بهترین اکوکمپ های ایران و تجربه اقامتی به یاد ماندنی

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » بهترین اکوکمپ های ایران و تجربه اقامتی به یاد ماندنی
بهترین اکوکمپ های ایران و تجربه اقامتی به یاد ماندنی
اکوکمپ دورنا مشگین شهر

چند روزی را سپری کردن در دل طبیعت، لذت تجربه زندگی محلی و دور بودن از دنیای پر هیاهوی امروز. این ها همگی گوشه ای از مزایای سفر طبیعت گردی و اقامت در اکوکمپ است. همانطور که می­ دانید اکوکمپ ها، اقامتگاه های بوم گردی هستند که معمولا توسط افراد محلی مقصد مورد نظر اداره می شوند. امروز در زیگوکمپ قصد داریم چند مورد از بهترین اکوکمپ های ایران را معرفی کنیم.

با توجه به آشنایی هر چه بیشتر مردم با بحث اکوکمپ ها و سفر بوم گردی و افزایش درخواست ها برای این نوع سفر، لازم دانستیم تا چند مورد از بهترین ها را معرفی کنیم. در لیست بهترین اکوکمپ های ایران سعی کردیم تا چند مورد محدود را بررسی کنیم. چرا­که پیشرفت این حوزه روند صعودی پیدا کرده و پرداختن به همه موارد کار دشواری است. در آینده اما این لیست به روزرسانی خواهد شد و در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

بهترین اکوکمپ های ایران

 

اکوکمپ دورنا مشگین شهر

یکی از بهترین اکوکمپ های ایران در مشگین شهر اردبیل واقع شده است. اکوکمپ عشایری ملک سویی که به دورنا شهرت دارد، در دامنه سبلان واقع شده و زمین آن در حدود 5 هکتار است. اقامتگاه بوم گردی دورنا به عنوان یکی از بهترین اکوکمپ های ایران دارای 21 واحد اقامتی در قالب های گوناگون می باشد. لازم به ذکر است که در اواخر تابستان تعدادی چادر های فرانسوی برای افزایش ظرفیت برپا می شوند. جاذبه های فراوانی اطراف این اکوکمپ قار گرفته که امکانات و چشم ­انداز دورنا را تکمیل می کنند.

 

 

اکوکمپ اسحاق و مرضیه

اقامتگاه بوم گردی اسحاق و مرضیه با بیش از یک قرن عمر یکی از قدیمی ترین و بهترین اکوکمپ های ایران محسوب می شود. اکوکمپ اسحاق و مرضیه که در سال 1394 به طور رسمی به بهره برداری کامل رسید، دارای دو خانه بومی و یک خانه ترکمنی می باشد. این اقامتگاه بوم گردی که در گمیش تپه گلستان واقع شده ظرفیت پذیرایی از 65 گردشگر به طور هم زمان را دارد. علاوه بر جاذبه های گردشگری فراوان اطراف اقامتگاه، امکانات بسیار خوبی مانند اینترنت رایگان در این اکوکمپ تعبیه شده اند.

 

اکوکمپ اسحاق و مرضیه

 

اکوکمپ گیله بوم

به جرات می توان گفت یکی بی آلایش ترین و بهترین اکوکمپ های ایران است. اکوکمپ گلیه که در روستای قاسم آباد گیلان واقع شده ظرفیت پذیرایی آنچنان بالایی ندارد. اما به هیچ عنوان دلیل نمی شود این مورد از لیست گزینه های خود خط بزنید. فضا سازی اطراف مجموعه، تقسیم بندی اتاق ها، امکانات و … گیله بوم را به یکی از خوش آوازه ترین های این حوزه بدل کرده است. این اقامتگاه بوم گردی حسی و حالی را القا می کند که بی شک عاشقش می شوید.

 

گیله بوم از بهترین اکوکمپ های ایران

 

اکوکمپ متین آباد

سال 1389 در 25 کیلومتری شمال نطنز یکی از بهترین اکوکمپ های ایران افتتاح شد. اقامتگاه بوم گردی متین آباد نسبت به برادران و خواهران خود کمی موفق تر عمل کرده است. دلیل این موفقیت را شاید بتوان به مسائل گوناگونی نسبت داد. توضیح تمامی این دلایل شاید لازم نباشد، اما این را بدانید که اکوکمپ متین آباد آماده است تا یک تعطیلات رویایی را با امکانات بینظیر خود به شما ارائه کند.

 

اکوکمپ متین آباد

 

نکته آخر

لیست برترین اکوکمپ های ایران در اینجا تمام نمی شود. چراکه اقامتگاه های بوم گردی ایران روز به روز در حال به روزرسانی خود بوده و افراد بیشتری را به فعالیت در این حوزه تشویق می کنند. به عنوان نکته آخر لازم است بگوییم اگر در قید و بند سفر های لوکس نیستید، حتما اقامت در این اکوکمپ ها را تجربه کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *