اقامتگاه بوم گردی سرای مادر نطنز | اقامت مابین دیوار های قاجاری

مجله زیگوکمپ » اقامتگاه بوم گردی سرای مادر نطنز | اقامت مابین دیوار های قاجاری
اقامتگاه بوم گردی سرای مادر نطنز | اقامت مابین دیوار های قاجاری
اقامتگاه بوم گردی سرای مادر

امروز در مجله زیگوکمپ به رسم دیگر مطالب مجله به سراغ معرفی یک اقامتگاه بوم گردی رفته ایم. اقامتگاه بوم گردی سرای مادر که در شهر نطنز واقع شده است. شهری دوست داشتنی با بافتی خاص که هر گردشگری برای یک بار هم که شده باید اقامت در آن را تجربه کند. اقامتگاه سرای مادر نیز یکی از هتل های اقتصادی و اکوکمپ های جذاب این شهر است. با ما در ادامه همراه باشید.

 

معرفی اقامتگاه بوم گردی سرای مادر

 

اقامتگاه بوم گردی سرای مادر نطنز در استان اصفهان، شهر نطنز واقع شده است. برای دسترسی باید وارد خیابان شریف واقفی شده و سپس به خیابان انصاری بروید. اقامتگاه بوم گردی سرای مادر نطنز در کوچه آزادی، پلاک 40 قرار گرفته است. قدمت این بوم گردی به صد سال پیش بر می گردد و معماری آن حال و هوایی مربوط به دوران قاجار دارد. زمین اقامتگاه بوم گردی سرای مادر در حدود هزار مترمربع بوده که پانصد مترمربع آن به بنای اصلی اختصاص یافته است.

 

اتاق های اقامتگاه بوم گردی سرای مادر نطنز

 

اقامتگاه بوم گردی سرای مادر نطنز در یک طبقه ساخته شده و شش واحد اقامتی را در خود جای داده است. این اقامتگاه بوم گردی در مجموع توانایی پذیرایی از 30 مهمان را دارد. تقسیم بندی اتاق ها به شکل دو اتاق سه نفره، دو اتاق شش نفره و دو اتاق چهار نفره است. متاسفانه به جز یکی از اتاق های چهار نفره، دیگر واحد های اقامتی سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی ندارند. اما خوب جای نگرانی نبوده و می توانند از نوع اشتراکی آن ها استفاده کنند. موقعیت مکانی نطنز تقریبا نزدیک کوهپایه بوده و آب و هوای بدی ندارد. با این حال کلیه اتاق ها امکانات سرمایشی و گرمایشی لازم را دارند. لازم به ذکر است که اتاق ها همگی کف خواب بوده و تخت ندارند.

 

مزیت های رقابتی اقامتگاه

 

نخستین مزیت رقابتی اقامتگاه سرای مادر نطنز به هنگام ورود خودنمایی می کند. درست حدس زدید، طراحی و معماری این دست بنا ها همیشه زیبا و دوست داشتنی بوده اند. پنجره های چوبی، گل کاری و حوض وسط حیاط همگی به طراوات و زیبایی اقامتگاه کمک می کنند. از دیگر مزیت های بوم گردی سرای مادر می توان به کافه، رستوران مجموعه اشاره کرد که منویی با تنوع غذا های محلی دارد. درضمن در کنار بازدید از جاذبه های دیدنی می توانید برنامه کویر نوردی و اسب سواری نیز بچینید. ناگفته نماند که کلیه پرسنل اقامتگاه مسلط به زبان انگلیسی هستند.

 

کافه اقامتگاه بوم گردی سرای مادر

 

 

جاذبه های دیدنی

 

مقبره سید حسن واقف در حدود دو الی سه دقیقه با اقامتگاه سرای مادر فاصله دارد. نسب سید حسن واقف از یازده واسطه به امام سجاد می رسد. او و اطرافیانش در گذشته مبلغ تشیع بوده اند. آتشکده معروف نطنز نیز در فاصله 6 دقیقه ای از بوم گردی سرای مادر نطنز قرار دارد. بنایی خشتی مربوط به دوره ساسانیان که دو هزار سال قدمت دارد. شما می توانید هنگام بازدید از این مکان سری هم به مسجد جامع نطنز در همان حوالی بزنید.

 

جمع بندی

 

نطنز شاید یکی از جالب ترین انتخاب های برای سفر باشد. شهری با سه آب و هوای معتدل که هر کدام متقاضیان خاص خود را دارند. درکنار آن جاذبه های گردشگری و مردم مهمان نواز آن را نیز بگذارید. مسلما اگر بوم گردی را برای اقامت انتخاب می کنید به هیچ عنوان نباید انتظارات لاکچری داشته باشید. سعی کنید با تمام وجود خود از این همه سادگی لذت ببرید.

https://mag.zigocamp.com/post/1616
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *