مقاصد بهاری | اردیبهشت ماه به کجای ایران سفر کنیم؟ – بخش اول

مجله زیگوکمپ » مقاصد بهاری | اردیبهشت ماه به کجای ایران سفر کنیم؟ – بخش اول
مقاصد بهاری | اردیبهشت ماه به کجای ایران سفر کنیم؟ – بخش اول
مقاصد بهاری

فصل بهار که از راه میرسد گویی یک شوق سفر نیز با خود به همراه دارد. از آن دست شوق و ذوقی که آدم دوست دارد از شمال تا جنوب ایران را فتح کند. بار سفر ببندد و به اکتشاف گوشه گوشه ی ایران بپردازد. اما خوب چه میشه کرد که هنوز هم کرونا سایه سنگینی بر زندگی همه ما دارد. ولی همه این ها دلیل نمی شود که ما بهترین مقاصد بهاری ایران را معرفی نکنیم. پس با زیگومکمپ همراه باشید تا بهترین مقاصد بهاری که می توان در اردیبهشت به آن ها سفر کرد را معرفی کنیم.

 

بهترین مقاصد بهاری ایران

 

 

بهترین مقاصد بهاری

 

پیش از آنکه به معرفی تک تک شهر ها و جاذبه های دیدنی بپردازیم، لازم است چند خطی توضیح در اختیارتان قرار دهیم. لیست ارائه شده شامل شهر های گوناگونی از نقاط مختلف ایران است. شهر ها و جاذبه هایی که شاید بار ها از آن ها رد شده باشید. گاهی زیباترین مکان ها فاصله چندانی با ما نداشته و تنها باید توجه نشان دهیم. این مقاصد این توانایی را دارند که هر کسی را برای مشتاق بی چون و چرای سفر کنند. ولی فراموش نکنید که وضعیت فعلی احساس مسئولیتی توام با مهربانی می طلبد.

 

شیراز از بهترین مقاصد بهاری

 

هر شهر ایران قصه ای جداگانه دارد. هر یک آنقدر زیبایی در خود جای داده اند که می توان ساعت ها درباره آن صحبت کرد. بی چون و چرا شیراز یکی از پرچم داران است. شهری پر از جاذبه های دیدنی و طبیعی که باید در آن غرق شد. جالب است بدانید که 15 اردیبهشت را روز شیراز نامیده اند. همین موضوع کافی است تا ثابت کند این شهر یکی از بهترین مقاصد بهاری است. باوجود اینکه در هر فصل جذابیت به خصوص خود را دارد ولی حوالی اردیبهشت طور دیگری است. شما می توانید با سفر به شیراز علاوه بر جاذبه های طبیعی نظیر دشت مهارلو و دشت ارژن از آرامگاه شاعران بزرگ، باغ ارم و … نیز دیدن کنید.

 

شیراز

 

 

شمال دوستداشتنی

 

به جرات می توان گفت شمال ایران از پر طرفدار ترین مناطق کشور است. در این بین مازندران نیز محبوبیت بالایی دارد. مهد کوه دماوند و همسایه تهران یکی از بهترین مقاصد بهاری است. سالانه مسافران بسیاری راهی این شهر می شوند تا حال و هوایی عوض کنند و از هوای خوب اردیبهشتی لذت ببرند. اردیبهشت مازندران نه آنچنان گرم و شرجی و نه آنقدر سرد است. مازندران متشکل از 58 شهرستان بوده که هر یک گوشه ای از بار این زیبایی را به دوش می کشند. یکی از معروف ترین جاذبه های شهر دشت دریاسر در بخش جنوبی تنکابن است. اگر بخواهیم در چند کلمه آن را توصیف کنیم باید بگوییم: تکه ای جدا شده از رنگین کمان که بر زمین پر آبی نقش بسته است.

 

مازندران

 

 

جنوب به صرف بکر بودن

 

بالا برویم، پایین بیاییم جنوب ایران زاده شده تا یکی از بهترین مقاصد بهاری باشد. به طور کلی طرفدار جنوب ایران کمتر از شمال بوده و بیشتر عاشقان واقعی سفر این منطقه را انتخاب می کنند. اشتباه برداشت نکنید، این موضوع تنها به دلیل عدم آگاهی از جاذبه ها و زیبایی های این منطقه است. البته خوشبختانه یا متاسفانه چند سالی است جنوب ایران ( کیش، قشم، چابهار، بوشهر، هرمز ) نیز به لیست انتخاب های اصلی مسافران اضافه شده است.

خوشبختانه از این لحاظ که بالاخره این منطقه نیز جذب گردشگر را شروع کرد. این جذب گردشگر باعث می شود کسب و کار های محلی به خوبی رونق بگیرند. باعث می شود نه تنها یکی از محبوب ترین مقاصد بهاری باشد، بلکه جزو بهترین ها قرار بگیرد. بهترین زمان سفر به این منطقه معمولا اردیبهشت، پاییز و زمستان است. در تابستان هوا به شدت گرم شده و نمی توان به راحتی لذت برد. شما می توانید با سفر به مناطق جنوبی ایران از انواع تفریحات آبی جذاب، گشت و گذار در مناطقی عجیب و بکر، تجربه احساسات و اتفاقات گوناگون نهایت لذت را ببرید.

 

جنوب ایران

 

 

جمع بندی

 

لیست بهترین مقاصد بهاری آنچنان زیاد است که می توان تا مدت ها شمرد. از همین رو تصمیم گرفتیم این لیست هر چند ناقص و خلاصه را در دو بخش ارائه کنیم. در بخش بعدی برخی دیگر از بهترین مقاصد بهاری ایران را ذکر می کنیم.

 

https://mag.zigocamp.com/post/1706
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *