شهرستان طالقان | معرفی یکی از بهترین مقاصد اطراف تهران

مجله زیگوکمپ » شهرستان طالقان | معرفی یکی از بهترین مقاصد اطراف تهران
شهرستان طالقان | معرفی یکی از بهترین مقاصد اطراف تهران
شهرستان طالقان

زندگی شهری مجموعه ای است از نکات مثبت و منفی است که هر یک ابعاد مختلفی از زندگی افراد را تشکیل می دهند. زندگی شهرنشینی، علی الخصوص شهر های بزرگی مثل تهران درست به مانند یک ماراتن است. روز ها و ماه ها با کار فراوان، شلوغی و آلودگی هوا گره خورده اند. از این رو ساکنین چنین شهر هایی هر از گاهی باید از محل زندگی خود دور شوند و خود را رها کنند. یکی از بهترین مقاصد برای این کار شهرستان طالقان است. با مجله زیگوکمپ همراه باشید تا سری به شهرستان طالقان بزنیم.

 

شهرستان طالقان

 

 

شهرستان طالقان کجاست؟

 

شهرستان طالقان یکی از توابع استان البرز است. این شهرستان ییلاقی که در میان رشته کوه های البرز واقع شده در فاصله 133 کیلومتری شمال غربی پایتخت قرار گرفته است. همانطور که گفتیم این شهرستان در منطقه ای ییلاقی، میان رشته کوه های مرکزی البرز قرار دارد. به همین دلیل جمعیت آن به نسبت فصل ها تغییر می کند. به طور کلی شهرستان طالقان ( تالکان ) جمعیتی در حدود سی هزار نفر دارد. این تعداد در فصل پاییز و زمستان کاهش و در بهار و تابستان افزایش پیدا می کند.

 

شهرستان طالقان

 

بخشی از محبوبیت شهرستان طالقان به دلیل جذابیت های بصری آن است. این جذابیت ها متشکل از جاذبه های دیدنی طالقان و طبیعت زیبای آن هستند. طبیعتی که در بهار و تابستان دریای سبز و در پاییز خروش رنگ نارنجی را هدیه می دهد. اگر نظر ما را می خواهید برنامه یک سفر سه روزه را برای بازدید از شهرستان طالقان بچینید. چراکه در اینصورت می توانید از تماشای حیات وحش منطقه، زیبایی های طبیعت و سکوت آن لذت ببرید. جالب است بدانید که زبان اهالی منطقه فارسی و لهجه آن ها تاتی است.

 

جاذبه های دیدنی

 

یکی از جذابیت های شهرستان طالقان چشمه های آن است. طالقان متشکل از چندین بخش ( روستا ) است. در هر یک از این بخش ها چشمه ها و رودخانه های دیدنی وجود دارند. از جمله این چشمه ها می توان به چشمه آبگرم گنداب و گراب اشاره کرد. اگر با این دست از جاذبه ها ارتباط برقرار می کنید، می توانید آبشار های متعدد طالقان را نیز در نظر داشته باشید. منشا این آبشار ها بارندگی هایی است که به این منطقه طراوات بخشیده است. از جاذبه های تاریخی طالقان می توان به سنگ نبشته ی گردنه عسلک در روستای گراب اشاره کرد.

 

اطراف تهران

 

 

حرف آخر …

 

طالقان یکی از مقاصد نزدیک پایتخت است. افرادی که وقت چندانی برای مسافرت ندارند نیز می توانند به این منطقه سفر کنند. به دلیل فاصله دو ساعته از تهران، می توان صبح زود حرکت کرد و در ساعات پایانی روز بازگشت. در مقالات بعدی بیشتر به این شهرستان و رموز نهفته در آن مانند روستای ایستا می پردازیم.

 

https://mag.zigocamp.com/post/2135
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *