5 اقامتگاه جذاب شمال کشور | معرفی کلبه‌های دوست‌داشتنی

مجله زیگوکمپ » 5 اقامتگاه جذاب شمال کشور | معرفی کلبه‌های دوست‌داشتنی
5 اقامتگاه جذاب شمال کشور | معرفی کلبه‌های دوست‌داشتنی

تا به امروز چندین و چند بار بهترین مقاصد و اقامتگاه‌های شمال کشور را معرفی کرده‌ایم. اما خوب چه می‌شود کرد که این دریای جذابیت و زیبایی گویا ساحل ندارد. هر چه در این منطقه پیش می‌رویم با مقاصد بکرتر و اقامتگاه‌های دوست‌داشتنی‌تری روبه‌رو می‌شویم. در این مقاله از مجله زیگوکمپ قصد داریم 5 اقامتگاه جذاب شمال کشور را معرفی کنیم. اقامتگاه‌هایی که آغوششان برای تک‌تک ما باز است تا غم و خستگی را از تنمان برباید. با ما همراه باشید تا چند خطی از هرج و مرج شهر فاصله بگیریم.

 

5 اقامتگاه جذاب شمال کشور: اکوکمپ یارا

 

مورد اول از لیست 5 اقامتگاه جذاب شمال کشور می‌رسد به اکوکمپ یارا که در تنکابن، جاده‌ی سه‌هزار، روستای کلاچ پا بعد از امامزاده یحیی واقع شده است. اقامتگاهی دوست‌داشتنی با شش کلبه که مسافران را در همان نگاه اول مجذوب خود می‌کند. این شش کلبه عبارتند از افرا، تیکا، شوکا، ماهتیسا VIP، بلوط و صنوبر. کلیه‌ی کلبه‌های یارا به امکاناتی نظیر سیستم سرمایشی و گرمایشی، تلوزیون، چای‌ساز، WIFI، مینی‌بار و سرویس بهداشتی مجهز شده‌اند.

از جمله امکانات خود مجموعه نیز می‌توان به کافه، رستوران، خدمات ماساژ، باشگاه بدنسازی، گالری رایا و موقعیت دوچرخه سواری اشاره کرد. تمامی کلبه‌ها تقریبا به شکل یکسانی مزین و مجهز شده‌اند به جز مورد VIP که مجهز به دو تراس و یک جکوزی است. اکوکمپ یارا ظرفیت پذیرایی از گروه‌ها و تورها را داشته و در صورت رزرو تخفیف شامل حال آنها می‌شود.

وبسایت مجموعه: Yarafamily.com

اینستاگرام: Yara.ecolodge

 

 

5 اقامتگاه جذاب شمال کشور: مزرعه شیشه‌ای

 

مورد دوم لیست 5 اقامتگاه جذاب شمال کشور کمی با دیگر موارد لیست تفاوت دارد. این کلبه‌ی شیشه‌ای واقع در گیلان یک خانه‌ی شخصی بوده که توسط یک زوج مهربان شیرازی اداره می‌شود. اطلاعات دقیقی از این خانه در دست نیست و شما می‌توانید با شماره‌ی درج شده در پیج مزرعه شیشه‌ای تماس بگیرید. از اینها که بگذریم این خانه میان مزرعه‌ای بزرگ واقع شده که بستر مناسبی برای پرورش گیاهان دارویی است.

به علت ییلاقی بودن محیط شاهد منطقه‌ای به شدت زیبا، بکر و سرسبز هستیم. بی‌شک قدم زدن در زمین‌های اطراف خانه حس و حالی تازه و متفاوت را به شما القا می‌کند. خوشبختانه سرویس بهداشتی در این خانه تعبیه شده و هیچ جای نگرانی نیست. در ضمن جاذبه‌هایی نظیر قلعه‌رودخان و ماسوله در فاصله‌ی کمی از مزرعه‌ی شیشه‌ای قرار دارند و می‌توانید از آنها دیدن کنید.

اینستاگرام: Glass__farm

 

 

5 اقامتگاه جذاب شمال کشور: بومگردی متا

 

سومین اقامتگاه از 5 اقامتگاه جذاب شمال کشور نزدیک‌ترین فاصله با تهران را دارد. این اقامتگاه به شکل دو ساختمان با دسترسی‌های مجزا ساخته شده است. بومگردی متا در مجموع 5 اتاق یا سرا داشته که می‌تواند از 30 الی 35 مهمان پذیرایی کند. کلیه‌ی اتاق‌ها امکانات یکسانی داشته و به جز سوئیت هور، همه‌ی سراها ظرفیت 4 تا 6 مهمان را دارند. ساختمان اول یا پایین سه اتاق دارد و البته میزبان دردانه‌ی مجموعه، اتاق نمک نیز است.

اتاق‌های ایرسا و بامداد با 4 تخت یک نفره و حمام و سرویس بهداشتی مشترک و اتاق نمک با انواع خاصیت‌های درمانی در این ساختمان واقع شده‌اند. همچنین یک لابی در این ساختمان تعبیه شده که محل مناسبی برای گپ و گفت، استراحت و بازی محسوب می‌شود. ساختمان دوم یا بالا دو طبقه بوده و اتاق‌های کهبد، زیما و هور را در خود جای داده است. سوئیت هور مجهز به تراس بوده و گنجایش بیشتری برای پذیرایی (5 تا 8 نفر) دارد. در ضمن لابی اصلی و دمنوش خانه در این ساختمان قرار گرفته‌اند.

اینستاگرام: _mataco

 

 

Stay.aroom

 

تا به حال چند روزی را میان مزرعه‌های چای و برنج تنکابن استراحت کرده‌اید؟ آرمان و آرش بشارت با ساخت   کلبه‌ای به شکل A و با ظرفیت حداکثر 5 نفر سعی کرده‌اند این امکان را برای شما فراهم کنند. کلبه‌ی آروم به عنوان یکی از 5 اقامتگاه جذاب شمال کشور امکاناتی نظیر اتاق خواب، سیستم سرمایش و گرمایش، یخچال، چای‌ساز، سرویس بهداشتی و حمام در خود جای داده است. اقامتگاه به آشپزخانه مجهز بوده ولی مهمانان اجازه‌ی پخت و پز ندارند و باید از غذاهای ارگانیک مجموعه سفارش بدهند. خود مقصد به تنهایی جذاب است اما اگر انتظار بیشتری از این سفر دارید، جاذبه‌هایی مانند جنگل دالخانی، دوهزار، ساحل تنکابن و … در فاصله‌ی کمتر از 30 دقیقه‌ای شما قرار دارند.

 

 

کلبه‌ی چوبی آناناس

 

زیبایی‌های تنکابن تمامی ندارد. جایی در منطقه‌ی نیاسته ( 12کیلومتری جنوب شرقی رامسر) میان باغ کیوی، کلبه‌ی آناناسی دلربایی ساخته شده است. کلبه‌ای که در فاصله‌ی دو سه دقیقه‌ای از آرامگاه زنده یاد حبیب قرار دارد. کلبه‌ی چوبی آناناس 65 متر بوده و امکاناتی نظیر مبل، تراس، آشپزخانه کامل، سرویس بهداشتی و حمام، سیستم سرمایش و گرمایش و تلوزیون در آن به چشم می‌خورد. به طور کلی ظرفیت اقامتگاه دو نفر بوده ولی تا یک نفر بیشتر نیز می‌توان رزرو کرد. اگر قصد شب ماندن ندارید و فقط می‌خواهید چند ساعتی از آن لذت ببرید، کافی است با میزبان تماس بگیرید و کلبه را برای عکاسی اجاره کنید.

اینستاگرام: ananas_cottage

 

5 اقامتگاه جذاب شمال کشور کلبه آناناس

 

در آخر …

 

هر کدام از موارد لیست 5 اقامتگاه جذاب شمال کشور به گونه‌ای شما را مجذوب خود می‌کنند و مطمئنا از اقامت در آنها پشیمان نخواهید شد. با ما در مقالات بعدی همراه باشید تا مناطق و اقامتگاه‌های دیگر نقاط ایران را معرفی کنیم.

 

 

 

 

https://mag.zigocamp.com/post/2760
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *