تمیز کردن چادر مسافرتی کثیف به صورت حرفه ای

مجله زیگوکمپ » راهنمای خرید و استفاده لوازم طبیعت ‌گردی » تمیز کردن چادر مسافرتی کثیف به صورت حرفه ای
تمیز کردن چادر مسافرتی کثیف به صورت حرفه ای

معمولا پس از هر سفر طبیعت گردی و کمپینگ، چادر مسافرتی تا حدی کثیف می شود. این کثیف بودن می تواند شامل مواردی مانند گرد و خاک، گل و لای و یا حتی کپک باشد. یکی از تاثیرات منفی که این مشکلات می توانند ایجاد کنند، کم کردن کارایی مفید چادر مسافرتی است. چرا که در صورت بروز این کثیفی ها و عدم پاک کردن آن ها از کیفیت چادر شما کاسته می شود.

در چنین مواقعی ممکن است برخی کپک هایی روی چادر مسافرتی ایجاد شوند که قاعدتا جلوه زیبایی ندارد. علاوه بر آن سبب بروز بوی نا مطبوع خواهد شد که می تواند حشرات را به خود جذب کند. باید در نظر داشته باشید در طی این مشکلات زیپ چادر نیز در امان نخواهد بود و تا حدودی با مشکل رو به رو می شود. با زیگوکمپ همراه باشید تا چند راهکار کاربردی برای تمیز کردن چادر مسافرتی را ارائه دهیم.

تمیز کردن چادر مسافرتی

پیش از آنکه تمیز کردن را آغاز کنید باید در نظر داشته باشید که به طور کلی سه مرحله برای این کار وجود دارد. جمع آوری وسایل و ابزار لازم، تمیز کردن کلیه جوانب چادر به دقت و خشک کردن چادر به صورتی که آسیبی به آن نرسد.

.وسایل لازم: شما در این پروسه به آب خنک یا ولرم، صابون ترجیحا بدون بو، ابر و یا یک پارچه کاملا لطیف و یک لگن بزرگ و یا وان حمام احتیاج دارید. در نظر داشته باشید که ماشین لباسشوئی به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیست.

.تمیز کردن چادر: ابتدا قسمت هایی از چادر مسافرتی را که لکه های آن به راحتی دیده می شوند را تمیز کنید. در طول پاک کردن لازم است چادر را در آب بغلتانید. در این بین ممکن است لکه هایی باشند که نیاز به تمرکز بیشتری دارند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

.خشک کردن چادر: منتظر بمانید چادر مسافرتی کاملا خشک شود و سپس اقدام به جمع کردن آن بکنید. در ادامه نکاتی در خصوص نحوه خشک کردن چادر را نیز در اختیارتان قرار می دهیم.

1.اسفنج و یا پارچه لطیف خود را به کمی شوینده آغشته کنید و روی لکه ها و کثیفی های چادر مسافرتی بکشید.

2.لگن و یا وان حمام خود را با آب ولرم پر کنید و به مقدار لازم از ماده شوینده داخل آن بریزید.

3.زیپ های چادر را باز کرده و آن را پشت و رو کنید.

4.چادر را آب بیندازید و غوطه ورش کنید. اگر از ماده مخصوص چادر استفاده می کنید، مطمئن شوید که چند دقیقه باید خیس بخورد.

5.لگن و یا وان خود را خالی کرده و با آب تمیز و بدن شوینده پر کنید. تا جایی ادامه دهید که مواد شوینده کاملا پاک شوند.

6.چادر مسافرتی خود را در مکانی به دور از آفتاب و در سایه پهن کنید تا کاملا خشک شود. ممکن است یک روز زمان ببرد.

سری به چادر های زیگو کمپ بزنید

چادر های مسافرتی زیگوکمپ

چند نکته برای تمیز کردن چادر مسافرتی

  • از آنجایی که جنس اکثر چادر های مسافرتی از نوعی پلاستیک و پارچه خاص بوده باید به هنگام انتخاب ماده شوینده دقت کنید. چراکه در صورت استفاده از مورد اشتباه می تواند به چادر شما آسیب بزند و سبب خوردگی شود. در چنین شرایطی معمولا امکاناتی نظیر ضد آب بودن خود را از دست می دهند. همچین اگر هنگام خشک شدن در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، طول عمر آن کاهش می یابد.
  • ممکن است بعد از سفر و یا به مرور زمان کپک هایی روی چادر به وجود بیایند که بوی بد و نامطبوع تولید می کنند. شما می توانید برای پاک کردن کپک ها از موادی مانند الکل و یا دستمال مرطوب استفاده کنید. اگر استفاده از شوینده مخصوص الویتتان است حتما دستورالعمل آن را مطالعه کنید.
  • یکی از اجزایی که کمتر کسی به آن توجه می کند، زیپ های چادر است. زیپ های چادر به شدت مستعد جذب گرد و خاک بوده و به مرور زمان کمی سفت می شوند. شما میتوانید برای پاک کردن زیپ ها از مسواک استفاده کنید. پس از تمیز کردن به زیپ و مسواک کمی روغن بمالید و یکبار دیگر روی زیپ ها بکشید.

جمع بندی

مطلبی که خواندید گزارشی بود از کریس پاتینگر طراح چادر های مسافرتی که سال ها در این حوزه فعال بوده است. سعی کنید حفاظت و نگهداری از چادر خود را جزو الویت های بعد از سفرتان قرار بدهید. امیدواریم بتوانید از نکات گفته استفاده کنید.

https://mag.zigocamp.com/post/1094
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *