عمارت مالمیر یزد | هدیه ای مرمت شده از دوران صفویه

مجله زیگوکمپ » عمارت مالمیر یزد | هدیه ای مرمت شده از دوران صفویه
عمارت مالمیر یزد | هدیه ای مرمت شده از دوران صفویه
عمارت مالمیر

همانطور که احتمالا متوجه شده اید، مجله زیگوکمپ در حال تکمیل کردن لیست بررسی اقامتگاه های سنتی و بومگردی خود است. در این بین شهر یزد کمی خوش اقبال تر از بقیه شهر های ایران بوده است. تا به اینجای کار پنج اقامتگاه جذاب و رنگارنگ از یزد معرفی شده اند. امروز نیز قصد داریم ششمین مورد را فتح کنیم. با مجله زیگوکمپ همراه باشید تا عمارت مالمیر واقع در خیابان امام خمینی را به شما معرفی کنیم.

 

عمارت مالمیر یزد

 

 

معرفی عمارت مالمیر

 

بنای هتل سنتی عمارت مالمیر مربوط به دویست سال پیش است. در سال 1396 گروهی تصمیم به بازسازی این خانه قدیمی گرفتند. خانه ای که به لحاظ معماری الهام گرفته از دوران صفویه و پهلوی اول بود. سرانجام در سال 1399 کار بازسازی و مرمت عمارت مالمیر تمام شد و به بهره برداری رسید. نام این هتل برگرفته از کوچه ای است که عمارت در آن قرار دارد. اما خود لغت مالمیر نام قدمی شهرستان ایذه است. همچنین طبق گفته برخی از فعالان ادبیات به معنای ثروت و پادشاه نیز معنی می شود. بد نیست بدانید که هتل پس از بازسازی جلوه ی تازه ای به خود گرفت و توانست به عنوان اقامتگاهی دوست داشتنی خود را معرفی کند.

 

اتاق های عمارت مالمیر

 

به محض وارد شدن به عمارت مالمیر متوجه موقعیت مکانی اتاق های هتل می شوید. این هتل با 20 اتاق توانایی پذیرایی از 58 مهمان را دارد. اتاق ها حول حوضچه زیبای وسط اقامتگاه واقع شده اند. البته در زیرزمین عمارت مالمیر نیز واحد اقامتی وجود دارد. هر یک از اتاق های اقامتگاه به نام های زیبایی مزین شده اند. کلیه واحد های اقامتی به امکانات و خدمات رفاهی نظیر کولر گازی، تخت، تلوزیون و یخچال مجهز هستند. دسته بندی اتاق ها و مشخصات آن ها به شرح زیر است:

اتاق VIP کلاه فرنگی: یک سوئیت دوازده متری زیبا به همراه یک تخت دبل که پذیرش ظرفیت اضافه ندارد. به لطف پنجره های رنگی اتاق، با تابش آفتاب، اتاق کلاه فرنگی رنگ آمیزی می شود.

سوئیت آفتاب: سوئیتی 25 متری در قسمت زمستانه عمارت مالمیر که نورگیر عالی دارد. این اتاق 4 نفره بوده و مجهز به دو تخت دبل است.

اتاق های نگین و زرین: دو سوئیت دبل 13 متری که یک تخت دبل در خود جای داده اند. همچنین نگین و زرین توانایی پذیرایی از 2 مهمان را دارند.

اتاق مهتاب: یک اتاق 14 متری در بخش زمستانه که ظرفیت پذیرایی از دو نفر دارد. این اتاق مستقیما به پشت بام ( کافه و رستوران ) راه دارد.

اتاق VIP پرنیا: یک اتاق 25 متر 4 نفره خانوادگی که مجهز به کلیه امکانات رفاهی است.

سوئیت پوران: واحدی 30 متری در زیرزمین عمارت مالمیر که با سه تخت سینگل و یک تخت دبل توانایی پذیرایی از 4 الی 5 مهمان را دارد. به خاطر موقعیت اتاق، در زمان گرما بسیار خنک است.

سوئیت دل آسا: یک سوئیت 30 متری جذاب به همراه سه تخت سینگل و یک تخت دبل که در بخش تابستانی و طبقه اول مجموعه واقع شده است.

اتاق آذین: یک واحد اقامتی 12 متری مناسب برای سفر های کاری و دوستانه دو نفره که در بخش تابستانی قرار دارد.

اتاق پنج دری: واحد اقامتی مناسب برای خانواده های چهار نفره که یک تخت دبل و دو سینگل را در خود جای داده است. این اتاق با متراژ 30 متر در طبقه همکف قرار دارد.

 

امکانات رفاهی

 

شاید جذاب ترین و زیباترین موردی که عمارت مالمیر در اختیار مهمانان خود می گذارد، کافه و رستوران پشت بام مجموعه است. محیطی جذاب در کنار بادگیر هتل که ظرفیت پذیرایی از 100 مهمان را دارد. همچنین یک فضای سرپوشیده تعبیه شده که تا 30 نفر می توانند از آن استفاده کنند. در لابی هتل نیز کافی نت مجموعه قرار دارد. به زودی فروشگاه عمارت مالمیر نیز راه ­اندازی می شود. در آخر نیز یک پارکینگ غیر مسقف برای مسافران تعبیه شده است.

 

کافه عمارت

 

 

جمع بندی

 

عمارت مالمیر یکی از آن هتل های نوساز و بکر است که اقامت در آن به همه توصیه می شود. نکته دیگر این است که بی اغراق این هتل سنتی یک سر و گردن از همتایان خود بالاتر است.

 

https://mag.zigocamp.com/post/1588
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *