گوگل مپ و آپدیت های تازه | از CO2 کمتر تا Live view پیشرفته تر

مجله زیگوکمپ » اخبار و تازه‌ها » گوگل مپ و آپدیت های تازه | از CO2 کمتر تا Live view پیشرفته تر
گوگل مپ و آپدیت های تازه | از CO2 کمتر تا Live view پیشرفته تر
گوگل مپ

دیگر شاید خیلی سخت بتوان کسی را پیدا کرد که با گوگل و خدماتش آشنا نباشد. خدماتی که بخش اعظمی از آن ها تنها برای راحت تر کردن زندگی و انجام کار های روزانه هستند. اینبار گوگل به سراغ سرویس گوگل مپ خود رفته تا با آپدیتی تازه جان دوباره ای به آن بدهد و کاربران را بیش از پیش مشتاق استفاده از برنامه کند. با مجله زیگوکمپ همراه باشید تا از فواید این بروزسانی به خصوص برای سفر دوستان بگوییم.

 

آشتی با طبیعت با گوگل مپ

 

این آپدیت هنوز در همه کشور ها همگانی نشده و تنها در بخش هایی از کشور مبدا پیاده شده است. گوگل اعلام کرده تا چند ماه آینده این سرویس در هلند، آلمان، بریتانیا، اسپانیا و فرانسه نیز فعال می شود. بگذریم، برویم سراغ آپدیت تازه و ساز و کار آن. با این آپدیت که eco-friendly نام دارد، گوگل مپ مسیر هایی را پیشنهاد می دهد که کربن دی اکسید کمتری تولید می شود. به این صورت که جاده ها و خیابان ها را بررسی کرده و کم استهلاک ترین مسیر ها را پیشنهاد می کند.

در کنار این گزینه هنوز هم شاهد ارائه چندین مسیر پیشنهادی هستیم. در نتیجه کاربر به هیچ وجه تحت فشار نبوده و می تواند به راحتی مسیر دیگری را انتخاب کند. همچنین در آپدیت تازه گوگل مپ شاهد هشدار اپلیکیشن هنگام ورود به مناطقی با گاز گلخانه ای زیاد هستیم. کلیه این آپدیت ها قدمی برای مقابله تغییرات زیست محیطی است. باتوجه به تازه وارد بودن این آپدیت نمی توان به طور دقیق در مورد کارایی و نتیجه آن نظر داد. اما می توان به طور قطع گفت که قدم مثبتی در این زمینه است.

 

آپدیت گوگل مپ

 

 

Live View

 

آپدیت جذاب بعدی گوگل مپ می تواند باب میل بسیاری از مسافران و جهانگردان باشد. قابلیت Live View در حال تست بر روی مکان های سربسته است. مکان هایی مانند فروشگاه ها، ایستگاه های قطار و مترو و فرودگاه. شاید این گزینه را قبلا در محیط های روباز امتحان کرده باشید. با استفاده از این قابلیت گوگل مپ می توانید دوربین خود را در محیط بچرخانید و با فلش و برخی اعلانات راهنمایی شوید. اگر دقیق تر بگوییم، گوگل مپ تابلو ها و اعلاناتی را به شما نشان می دهد که وجود ندارند ولی به بهترین شکل شما را راهنمایی خواهند کرد.

جمع بندی

 

این آپدیت ها به احتمال خیلی زیاد تا انتهای سال جاری در مناطق بسیاری از دنیا فعال می شوند. مسلما هر گروهی از افراد می توانند از این بروزرسانی ها استفاده کنند. اما شاید جهانگردان و مسافران حرفه ای بیشترین استفاده را از این آپدیت ها بکنند. اگر همه چیز راجب eco-friendly تا این حد کارآمد و واقعی باشد، باید شاهد یک مشارکت جهانی باشیم. ناگفته نماند که بخش وضعیت آب و هوا نیز تغییراتی خواهد کرد. تا چند وقت دیگر می توان علاوه بر شناسایی وضع آب و هوا، کیفیت آلایندگی آن را نیز متوجه شد.

 

https://mag.zigocamp.com/post/1702
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *