توصیه های سفر نوروزی | نوروزی که باید طور دیگر آن را جشن گرفت

مجله زیگوکمپ » اخبار و تازه‌ها » توصیه های سفر نوروزی | نوروزی که باید طور دیگر آن را جشن گرفت
توصیه های سفر نوروزی | نوروزی که باید طور دیگر آن را جشن گرفت
توصیه های سفر نوروزی

مژده ای دل که دگرباره بهار آمده است، خوش خرامیده و با حسن و وقار آمده است. بالاخره به روز های پایانی سال 1399 رسیدیم. سالی پر از فراز و نشیب هایی که هر یک به گونه ای بر زندگی ما تاثیر گذاشتند. خوب یا بد بار دگر تعطیلات نوروز فرا رسید و بسیاری خود را آماده سفر نوروزی می کنند. اما امسال نیز مانند عید سال گذشته شاهد حضور کرونا در جامعه هستیم. از این رو تصمیم گرفتیم امروز در مجله زیگوکمپ برخی از توصیه های سفر نوروزی را در اختیارتان بگذاریم.

 

توصیه های سفر نوروزی

 

 

توصیه های سفر نوروزی

 

سخت یا آسان امسال را نیز باید با کرونا سر کنیم. باید یاد بگیریم که خوب یا بد کرونا عید امسال نیز مهمان ناخوانده ی خانه هایمان است. پس ناچارا راهی نمی ماند جز اینکه تمام کمال کار هایمان را در چارچوب پروتکل های بهداشتی این ویروس کشنده اما قابل کنترل انجام دهیم. توصیه های سفر نوروزی هر ساله حول محور برخی فاکتور های مشخص می چرخد. حال باتوجه به شرایط مجبوریم برخی موارد را اضافه کرده و یا خط بزنیم.

 

نکات کلیدی نوروز 1400

 

  1. پیش از هر چیز سعی کنید اگر سفرتان ضروری نیست آن را به وقتی دیگر موکول کنید. زمانی که سایه این ویروس برسرمان نباشد.
  2. چنانچه سفر ضروری و یا کاری در پیش دارید، حتما کلیه کار ها از قبیل رزرو بلیت و هتل را به صورت آنلاین و از منزل انجام دهید.
  3. از جمله توصیه های سفر نوروزی که تکراری اما مهم شمرده می شود، به همراه داشتن پکیج وسایل و مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده است. این به آن معناست که امسال دو جعبه کمک های اولیه باید به همراه داشته باشید.
  4. اگر قصد اقامت در مقصد مورد نظر را دارید، سعی کنید حتما اقامتگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی را انتخاب کنید.
  5. از تجمع در محیط های شلوغی مانند رستوران ها خودداری کرده و غذای خود را در اقامتگاه میل کنید.
  6. اگر خستگی زندگی و کارهای تکراری روزانه به شما فشار آورده و سفر را آخرین راه خود می دانید، پیشنهاد ما به شما سفر های طبیعت گردی و کمپینگ است.
  7. با چک کردن وضعیت کرونایی شهر ها مقصدتان را انتخاب کنید و ماشین شخصی خود را برای سفر آماده کنید. اگر خودروی شما مناسب سفر جاده ای نیست، تور های طبیعت گردی مطمئن را در نظر داشته باشید.
  8. تا جای امکان تغذیه و خوراکی های لازم برای مسیر خود را از پیش آماده کنید. از توقف در مسیر و وارد شدن به محیط های گوناگون خودداری کنید.
  9. اگر با قطار و یا هواپیما سفر می کنید، ترجیحا از دو لایه ماسک ( پارچه ای و پزشکی ) استفاده کنید.
  10. تقریبا 7 کشور خارجی برای سفر های خارجی مجاز هستند. درنتیجه باید حداقل از دو هفته قبل آماده باشید و تست کرونا بدهید.

 

 

تردد جاده ای محدود

 

چرا باید توصیه های سفر نوروزی را جدی بگیریم؟

 

همانطور که می دانید ویروس کرونا یک مشکل جهانی با پیشگیری ها و رفتار هایی مشخص است. یعنی توصیه های سفر نوروزی دیگر یک پیشنهاد نبوده بلکه الزام هستند. برای مثال از رنگبندی شهر ها شروع می کنیم. بسیاری بر این باورند که شهر های آبی و زرد کاملا ایمن بوده و به راحتی می توانند در آن ها تردد داشته باشند. اما باید بدانید که این رنگ ها صرفا روند صعودی نزولی شمار بیماران را نشان می دهند. رنگ شهر ها هیچ ربطی به میزان ریشه کن شدن ویروسی که یکسال است ما را درگیر کرده است ندارد.

جدا از مسائل مربوط به کرونا، جدی گرفتن توصیه های سفر نوروزی می تواند اوقات خوش و بی دردسری را برای هر یک از ما رقم بزنند. چراکه این توصیه ها تنها به پروتکل های بهداشتی ختم نمی شوند. مسافران نباید نکات بدیهی اما مهمی مانند ایمنی در رانندگی، احترام به طبیعت، رعایت آداب و رسوم مقصد مورد نظر و … فراموش کنند. همچنین یکی از توصیه های کاربردی تهیه چک لیست است. چک لیست ها می توانند انواع مختلفی مانند پیش از سفر، حین سفر و بعد از سفر داشته باشند. چک لیست حین سفر کمک می کند اقلامی مانند کارت های بانکی و شناسایی را گم نکنیم.

 

برج میلاد تهران بزرگ

 

 

نظر مسئولین چیست؟

 

به طور کلی شمار زیادی از مسئولین اجرایی کشور مخالف برگزاری سفر های نوروزی هستند. چراکه معتقدند سبب بالا رفتن یکباره و وحشتناک آمار ها شده و زحمات شبانه روزی کادر درمان پایمال می شود. از همین رو سعی کرده اند اقداماتی در این راه انجام دهند. کار هایی مانند حذف وام های سفر و تشکیل پویش سفر ایمن و بدون کرونا، که متاسفانه هیچکدام آنطور که باید جواب پس ندادند. درچنین شرایطی مسئولین باید از الگو های موفق کشور های دیگر استفاده کنند و مردم باوجود خستگی زیاد از این شرایط باز هم مقاومت کنند و امسال به سفر نروند.

 

جمع بندی

 

حتما به صورت مداوم اخبار را چک کنید تا از وضعیت شهر های مختلف ایران باخبر شوید. هر شهری که به قرمز تغییر رنگ پیدا کند سریعا و در طی نهایت سه روز قرنطینه می شود. تا جای امکان سفر خود را با تور و یا رزرو هتل مشخص انجام دهید. نظارت بر ماشین های شخصی که ممکن است در هر ویلایی مستقر شوند کاری سختی است. در ضمن فراموش نکنید که محدودیت های 9 شب الی 3 بامداد تا آخر نوروز پابرجا هستند. سخت است باوجود این همه تاریکی تبریک عید گفتن، اما سالی پرامید و از خبر های رنگی را برایتان آرزومندیم.

https://mag.zigocamp.com/post/1626
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *