ارگ سنگی سنگان | اقامتگاهی بوم گردی برای ساکنین تهران

مجله زیگوکمپ » ارگ سنگی سنگان | اقامتگاهی بوم گردی برای ساکنین تهران
ارگ سنگی سنگان | اقامتگاهی بوم گردی برای ساکنین تهران
ارگ سنگی سنگان

تهران، پایتخت ایران یکی از شلوغ ترین شهر های کشور است. شهری که ساکنین آن در طول روز با هیاهو و شلوغی بسیاری رو به رو هستند. از این رو احتیاج به یک تفریح سرشار از آرامش دارند. برای بسیاری سفر به مقاصد دور دشوار است. به همین دلیل به دنبال مقاصد نزدیکی هستند که به خوبی از پس اوقات فراغتشان بربیاید. امروز در مجله زیگوکمپ قصد داریم اقامتگاه بوم گردی ارگ سنگی سنگان در حوالی تهران را معرفی کنیم.

 

ارگ سنگی سنگان

 

 

معرفی اقامتگاه بوم گردی ارگ سنگی سنگان

 

اقامتگاه بوم گردی ارگ سنگی سنگان در بیست کیلومتری شمال غربی تهران واقع شده است. روستای سنگان، میزبان این اقامتگاه دوست داشتنی در دامنه های کوه البرز قرار دارد. روستای سنگان متشکل از چند بخش سنگان بالا، سنگان میانی، سنگان پایین، سنگان نو، دره تک و باغ دره است. اقامتگاه بوم گردی ارگ سنگی سنگان در سنگان بالا قرار دارد. توجه داشته باشید زمانیکه به منطقه اقامتگاه می رسید، باید از 100 پله بالا بروید. برای دسترسی به مجموعه باید از جاده امام زاده داود حرکت کنید. به طرف آبشار سنگان بالا حرکت کرده و 500 متر بالا تر از امام زاده قاسم بروید.

 

بوم گردی

 

 

واحد های اقامتی اقامتگاه بوم گردی ارگ سنگی سنگان

 

این اقامتگاه دارای دو کلبه سنگی و چوبی در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع است. این کلبه ها که در دو طبقه اول و همکف واقع شده اند، درمجموع توانایی پذیرایی از 10 الی 17 مهمان را دارند. کلیه اتاق ها به تخت های چوبی سنتی و سرویس کف خواب مجهز هستند. جالب است بدانید که برای حفظ درون مایه سنتی اقامتگاه بوم گردی ارگ سنگی سنگان سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی وجود ندارد. مسافران می توانند از نمونه عمومی مجموعه استفاده کنند. همچنین یک آشپزخانه عمومی با تجهیزات کامل برای مسافران تعبیه شده است.

 

جاذبه های دیدنی

 

روستای سنگان به خودی خود از جذابیت های بیشماری برخوردار است. شما می توانید به هنگام اقامت خود در این بوم گردی از جاذبه های طبیعی روستا دیدن کنید. از جمله جاذبه های روستا می توان به رودخانه سنگان، آبشار سنگان، قندیل های زمستان و امام زاده ها اشاره کرد. همچنین به دلیل فاصله نزدیک با تهران می توانید از برخی از جاذبه های تهران نیز دیدن کنید. دریاچه چیتگر و پارک جنگلی کوهسار از بهترین موارد این لیست هستند.

 

حرف آخر …

 

شاید برخی المان های یک اقامتگاه درجه یک در اقامتگاه بوم گردی ارگ سنگی سنگان به چشم نخورد اما می توان به آن فکر کرد. چراکه فاصله کمی با تهران داشته و حال و هوایی کاملا روستایی را به مهمانان خود القا می کند. پس اگر در تهران زندگی می کنید و به دنبال چند روزی جدا شدن از شلوغی شهر هستید، این اقامتگاه را در نظر داشته باشید.

https://mag.zigocamp.com/post/1445
امتیاز دهید

یک پاسخ

  1. معنی بوم گردی رو هم فهمیدیم ، همه کار ها دست چند کارگر افغانی بود ، بسیار بی سلیقه و کثیف ، بهداشت ضعیف و قیمت ها بسیار بسیار بالا ،فقط برای چند ساعت برق بود ، اصل مکان با عکس متفاوت است ، تجربه خوبی نبود ، دوباره اقامت نخواهم داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *