عکاسی در سفر | 7 نکته برای عکس های جذاب و با کیفیت تر

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » عکاسی در سفر | 7 نکته برای عکس های جذاب و با کیفیت تر
عکاسی در سفر | 7 نکته برای عکس های جذاب و با کیفیت تر
عکاسی در سفر

چی بهتر از آنکه بعد از هر سفر تعدادی عکس بینظر به جا بماند. عکس هایی که هر یک یادآور یک خاطره خوش و یا لحظه ای خاص هستند. حال تصور کنید که این عکس ها یادگار یک سفر فوق العاده بوده اند. آفرینش چنین عکس هایی مستلزم برخی توانایی ها و اقدامات است. امروز در مجله زیگوکمپ قصد داریم نکات متعددی در خصوص عکاسی در سفر را ارائه دهیم.

 

عکس های جذاب

 

هر آنچه برای عکاسی در سفر می خواهید

 

در زیر لیست جالبی از نکات عکاسی تهیه شده است. نکاتی آشنا که شاید فراموشتان شده بودند. 7 موردی که در پایین ذکر شده اند نکات خوبی برای عکاسی هستند. شما می توانید از این موارد، برای شرایط های گوناگون عکاسی استفاده کنید.

 

نکات عکاسی در سفر

 

راز موفقیت در دستان آفتاب است

 

پیش از هرچیز بگذارید شما را با قانون طلایی عکاسی آشنا کنیم. چند ساعت بعد از طلوع آفتاب و چند ساعت قبل غروب آفتاب را ساعت طلایی می گویند. این ساعات بهترین نور را برای عکاسی در سفر ایجاد می کنند. منظور از رازی که در دستان آفتاب است همین ساعت طلایی است. جدا از این باید سعی کنید در سفر سحرخیز تر از همیشه و شب زنده دار تر از بقیه باشید. این کار به شما کمک می کند تا علاوه بر رو به رو شدن با سوژه های بیشتر، موقعیت های متفاوت تری را تجربه کنید.

 

تاثیر آفتاب

 

برای عکاسی در سفر مقصدتان را بشناسید

 

نه تنها عکاسی بلکه پیش از هر کاری باید مطالعه و تحقیق کرد. این کار به شما کمک می کند تا درخصوص کاری که انجام می دهید، بهتر عمل کنید. پیش از عکاسی در سفر حتما برخی مسائل را در لیست بررسی های خود قرار دهید. برای مثال مقصد مورد نظرتان یکی از سوژه های شمال کشور است.

حتما کلیه پلتفرم های به اشتراک گذاری عکس را مورد بررسی قرار دهید. این پلتفرم ها عبارتند از: گوگل، اینستاگرام، پینترست و … . همچنین می توانید چرخی در اینترنت زده و نظر دیگر عکاس ها ببینید. این مسائل می توانند پیش زمینه به شما ارائه کنند و سبب بهتر شدن محصول نهایی بشوند.

 

تحقیق برای سفر

 

سوژه های انسانی را بشناسید

 

یکی از بهترین سوژه ها به هنگام عکاسی در سفر، مردم محلی مقصد مورد نظر هستند. معمولا عکاسی از این عزیزان آن هم در شرایطی که مشغول کار های خود هستند لذت بخش است. ولی فراموش نکنید که حتما آن ها در جریان عکاسی خود بگذارید. عدم چنین کاری ممکن است برای سوژه ناخوشایند باشد.

 

سوژه های انسانی

 

دوربین، تجهیزات، ویرایش

 

بدون یک دوربین و یا یک موبایل کلیه مبحث عکاسی در سفر بی معنی است. شما باید یک پکیج اولیه برای خود تهیه کنید. بسیاری پس از این جملات به دنبال دوربین های حرفه ای می روند. اما بد نیست بدانید که یک دوربین کامپکت هم می تواند تصاویر بینظیری را ثبت کند. فقط کافی است با تنظیمات آن آشنا شده و لنز مجزا تهیه کنید.

گذشته از بحث دوربین، موبایل های هوشمند امروزی به تنهایی یک دوربین عکاسی هستند. باتوجه به تکنولوژی های به کار رفته در اسمارت فون ها می توان انتظار تصاویر با کیفیتی را داشت. همچنین وسایل جانبی بسیاری برای این محصولات عرضه شده است. فراموش نکنید با هر چه عکاسی می کنید، حتما سه پایه دوربین تهیه کنید.

 

ابزار دوربین

 

لذت نمی برید؟ منعطف باشید

 

اگر سوژه ای چشمتان گرفت اما عکس نهایی خوب نشد نگران نباشید. سعی کنید از زوایای مختلف سوژه خود را ثبت کنید. در ساعات گوناگون به سوژه مراجعه کنید بلکه نور تغییر کند. لنز و سه پایه می توانند مکمل خوبی برای شما باشند. فراموش نکنید که پس زمینه جذاب سوژه کمک شایانی به کیفیت محصول نهایی می کند.

 

عکاسی از زوایای مختلف

 

صبور باشید و گوش به زنگ

 

عکاسی در سفر یکی از سخت ترین کار ها محسوب می شود. چراکه صبر و شکیبایی زیادی می طلبد. برای عکاسی در سفر و رسیدن به یک کیفیت خوب، نباید دوربین را زمین بگذارید. هر لحظه باید منتظر یک سوژه و یا موقعیت فوق العاده باشید. عجله در روند عکاسی چیزی جز چند عکس بی ارزش به همراه ندارد. همچنین لازم به ذکر است که به هنگام عکاسی در سفر، دوربین و یا موبایل را به صورت دستی تنظیم کنید.

 

صبور بودن

 

پشتکار، مهارت، یادگیری

 

سعی کنید همیشه در کار خود به روز باشید. در دنیایی که بی توقف در پیش است، کمبود اطلاعات تیشه به ریشه است. سعی کنید تماما در حال مطالعه و یادگیری در حوزه خود باشید. کار همکاران خود و افراد دیگر را بررسی کنید.

یک عکس زمانی چهره نهایی خود را نمایان می کند که به خوبی ویرایش شده باشد. تبدیل به یک ویرایشگر خوب شدن، تمرین و پشتکار زیادی می طلبد. امروزه علاوه بر نرم افزار های حرفه ای مانند فوتوشاپ و لایت روم، اپ های زیادی روانه بازار شده اند. اپلیکیشن های موبایل نیز نتایج خوبی ارائه داده اند.

 

ویرایش عکس

 

در آخر

 

عکاسی یک هنر است و شما هنرمند. آنچه ثبت می کنید تا مدت ها به جای می ماند. عکاسی در سفر نیز یکی از بهترین دسته های عکاسی است. عکاسی در سفر به گونه ای مبلغ فرهنگ و تمدن است. بیانگر آنچه مردم نقطه ای از زمین انجام می دهند و فرسنگ ها آنطرف تر دیده می شوند.

https://mag.zigocamp.com/post/1336
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *