روز جهانی راهنمایان گردشگری | 21 فوریه، یادآور سفیران صلح

مجله زیگوکمپ » اخبار و تازه‌ها » روز جهانی راهنمایان گردشگری | 21 فوریه، یادآور سفیران صلح
روز جهانی راهنمایان گردشگری | 21 فوریه، یادآور سفیران صلح
روز جهانی راهنمایان گردشگری

سفری پر از خاطره، سفری که پر از دانستنی های تازه، سفری گروهی که به خوبی مدیریت شده است. همه این آمال و آرزو ها زمانی تحقق می یابند که گروهی مسئولیت پذیر پشت پرده سفر باشند. گروهی که علاوه بر ساختن لحظات به یادمانی برای مسافران، سعی در پیشبرد اهداف گردشگری دارند. امروز 21 فوریه روز جهانی راهنمایان گردشگری است. با ما همراه باشید و بیایید کمی با این حرفه بیشتر آشنا شویم.

 

رهنمای گردشگری

 

 

روز جهانی راهنمایان گردشگری

 

در سال 1990میلادی به همت 15 کشور روز 21 فوریه را روز جهانی راهنمایان گردشگری نام گذاری کردند. دلیل این نام گذاری تقدیر از افراد فعال در این حوزه بود. چراکه تور لیدر ها و راهنمایان گردشگری بیشترین ارتباط را با مسافران دارند. از این رو می توانند بسیار تاثیر گذار باشند. اهمیت این حوزه جایی مشخص می شود که متوجه می شوید راهنمایان گردشگری را سفیر صلح نیز می نامند.

هر ساله روز جهانی راهنمایان گردشگری معمولا با 2 یا 3 اسفند ماه مصادف می شود. امروزه کشور های بسیاری خود را عضو جامعه جهانی گردشگری کرده اند. به گونه ای از 15 کشور به بیش از 70 کشور افزایش داشته ایم. راهنمایان تور و تور لیدر نقش کلیدی در سفر دارند. از این رو در 21 فوریه می توانیم به گونه ای از آن ها قدردانی کنیم. می توانید با یک تبریک ساده و یا پستی در فضای مجازی آن ها را خشنود کرده و جایگاهشان را به آن ها یادآوری کنید.

 

tour guide

 

 

راهنمایان گردشگری چه کسانی هستند؟

 

تعاریف گوناگونی در این خصوص وجود دارد. اما چند نکته بین تمامی تعاریف مشترک بوده که در نهایت سبب شکل گیری یک راهنمای گردشگری می شوند. راهنمای تور یا گردشگری شخصی است اهل مطالعه با روابط عمومی بالا که می تواند اطلاعات خوبی درخصوص بنای تاریخی و یا منطقه ای ویژه در اختیار مسافران بگذارد. راهنمایان گردشگری این توانایی را دارند تا با زبانی راحت و مورد پسند مسافر، مسائل و اطلاعات را به خوبی انتقال دهند.

معمولا افرادی که حافظه خوبی دارند به سمت این شغل کشش پیدا می کنند. چراکه اصلی ترین وظیفه راهنمایان گردشگری انتقال اطلاعات به جا و درست است. سلامتی جسمی و روحی یکی از پیش نیاز های این رشته است. همچنین یک راهنمای تور خوب باید مدام توانایی های خود را افزایش داده و مطابق با علم روز پیش برود. این به آن معناست که باید مهارت های فردی، مالی و حتی کامپیوتری خود را بهبود بخشند.

 

روز جهانی راهنمایان گردشگری

 

 

در آخر …

 

روز جهانی راهنمایان گردشگری تنها تلنگری است برای دوستداران این حوزه و حتی عاشقان گردشگری و سفر. کلیه افراد باید دست به دست یکدیگر بدهند تا جامعه و کشورشان به لحاظ معیار های جذب توریست و انتقال اطلاعات پیشرفت کند. از طرفی این روز برای یادآوری سختی های این شغل بوده و اینکه تنها به چند سفر و ویدئو های جذاب ختم نمی شود.

https://mag.zigocamp.com/post/1514
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *