اقامتگاه بوم‌گردی حاج محمد | معرفی دومین تفرجگاه پرطرفدار فیروزکوه

مجله زیگوکمپ » اقامتگاه بوم‌گردی حاج محمد | معرفی دومین تفرجگاه پرطرفدار فیروزکوه
اقامتگاه بوم‌گردی حاج محمد | معرفی دومین تفرجگاه پرطرفدار فیروزکوه
اقامتگاه بوم‌گردی حاج محمد

اقامتگاه بوم گردی از آن نام‌هایی است که احتمالا در این چند سال زیاد شنیده‌اید. اقامتگاه‌هایی جذاب که قصد دارند در عین ارائه خدمات رفاهی و اقامتی، حس و حال زندگی اهالی بومی آن منطقه را نیز به مسافران منتقل کنند. در چند سال اخیر با پرطرفدار شدن اکوکمپ‌ها یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی رقابت بین این اقامتگاه‌ها افزایش یافته و هریک سعی کرده‌اند خدماتی درخور و اقامتی دوست‌داشتنی را به مسافران هدیه دهند. ما نیز مقاله‌ی امروز مجله‌‌ی زیگوکمپ را به معرفی اقامتگاه بوم‌گردی حاج محمد واقع در فیروزکوه اختصاص داده‌ایم. با ما همراه باشید تا این کنج بکر را به شما معرفی کنیم.

 

اقامتگاه بوم‌گردی حاج محمد

 

اقامتگاه بوم‌گردی حاج محمد

 

در گوشه‌ای از دهستان حبله‌‌رود فیروزکوه روستای مازندرانی زبان زیبایی به نام فرح‌آباد واقع شده است. فرح‌آباد به عنوان یکی از روستا‌های بخش مرکزی فیروزکوه با 150 نفر ساکن یکی از روستا‌های بکر و کم جمعیت منطقه محسوب می‌شود. در این روستای خوش آب و هوا و سرسبز باغ گردویی 100 ساله آرمیده است. این باغ با مساحت تقریبی 6000 مترمربع میزبان اقامتگاه بوم‌گردی بوده که در سال 1399 به بهره‌برداری رسید. اقامتگاه بوم‌گردی حاج محمد حدودا توانایی پذیرایی از 400 مهمان را دارد. به دلیل وجود پارکینگ غیرمسقف با ظرفیت 34 ماشین سواری و 5 اتوبوس نگرانی از بابت جای پارک نیست.

 

بوم‌گردی روستای فرح‌آباد

 

امکانات و خدمات اقامتگاه بوم‌گردی حاج محمد

 

اقامتگاه بوم‌گردی حاج محمد از دو بخش اکوکمپ و بوتیک هتل درختی تشکیل شده است. این اقامتگاه مجهز به چندین نوع واحد اقامتی بوده که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. دو واحد 15 متری به‌اضافه‌ی تراس‌های 15 متری در اقامتگاه بوم‌گردی حاج محمد وجود دارد که فاقد سرویس و آشپزخانه اختصاصی هستند و ساکنین باید از سرویس‌های اشتراکی استفاده کنند. اقامتگاه مجهز به یک سوئیت 110 متری 2 خوابه با ظرفیت 30 نفر بوده که معمولا برای تور‌های گردشگری رزرو می‌شود. این سوئیت مجهز به سرویس و آشپزخانه است.

از جذاب‌ترین بخش‌های اقامتگاه بوم‌گردی حاج محمد می‌توان به 6 واحد درختی بوتیک هتل درختی اشاره کرد. همچنین 40 آلاچیق در مجموعه تعبیه شده که 8 مورد از آنها در کنار رودخانه‌ی اقامتگاه قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است که کلیه‌ی واحدهای اقامتی بوم‌گردی حاج محمد کف‌خواب بوده و به‌وسیله‌ی بخاری گازی گرم ‌می‌شوند. فراموش نکنید که اقامتگاه باربیکیو نداشته و نمی‌توانید از منقل استفاده کنید، به همین دلیل کافه و رستوران برای صرف وعده‌های غذایی در محل تعبیه شده است.

 

جاذبه‌های دیدنی اطراف اقامتگاه

 

اقامت در بوم‌گردی حاج محمد به خودی خود جذاب به نظر می‌رسد. حال تصور کنید چندین جاذبه‌ی دیدنی نیز در فاصله‌ی کمی از شما قرار گرفته‌اند. دو مورد از نزدیک‌ترین جاذبه‌ها که راهنمایان تور مسلط به زبان انگلیسی اقامتگاه بوم‌گردی حاج محمد شما را با آنها آشنا می‌کنند حمام تاریخی و استخر آب‌معدنی خُمده هستند. حمام تاریخی مربوط به دوران صفویه و در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. استخر آب‌معدنی خُمده که در فاصله‌ی 2 کیلومتری اقامتگاه قرار دارد برای آب‌تنی و خواص درمانی استفاده می‌شود.

تور این دو جاذبه به صورت همزمان و در سانس‌های 2 ساعته برگزار می‌شود. توجه داشته باشید که این دو ساعت برای تعویض جاذبه‌ها برای خانم‌ها و آقایان به صورت مجزا است. از دیگر جاذبه‌های دیدنی نزدیک اقامتگاه بوم‌گردی حاج محمد می‌توان به تنگه واشی و غار بورنیک اشاره کرد. غار بورنیک با فاصله‌ای در حدود 6 کیلومتر در روستای هرانده واقع شده است. تنگه واشی کمی دورتر از دیگر مقاصد (در فاصله‌ی 40 کیلومتری) قرار دارد ولی بازدید از آن و کمی آب‌تنی خالی از لطف نیست.

 

چند نکته‌ی ساده

 

  1. مردم فرح‌آباد در گذشته در قلعه زندگی می‌کردند و رفته رفته خانه‌های خود را به مزارع منتقل کردند.
  2. طبق قصه‌ها و افسانه‌های محلی در گذشته حاکم منطقه زنی به نام فرح بوده و به همین دلیل نام فرح‌آباد را برگزیدند.
  3. شغل اصلی اهالی روستا کشاورزی و دامداری است.
  4. هزینه‌ای که برای اقامتگاه بوم‌گردی حاج محمد می‌پردازید شامل صبحانه‌ی رایگان و یک وعده‌ی غذایی می‌شود.
  5. اقامتگاه بوم‌گردی از ساعت 22 الی 7 صبح پذیرش ندارد.
  6. جالب است بدانید که این منطقه دومین منطقه‌ی زیبا و پرطرفدار تفرجگاهی پس از تنگه واشی است.

 

در آخر …

 

بوم‌گردی حاج محمد مکانی دنج و دوست‌داشتنی است. بد نیست چند روزی را به خود استراحت دهید و این بوم‌گردی را رزرو کنید. ولی توجه داشته باشید که اجازه ندارید برای خود غذا‌هایی نظیر کباب درست کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *