دستمال سر ( اسکارف ) | راهنمای خرید و هر آنچه که باید بدانید

مجله زیگوکمپ » راهنمای خرید و استفاده لوازم طبیعت ‌گردی » دستمال سر ( اسکارف ) | راهنمای خرید و هر آنچه که باید بدانید
دستمال سر ( اسکارف ) | راهنمای خرید و هر آنچه که باید بدانید
دستمال سر

زمانیکه حرف از تجهیزات کوهنوردی و طبیعت گردی می شود، معمولا قیمت های بالا و وسایل خاص به ذهنمان می آیند. تجهیزاتی که شاید کار کردن با آن ها دشوار بوده و یا تخصص و مهارتی بطلبد. اما در این مقاله از مجله زیگوکمپ قصد داریم یکی از پرکاربرد ترین و پرطرفداران ترین تجهیزات طبیعت گردی را معرفی کنیم که از مبتدی تا حرفه ای از آن استفاده می کنند. دستمال سر یا اسکارف یکی از آن تجهیزاتی است که علاوه بر ساده بودن کارایی زیادی دارد. همین کارایی سبب شده تا تبدیل به یکی از ملزومات سفر شود.

 

دستمال سر یا اسکارف چیست؟

 

اسکارف یک پارچه لوله ای شکل است که دو سر آن باز است. جنس اسکارف ها متفاوت بوده و هر یک از پارچه متفاوتی تهیه شده اند. از آن جایی که وظایف دستمال سر مشخص است، معمولا از پشم، ابریشم و نخ مرغوب در تولید آن استفاده می شود. دستمال سر کاربرد های گوناگونی در سفر و برنامه های کوهنوردی دارد که یک به یک توضیح خواهیم داد. اما لازم است بگوییم همین جمع و جور بودن و دم دست بودن باعث شده تا بار اضافی نباشد و در هر شرایطی همراهیمان کند. این دستمال سر ها که برای محافظت از سر، صورت و گردن هستند در رنگ ها و طرح های متنوعی عرضه می شوند تا هر سلیقه ای را پوشش بدهند.

 

انواع کاربرد دستمال سر

 

همانطور که گفتیم اسکارف کاربرد های گوناگونی دارد. اما در نهایت نفس همه ی آن ها حفاظت از ناحیه گردن به بالای شخص است. بسیاری از کوهنوردان از دستمال سر به عنوان ماسک صورت استفاده می کنند تا از برخورد و نفوذ گرد و غبار به صورت جلوگیری کنند. اسکارف می تواند تبدیل به کلاه شده و سر را گرم نگه دارد و یا سبب جذب عرق بشود. می توان اسکارف را دور گردن پیچید تا سرما نخورد و از گزش حشرات در امان باشد. حتی می توان کاربرد های تزئینی برای آن در نظر گرفت و به عنوان مچ بند از آن استفاده کرد. چراکه باتوجه به گسترش دستمال سر بین مسافران، رنگ و تنوع طرح های نیز افزایش یافته است.

 

نحوه استفاده کردن اسکارف

 

 

انواع اسکارف

 

اگر قصد دارید برای خرید اسکارف اقدام کنید باید چند نکته را در نظر بگیرید. اسکارف ها به نوع تقسیم می شوند. دسته اول اسکارف هایی که به شکل مربع و یا سه گوش بوده دسته دوم اسکارف های لوله ای هستند. کاربرد دسته اول به نسبت کمتر بوده و بیشتر به عنوان ماسک صورت استفاده می شود. ولی باز هم می توان آن را دور سر پیچید و یا به عنوان مچ بند تزئینی استفاده کرد. نکته بعدی هنگام خرید دستمال سر مربوط به بحث مرغوبیت آن می شود. چراکه بافت اسکارف نامرغوب بعد از یک بار مصرف و یا شستشو کاملا نمایان شده و حالت اصلی و کشسانی خود را از دست می دهد.

 

scarf / bandana

 

 

جمع بندی

 

فراموش نکنید که هنگام خرید اسکارف برخی نکات کلیدی را در نظر بگیرید. برای مثال جنس پارچه ها متفاوت بوده و هر یک برای فصل مشخصی دوخته شده اند. در بعضی موارد دیده شده اسکارف ها دور دوزی نمی شوند و همین موضوع طول عمر دستمال سر را کم می کند. پس حتما باید از فروشگاه معتبر تهیه کنید.

https://mag.zigocamp.com/post/1723
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *