بالاخره خودروهای کمپینگ و کمپرها هم سر و سامان گرفتند!

مجله زیگوکمپ » اخبار و تازه‌ها » بالاخره خودروهای کمپینگ و کمپرها هم سر و سامان گرفتند!
بالاخره خودروهای کمپینگ و کمپرها هم سر و سامان گرفتند!
کمپرسواران

کلوپ کمپینگ و کاروانینگ ایران با برپایی نمایشگاهی از بیش از 50 کمپر (خودروهای مسافرتی) سوم مهر 1399 در کاخ نیاوران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

در اولین روزهای پاییز امسال و در آستانه روز جهانی گردشگری، کاخ نیاوران تهران میزبان جمع کثیری از کمپرها به همراه خودروهایشان و علاقه‌مندان به کمپینگ بود. این گردهمایی به مناسبت آغاز به کار رسمی کلوپ کمپینگ و کاروانینگ کانون جهانگردی و اتومبیلرانی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود. در این مراسم که با حفظ کلیه پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد، مالکان خودروهای ون‌لایف و کمپر با اشتیاق به تبادل تجربیات خود و معرفی و توضیح کلیه قسمت‌های خودروهای خود، تجهیزات، نوآوری‌ها و امکانات آن پرداختند.

کمپر (Camper) اتاق یا خانه متحرکی است که معمولا کلیه امکانات زندگی را در ابعاد کوچکتر و قابل حملی در خود گنجانده و می‌تواند به حالت‌های مختلف به خودرو شما متصل شود یا حتی جزئی از خودرو شما باشد.

خودروهایی که در کاخ نیاوران به نمایش گذاشته شده بود اکثرا دارای تخت‌خواب‌های دونفره، میز و صندلی، سرویس بهداشتی و حمام کوچک، تلویزیون و سینک ظرفشویی بودند.

اما برخی از مالکان خلاقیت‌هایی هم به خرج داده بودند و طبق سلیقه و نیاز خود، امکانات دیگری مانند کولر گازی، چادر روی سقف، تلویزیون، اجاق گاز و کابینت و جا ادویه‌ای و… را نیز به مجموعه خود اضافه کرده بودند.

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی ایران هدف از گردهم آوردن کمپرها و راه‌اندازی کلوپ کمپینگ را چنین تشریح کرد:

«نمایش این وسیله‌های نقلیه مسافرتی به‌عنوان عنصری موثر در رونق گردشگری به‌ویژه گردشگری روستایی، بوم گردی و طبیعت گردی در دوران کرونا و تشویق گردشگران و مردم به آغاز سفرهای زمینی با خودروهای کمپر، از مهمترین اهداف برپایی این گردهمایی است.»

با شیوع پاندمی کووید19 در ایران، اقبال مردم نسبت به این سبک از گردشگری بیشتر شده و همین امر باعث شد علاقه‌مندان بی‌شماری از نمایشگاه کمپرهای ایرانی در کاخ نیاوران بازدید کنند.

در ادامه این گردهمایی کمپرهای شرکت کننده، روز جمعه ۴ مهر ماه، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران را ترک کرده و رالی تور گردشگری خودروهای مسافرتی به مقصد سمنان را آغاز کردند.
آن‌ها پس از عبور از شریف آباد، پاکدشت، ایوانکی، سرخه و گرمسار به شهرستان سمنان رسیده و در مسیر خود از کاروانسرای تاریخی لاسجرد سرخه، کاروانسرای ده نمک و کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان بازدید خواهند کرد.

https://mag.zigocamp.com/post/141
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *