قوانین آفرود سواری در جاده‌های آفرودی

مجله زیگوکمپ » راهنمای آفرود » قوانین آفرود سواری در جاده‌های آفرودی
قوانین آفرود سواری در جاده‌های آفرودی
قوانین آفرود سواری

برای اکثر مردم، جاده پر پیچ و خم، گل آلود و سنگی یک کابوس است. اما برای برخی، جاده هرچه سخت‌تر باشد لذت رانندگی بیشتر است. آفرودرها که در اصطلاح به خودشان “دو دیفرانسیل سوار” می‌گویند عاشق آفرود سواری و ماجراجویی در خارج از جاده هستند.

خارج از جاده، بیراهه یا آفرود اصطلاحی است که برای توصیف رانندگی در زمینی غیر از خیابان و بزرگراه و جاده معمول به کار می‌رود. لازم است قوانینی مربوط به جاده‌هایی که قصد سفر به آن ها را دارید بدانید. در این مقاله زیگوکمپ قوانین محیطی و امنیتی برای یک آفرودسواری راحت را معرفی خواهیم کرد. 

قوانین محیطی آفرود سواری

  • از خودتان رد پای جدید باقی نگذارید. بله درست شنیدید. رد پای جدید محیط زیست را خراب می‌کند. ماشین‌های آفرودی به علت نیروی بیش‌تری که به زمین وارد می‌کنند، باعث به وجود آمدن ردی عمیق بر روی جاده می‌شوند که با هربارش باران، این ردها ساییده‌تر و عمیق‌تر می‌شوند.

پس بهتر است اگر رد خودرویی روی زمین وجود دارد همان را دنبال کنید و اگر چند ماشینه به آفرود سواری رفته‌اید همگی دنباله رو یک مسیر باشید.

  • لطفا زباله نریزید! مطمئنا شما به یک منطقه‌ی بکر و جایی که کمتر کسی می‌تواند با ماشین‌های معمولی برود، سفر کرده اید. پس در تمیز نگه داشتن طبیعت کوشا باشید. حتی یک ته سیگار یا پوست شکلات می‌تواند چهره‌ی طبیعت را از حالت بکر و زیبایش خارج کند.
  • بعضی جاها لازم است چند تکه سنگ پشت چرخ‌ها بگذارید تا بتوانید از یک مسیر صعب العبور گذر کنید. بعد از رد شدن از آن نقطه، سنگ ها را از سر راه بقیه‌ی خودروها بردارید.
  • شما به بکرترین نقاط ایران سفر می‌کنید و به حریم زندگی گیاهان و حیوانات وحشی داخل می‌شوید. به حقوق گیاهان و حیوانات احترام بگذارید و بدون گرفتن آرامش از طبیعت، از آفرود سواری خود لذت ببرید.
قوانین آفرود

قوانین مربوط به امنیت

  • به آرامی‌رانندگی کنید.
  • ماشین شما بزرگ است. پس وقتی هنوز از شهر خارج نشده‌اید از کنار حرکت کنید و باعث ایجاد ترافیک در سطح شهر نشوید.
  • ممکن است در نقطه‌ای جاده باریک شود و جایی برای عبور دو خودرو آفرودی نباشد. اگر از روبرو خودروی دیگری آمد. فرقی نمی‌کند که خودروی آفرودی طرف مقابل چه قدر از شما بزرگ تر یا کوچک تر است، حق تقدم با خودرویی است که در حال طی کردن مسیر سر بالایی است، چرا که کنترل ماشین در سر بالایی به مراتب سخت‌تر است.

اگر به نقطه‌ای رسیدید که رد چرخ عمیقی بر روی زمین بود یعنی یک ماشین سنگین یا یک کامیون از آن منطقه عبور کرده است.

برای اینکه در آفرود سواری دچار مشکل نشوید حواستان باشد که اگر شما هم روی همان رد عمیق قدیمی‌ رانندگی کنید، این رد عمیق‌تر شده و رانندگی برای شما هم سخت خواهد شد.

بهترین راه این است که اگر مسیر و جاده به شما اجازه می‌داد، چرخ‌های یک طرف را داخل آن رد عمیق بیندازید و چرخ‌های سمت دیگر را روی یک سطحی که اندکی بر آمدگی داشته باشد. اینگونه رانندگی برایتان آسان تر خواهد بود.

https://mag.zigocamp.com/post/756
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *