نکات طلایی سفر با کوله‌ پشتی

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » نکات طلایی سفر با کوله‌ پشتی
نکات طلایی سفر با کوله‌ پشتی
سفر با کوله

سفر با کوله پشتی میتواند یکی از هیجان انگیزترین سفرها برای هرفرد باشد. به دلیل ارزان قیمت بودن این سبک سفر امروزه افراد زیادی برای رفتن به کشورهای مختلف با کوله پشتی سفر می‌کنند. تجربه این سبک سفر می‌تواند زندگی شما را تغییر داده و جسم و روح شما را تقویت کند. سفر با کوله پشتی باعث می شود با افراد زیادی آشنا شوید و یا حتی دوستان بسیاری پیدا کنید.

اگر میخواهید سفر طولانی را با این شرایط شروع کنید حتما از یک سفر کوتاه یک یا چند روزه داشته باشید. در طول این چند روز سعی کنید با حداقل لوازم مورد نیاز تمام وسایل مهمی را که لازم است را به همراه داشته باشید.

از مقاصد نزدیک‌تر شروع کنید و چندروزی را با همین شرایط و وسایل در آنجا بمانید. این به شما کمک می‌کند که به مرور با سفرهای طولانی مدت و وسایل کم عادت کنید.  شرایط مختلف آب و هوا را بسنجید و چنانچه که دوستی دارید که تجربه سفر با کوله را دارد، با خود همراه کنید تا از تجربیات او در طول سفر بهره ببرید.

هدف از سفر با کوله‌ سفری، راحت و سبک سفر کردن به دور از هرگونه تجملات دست و پاگیر سفر است. سفر با کوله‌پشتی به شما این امکان را خواهد داد که برای ماندن در هر کمپ و یا اقامتگاه آمادگی دارید. این سبک سفر یکی از رایج‌ترین روش‌های سفر ارزان قیمت محسوب می‌شود و به کمک می‌کند تا با مدیریت بودجه‌ها و هزینه‌های سفرتان بتوانید از اماکن بیشتری چه در داخل کشور و چه خارج کشور دیدن کنید. این روش سفر به طور مداوم شما را تشویق خواهد کرد که سفرهای بیشتری تجربه کنید. بعد از پایان هر سفر از خود خواهید پرسید که سفر بعدی چه زمانی خواهد بود.

نکات مهم قبل از سفر با کوله‌پشتی

اگر قرار است که این سبک سفر را برای گشت و گذار به اماکن مختلف انتخاب کنید، باید مواردی را در نظر بگیرید تا از این ماجراجویی نهایت لذت را ببرید.

کوله پشتی مناسب سفر تهیه کنید.

قبل از سفر برای همه چیز برنامه‌ریزی کنید اما در عین حال انعطاف پذیر باشید. اهداف سفر و نکات کلیدی درباره هر مقصد را بدانید. به مرور و با انجام سفرهای گوناگون سازگاری شما هم بیشتر خواهد شد.

زمان و فصل سفر یکی از مهمترین مواردی است که باید آن را در نظر بگیرید. بهتر است اگر تازه کار هستید از برخی مناطق در فصل بارندگی اجتناب کنید مگر اینکه طرفدار بارندگی روزانه و شرایط سخت سفر باشید.

با افراد محلی در هر مقصدی که قصد اقامت دارید رفتار بسیار صمیمی و دوستانه داشته باشید. این افراد راهنماهای خوبی برای سفرهای شما خواهند بود.

اگر به تنهایی سفر نمی‌کنید، یک فرد به اصطلاح پایه و دوست مناسب را برای سفر انتخاب کنید. این کار به شما کمک می‌کند تجربه شیرین‌تری از سفر با کوله کسب کنید.

اگر قصد سفر به کشور خارجی را دارید، شرایط ویزای هر کشور را بدانید. کشورهایی وجود خواهند داشت که برای ورود به ویزای خاصی نیاز دارند. معمولا گرفتن ویزای توریستی چندان مشکل نیست، اما بهتر است از قبل همه چیز را بررسی کنید.

چنانچه ایده‌ای برای سفر ندارید، در مورد جشنواره‌ها بررسی کنید. برگزاری فستیوال‌ها بهترین ایده برای شروع یک سفر هیجان‌انگیز خواهند بود. همچنین این یک فرصت عالی برای آشنایی با مردم محلی است.

به همراه داشتن نقشه را فراموش نکنید.

 

کوله گردی

 

ماجراجویی در یک تعطیلات خوب

سفر با کوله پشتی آرامش بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. اینکه درگیر سفرهای پر زرق و برق و پر خرج نیستید و هر زمان که اراده کنید از شهری به شهر دیگر و از کشوری به کشوری دیگر خواهید رفت.

یک تعطیلات چندروزه در سال نو یا تعطیلات تابستانه زمان بسیار خوبی برای انجام این سفرها است. اگر قصد اقامت در هاستل‌ را دارید در مقاله‌ای جداگانه درباره این اقامتگاه‌ها صحبت کردیم.

در هاتسل‌ها و یا خوابگاه‌های مسافری، افرادی هستند که با دیدن آنها می‌توانید تجربیاتتان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. ممکن است دوستی فوق العاده‌ای را با این افراد شروع کرده و حتی مادام العمر با آنها در ارتباط دوستی بمانید.

برای رفت و آمدهای بین شهری که در مقصد خواهید داشت، حتما از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. با این روش با محل اقامت خود بیشتر آشنا خواهید شد و مسائل بیشتری را درک می‌کنید. از برنامه‌ها و اپ‌هایی که به شما در یافتن مسیر کمک میکنند استفاده کنید.

یک نکته طلایی درباره مدارک سفر اینکه از گذرنامه، ویزا، بیمه و غیره عکس بگیرید و تصویر آن ها را ذخیره کنید تا بتوانید در هر جایی به آنها دسترسی داشته باشید.

چنانچه از پول نقد استفاده می‌کنید آن را تقسیم کرده و در جاهای مختلف کیف خود بگذارید. می‌توانید یک کیف گردنی مدارک همراه داشته باشید و مدارک و پول‌ها را درون آن قرار دهید.

هویت و شخصیت خود را حفظ کنید و مطمئن شوید با لباس نامناسب مردم محلی را آزرده خاطر نمی‌کنید.

مهمترین قانون سفر با کوله پشتی (S.T.O.P.)

توقف کنید، فکر کنید، مشاهده کنید و برنامه ریزی کنید. افراد و مردم هر منطقه دوستانه تر از آنچه فکر می کنید هستند و در اکثر شهرها یک مکان اطلاعات گردشگری پیدا خواهید کرد.

 

 

https://mag.zigocamp.com/post/3248
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *