مزایای کمپینگ | 12 حس و حال بینظیر و تکرار نشدنی

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » مزایای کمپینگ | 12 حس و حال بینظیر و تکرار نشدنی
مزایای کمپینگ | 12 حس و حال بینظیر و تکرار نشدنی

ممکن است شما در طول روز با افراد مختلف و سلیقه های گوناگون آشنا شوید و یا معاشرت کنید. در طول این صحبت ها اگر بحثتان رنگ و بوی سفر پیدا کرد متوجه می شوید که بسیاری از افراد از مزایای کمپینگ بی خبر هستند. خیلی ها به دنبال سفر های ماجراجویی مثل کمپینگ نیستند. اگر هم عشق و علاقه شان به این سفر باشد همیشه بهانه هایی مانند زمان و پول را در جیب دارند.

مزایای کمپینگ

امروز می خواهیم تنها گوشه ای از مزایای کمپینگ را برای شما نمایان کنیم. مزایایی که می توانند سبک زندگی و یا حتی دیدگاه شما را نسبت به برخی مسائل تغییر بدهند. از آنجایی که سفر به سبک طبیعت گردی و کمپینگ به صورت تمام و کمال ذهن و جسم شما را درگیر می کند، می توانید خود را به دستان آن بسپارید. خود را رها کنید تا طبیعت با شما سخن بگوید. بگذارید دوباره با زمین پیوند بخورید. با زیگوکمپ و فواید کمپینگ همراه باشید.

مزایای کمپینگ

کاهش استرس

کاهش استرس اولین مورد از مزایای کمپینگ است. در سفر کمپینگ، تمام استرس و برنامه های تکراری روزانه خود را در خانه جا می گذارید. این کار باعث می شود حداقل برای چند ساعتی احساس تعلق به هیچ زمان و مکانی نکنید. چند روز و یا حتی چند ساعتی را در طبیعت سپری کردن و کمپ کردن در فضایی دنج سبب می شود هیچ هیاهویی امکان دسترسی به شما را نداشته باشد. اینگونه می شود که استرس از شما رخت می بندد و تا مدت ها فکر برگشتن نمی کند.

کاهش استرس از مزایای کمپینگ

هوای تازه

تا زمانی که از زندگی شهر نشینی و دود و دم فاصله نگیرید متوجه کمبود هوای تازه نمی شوید. به محض اینکه چند کیلومتری از شهر دور می شوید و در گوشه ای از طبیعت اتراق می کنید، تازه متوجه می شوید دم و باز دم در هوای تازه چه حس و حالی دارد. به این همه پخت و پز یک غذای خوش مزه بر روی آتش را اضافه کنید. این هوای تازه در کنار عطر خوش غذا می تواند چند سالی شما را جوان تر کند. تنفس هوای تازه یکی از لذت بخش ترین مزایای کمپینگ است.

تنفس هوای تازه

بیشتر بخوانید

بهترین مقاصد کمپینگ ایران

ایجاد روایط بهتر مزایای کمپینگ

یکی از مزایای کمپینگ و طبیعت گردی که بر هیچکس پوشیده نیست، ایجاد روابط دوستانه و اجتماعی مثبت است. زمانیکه که شما با جمع دوستان و یا خانواده خود به کمپینگ می روید راه را برای بسیاری از صحبت ها و تفریحات باز می کنید. تصور کنید که هیچ چیزی مزاحم شما نمی شود و بر خلاف زندگی روزانه عادی می توانید تا دیر وقت دور آتش بنشینید و به حرف زدن بپردازید.

روابط بهتر از مزایای کمپینگ

آمادگی جسمانی

باید قبول کنید که در کمپینگ به لحاظ جسمانی بسیار درگیر هستید. از حق نگذریم بسیاری از ما در زندگی معمولی خود تحرک آنچنانی نداریم که ضربان قلبمان را بالا ببرد. این قضیه در کمپینگ کاملا بلعکس است. چرا که اگر یک بار سفر خود را مرور کنید متوجه می شوید که تمام مدت در حال برپا کردن چادر، چوب جمع کردن، پیاده روی و … بوده اید. در نتیجه از مزایای کمپینگ می توان به تحرک بدنی اشاره کرد.

تکاپو در کمپینگ

فقدان ساعت زنگدار

یکی از بهترین فواید کمپینگ دوری از ساعت زنگدار است. زنگی که هر روز صبح زود از خواب بیدارمان می کند و لذت چند دقیقه بیشتر در تخت ماندن را از ما دریغ می کند. اگر کمی روز هایتان را مرور کنید متوجه می شوید که آخرین باری که توانسته اید با خیال راحت بخوابید را به یاد ندارید. در کمپینگ و طبیعت گردی ساعت زنگدار شما صدای آواز پرندگان و پرتو های نور خورشید است.

نه به ساعت زنگدار

لذت نوش جان کردن غذا در طبیعت

پخت و پز غذا در طبیعت آن هم بر روی آتشی از ذغال و چوب، حس و حال دیگری دارد. زمانیکه غذای خود را بر روی آتش می پزید گویی عطر و طعم غذا را جادو می کنید. فراموش نکنید که پیش از سفر برای غذا های کمپ خود برنامه ریزی کنید. صرف غذا در طبیعت از خوش مزه ترین لحظات کمپینگ است.

غذا خوردن در طبیعت

خو گرفتن با طبیعت

هیچ چیز به اندازه نزدیک شدن به طبیعت و شنیدن سکوت آن با تمام وجود لذت بخش نیست. یک سفر کمپینگ به شما اجازه می دهد تا دوباره با طبیعت آشتی کنید و آسمان را بدون نور های مزاحم شهر ببینید.

یادگرفتن مهارت های تازه

با آغاز سفر متوجه می شوید که چه قدر می توانید در طول کمپینگ مهارت های گوناگون یاد بگیرید. مهارت هایی که شاید نمی توان یادگیری آن ها را در زمانبندی شلوغ زندگی روزمره قرار داد. شما می توانید در طی ماجراجویی خود برپا کردن چادر، آتش درست کردن و حتی پختن یک غذای جدید را یاد بگیرید.

یادگیری مهارت تازه از مزایای کمپینگ

افزایش اعتماد به نفس

این مورد در خصوص کودکان بیشتر صدق می کند. چرا که در طول سفر تمام مدت به بزرگ تر های خود دقت می کنند و در تلاش هستند تا بتوانند به تنهایی از پس برخی کار ها بر بیایند. این تجربه ها چه با شکست مواجه شوند چه با پیروزی حس استقلال و اعتماد به نفس را در آن ها تقویت می کنند.

بهبود روابط خانوادگی

سفری را تصور کنید که مادر و پدر به همراه فرزندان خود به طبیعت گردی رفته و قصد کمپ کردن دارند. در چنین موقعیتی خانواده تلاش می کند تا در مقام یک گروه متحد پیش برود تا به همه اعضا خانواده خوش بگذرد. از طرفی پس از به وجود آمدن این ارتباط عمیق افراد سعی می کنند از ذهن یکدیگر بیشتر مطلع شوند. در نتیجه وقتی افراد خانواده از سفر بر می گردند گویی انسان های بهتری شده اند که به هم نزدیک تر هستند.

بهبود روابط خانوادگی

فراموش نکنید …

فراموش نکنید که مزایای کمپینگ بیشتر از این حرفاست و در هر فردی متفاوت است. اما آن چه که مشخص است بینظیر بودن این تجربه بوده که می تواند به یکی از ماندگار ترین خاطراتتان تبدیل شود.

https://mag.zigocamp.com/post/1037
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *