مقاصد بهاری | اردیبهشت ماه به کجا سفر کنیم؟ – بخش دوم

مجله زیگوکمپ » مقاصد بهاری | اردیبهشت ماه به کجا سفر کنیم؟ – بخش دوم
مقاصد بهاری | اردیبهشت ماه به کجا سفر کنیم؟ – بخش دوم
مقاصد بهاری - دشت هلن

دیروز در بخش اول بهترین مقاصد بهاری برای سفر در اردیبهشت تعدادی از بهترین شهر های ایران را معرفی کردیم. امروز در بخش دوم بهترین مقاصد بهاری به سراغ چند شهر دیگر رفته ایم. شهر هایی که در تمام فصول عالی بوده ولی در بهار و به خصوص اردیبهشت حال و هوای دیگری دارند. با مجله زیگوکمپ همراه باشید تا علاوه بر معرفی شهر های مورد نظر، برخی از بهترین جاذبه های دیدنی آن ها را نیز معرفی کنیم.

 

رشت، شماره یک مقاصد بهاری

 

اغراق نکرده ایم اگر بگوییم شهر های شمالی یک طرف، رشت و گیلان یک طرف دیگر. شهری بزرگ که قدم زدن در آن به مانند قدم زدن در یکی از سکانس های فیلم های هالیوودی است. آب و هوای این شهر در اردیبهشت و بهار در بهترین حالت خود قرار دارد. نه آنچنان گرم و شرجی که مجبور باشید هر روز لباس عوض کنید و نه آنقدر سرد که نتوان از جاذبه های شهر دیدن کرد.

بی دلیل نیست که این شهر یکی از بهترین مقاصد بهاری است. از این نکته که چقدر هوا دلنشین است و تمام مدت باران یار و یاور شماست بگذریم به جاذبه های تماشایی شهر می رسیم. یکی از بهترین جاذبه های شهر ” موزه میراث روستایی گیلان ” است. موزه ای متفاوت که به مانند قاب عکسی زیبا از گیلان است. شما می توانید در محیط سرسبز موزه قدم بزنید و تماشای خانه های قدیمی و گیاهان آن لذت ببرید. همچنین در این محل موسیقی زنده نیز برگزار شده و افراد محلی به پخت شیرینی و نان مشغول هستند.

 

رشت، شماره یک مقاصد بهاری

 

 

کمی تا قسمتی تهران

 

اگر اهل تهران نیستید، بد نیست سری هم به این شهر بزرگ بزنید. تهران در دوران عید یکی از بهترین مقاصد بهاری است. چراکه شهر در خلوت ترین حالت خود قرار داشته و تنها چیزی که حس می شود هوای صاف و نم باران است. بعد از عید و حوالی اردیبهشت، شلوغی شهر کم کم بر می گردد ولی بازهم می توان از آن لذت برد. لذتی که با هوای نسبتا ابری و نسیم خنک درآمیخته شده است. به طور کلی درست است که این شهر پایتخت بوده و شلوغی عجیبی دارد، ولی هنوز هم می توان زیبایی را درونش پیدا کرد.

شما می توانید با سفر به این شهر از پارک های جذاب آن استفاده کنید. پارک های بزرگی مانند جمشیدیه، قیطریه، پردیسان – نهج البلاغه، باغ پرندگان، چیتگر و … که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. همچنین تهران چندین موزه بزرگ و مشهور را در خود جای داده که تماشای آن ها خالی از لطف نیست. و بالاخره موردی که مهر تایید تهران به عنوان یکی از مقاصد بهاری را می زند، کافه و رستوران های جذاب و متفاوت است. فراموش نکنید که تهران از اوایل خرداد وارد تونل گرمایی خود می شود.

 

تهران

 

 

بام ایران، شهرکرد

 

مرکز استان چهارمحال و بختیاری یکی از بهترین مقاصد بهاری است. این شهر به دلیل ارتفاع خود به بام ایران شهرت دارد. شهرکرد به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از آب و هوای به شدت خوبی برخوردار است. به طوریکه تابستان های شهر نیز خنک است. این شهر نیز بی دلیل یکی از محبوب ترین مقاصد بهاری نشده است. وجود پیست اسکی و چندین پارک جذاب به تحقق این موضوع کمک کرده اند.

 

دشت هلن شهرکرد

 

 

جمع بندی

 

بخش دوم بهترین مقاصد بهاری نیز پایان یافت. هنوز هم مقاصد و شهر هایی باقی مانده اند که باید از آن ها حرف زد. شهر های زیبایی مانند کرمانشاه و اصفهان که کلی حرف برای گفتن دارند. به زودی با بخش سوم این مقاله باز میگردیم.

https://mag.zigocamp.com/post/1714
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *