنهادهایی شگفت‌انگیز برای دوستی دوباره با طبیعت ارائه کنیم. لطفاً تا پایان همراه ما باشید.

.

طبیعت گردی در ارس

یکی از بهترین مناطق برای طبیعت گردی در فصل بهار، ارس در قسمت شمال غربی ایران است. منطقه‌ای که با 51 هزار هکتار وسعت با کوه‌های سر به فلک کشیده، رودهای خروشان، دشت‌های زیبا، جنگل‌های دلفریب و حیات وحش کم‌نظیر خود از جمله دیدنی‌ترین قسمت‌های ایران محسوب می‌شود.

آب و هوای مناسب این منطقه در فصل بهار، در کنار پوشش گیاهی متنوع آن که شامل درختچه‌های گز و انار، نی‌زار، علف‌زار، درخت‌های بید و گردو و گیاهان دارویی مختلف می‌شود آن را به گزینه‌ای مناسب برای طبیعت گردی بهاری تبدیل می‌کند.

.

طبیعت گردی در اورامان

اورامان را با نام ماسوله‌ی کردستان می‌شناسند. این منطقه که در مرز ایران و عراق قرار دارد، به گمان عده‌ای محل تولد زرتشت است و زبان کهن آن که زبان اوستا است و اورمانی نامیده می‌شود می‌تواند گواهی بر این مدعا به حساب بیاید.

در منطقه‌ی اورامان، مناظری بدیع همراه با دره‌هایی سرسبز و رودهایی پر آب وجود دارد که هرکدام به تنهایی می‌توانند دلیل خوبی برای سفر به این منطقه محسوب شوند.

معماری روستای اورامان نیز همچون روستای ماسوله در گیلان، پلکانی است. یعنی سقف هر خانه، حیاط خانه‌ی پایینی محسوب می‌شود و این بافت معماری منحصربه‌فرد، در تعداد انگشت‌شماری از روستاهای کشور قابل مشاهده است.

 

طبیعت گردی در گلستان کوه

گلستان کوه یا دشت لاله‌های واژگون خوانسار، در 15 کیلومتری شهر خوانسار در استان اصفهان قرار گرفته است. فصل بهار و به ویژه ایام فروردین و اردیبهشت بهترین زمان برای بازدید از این دشت زیبا است که در این موقع سال، یکپارچه با لاله‌های واژگون پوشیده می‌شود.

در این منطقه‌ی سرسبز و خوش آب‌وهوا، 70 گونه‌های گیاهی مختلف از جمله گون‌های انگبین، موسیر و انواع گل‌های زیبا نیز به چشم می‌خورد و این موضوع آن را به انتخابی فوق‌العاده برای گذراندن یک روز بهاری در دل طبیعت تبدیل کرده است.

.

طبیعت گردی در دهدز

استان خوزستان و شهر ایذه، یکی از مقاصد گردشگری خوب و دیدنی در فصل بهار است که در این ایام سال آب و هوایی مطبوع و لذت‌بخش دارد.

دهکده‌ی تفریحی و توریستی زراس با 206 هکتار مساحت در 69 کیلومتری شهر ایذه و 14 کیلومتری شهر دهدز قرار گرفته است و فاصله‌ی آن با سد کارون 3 تنها 39 کیلومتر است.

آبشار شیوند رو‌به‌روی این دهکده قرار گرفته که جلوه‌ای بسیار دیدنی به آن بخشیده است و وجود کوه‌های برف‌گیر منگشت نیز زیبایی منطقه را دوچندان کرده است.

امکان استفاده از ورزش‌های آبی، قایق سواری، رستوران آبی و اقامت در سوییت نیز در این منطقه فراهم است.

.

درخت سرو کهنسال ابرکوه

شهرستان ابرکوه که در استان یزد قرار دارد، بیش از هرچیز به‌خاطر درخت سرو کهنسال خود شناخته شده است که به روایتی پیرترین موجود زنده‌ی دنیا محسوب می‌شود.

اگر شما هم قصد دارید با این پیر دوست داشتنی ملاقات کنید، فصل بهار بهترین زمان برای سفر به یزد و دیدار این موجود کهنسال است.

.

دریاچه‌های چمستان و الیمالات

دریاچه‌ی چمستان، یک دریاچه‌ی دیدنی و منحصربه‌فرد است که در دل جنگل قرار گرفته و شبیه تابلوهای نقاشی است.

این دریاچه که در 8 کیلومتری نور و در مسیر جاده‌ی نور به چمستان قرار گرفته به قدری زیبا است که می‌تواند شما را تا ساعت‌ها محو جلوه و دل‌فریبی خود کند.

وقتی به منظره نگاه می‌کنید، به نظر می‌آید که دریاچه توسط درختان جنگل در آغوش گرفته شده است. قدری بنشینید و از سکوت و آرامشی که بر طبیعت بکر این منطقه حکم‌فرماست لذت ببرید.

قایق‌های پدالی و موتوری هم برای گردش در دریاچه وجود دارند که بازدیدکنندگان می‌توانند با صرف هزینه‌ای اندک از آن‌ها استفاده کنند.

در مسیر جاده‌ی ارتباطی نور به چمستان دریاچه‌ی دیگری نیز وجود دارد که بازدید از آن برای علاقه‌مندان طبیعت گردی خالی از لطف نخواهد بود: دریاچه‌ی الیمالات.

.

بهترین مقاصد طبیعت گردی در فصل بهار

 

سخن پایانی

فصل بهار، بهترین زمان برای طبیعت گردی و آشنایی با مناطق بکر و دیدنی کشور عزیزمان ایران است. در این یادداشت، تلاش کردیم شما را با برخی از بهترین مقاصد طبیعت گردی در فصل بهار آشنا کنیم و امیدواریم از بازدید این مکان‌ها لذت ببرید.

البته مکان‌ها و مناطق بسیار زیادی برای بازدید وجود دارد. برای مثال شهر شیراز، دهکده‌ی جهان نما در استان گلستان، و دریاچه‌ی کوه گل در استان کهگیلویه و بویراحمد از دیگر مقاصد گردشگری بهاری هستند که فرصت پرداختن به آن‌ها در این یادداشت فراهم نبود.

خوب است شما نیز تجربیات خود را از طبیعت گردی در فصل بهار و مقاصدی که برای سفر انتخاب کرده‌اید در قسمت دیدگاه‌های همین پست با دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

https://mag.zigocamp.com/post/3906
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *