بهترین ساعتهای هوشمند ورزشی

بهترین ساعتهای هوشمند ورزشی
ساعت هوشمند

با ارتقاء گوشی‌های هوشمند و پیشرفت در زمینه فناوری‌های دیجیتال، به مرور ساعت‌های هوشمند با قابلیت اتصال به گوشی جای خود را در بین افراد باز کرد. این ساعتها در واقع نقش تکمیل کننده گوشی های همراه را دارند تا جایی که برای انجام بسیاری از کارها مانند پاسخ به تلفن، مشاهده پیام‌ها دیگر نیازی نیست تا از خود گوشی استفاده شود بلکه با یک اتصال ساده تمامی این کارها توسط ساعت‌های هوشمند قابل انجام است.

قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال افزایش است. در حال حاضر بسیاری از آنها با اندازه‌گیری پارامترهای مختلفی اعم از ضربان قلب، اکسیژن خون، کیفیت خواب و ورزش به طور مستقل به یک گجت پیشرفته تبدیل شده‌اند.

هم‌زمان با این پیشرفتها شرکت‌های زیادی دست به تولید ساعت‌هایی زده‌اند که در زمینه ورزشی بسیار تخصصی‌تر عمل کرده‌اند و توانسته‌اند نسخه‌های بسیار پیشرفته‌تری در این زمینه ارائه دهند.

این ساعتهای هوشمند نه تنها قابلیت‌های ساعتهای هوشمند معمولی را دارند بلکه قابلیت‌های پیشرفته‌‌تری برای پایش فعالیت های ورزشی و سلامتی افراد دارند.

تجهیز شدن آنها به فناوری GPS و مقاومت بهتر آنها برای کار در شرایط خاص مانند کوهنوردی‌های طولانی‌مدت و شنا در آب آنها را تبدیل به یک ابزار خاص کرده است.

در این مطلب قصد داریم برندهایی که در زمینه تولید ساعت‌های هوشمند ورزشی فعالیت دارند را برای آشنایی بیشتر معرفی کنیم.

ساعت اسپرت Garmin

به طور حتم برند گارمین یکی از بهترنی ها در زمینه تولید ساعت های ورزشی است. گارمین از سیستم‌عامل مخصوص خود بهره میبرد و کارکرد با آن با ساعت های دیگر هوشمند متفاوت است. تفاوت ساعت گارمین در مقایسه با ساعت های ورزشی دیگر مانند اپل یا سامسونگ در این است که ابزار هدفمندتری برای تمرکز روی برنامه های ورزشی است.

گارمین از ورزش‌های مختلفی مانند دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی پشتیبانی می‌کند و قابلیت های مختلفی برای ورزش‌های خاص دارد.

گارمین حتی دارای سیستم پرداخت است که این امکان را میدهد که از طریق ساعت خریدهای خود را نیز انجام دهید. این ساعت برای پانزده برنامه ورزشی برنامه ریزی شده است.

از لحاظ فنی ساعت هوشمند گارمین عمر باطری بسیار خوبی دارد که در حالت ساعت هوشمند ۷ روز و در حالت GPS ۱۳ ساعت حفظ نیرو میکند.

 

ساعت های ورزشی

 

ساعت ورزشی سونتو

یکی دیگر از برندهای فعال در زمنیه تولید ساعت های هوشمند ورزشی ، سونتو است. ساعت ورزشی سونتو با داشتن بیش از 70 حالت، قابلیت پایش طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های ورزشی را دارد. یکی از مدل های این برند با نام  SUUNTO7 مجهز به سنسورهای GPS، بارومتر، ارتفاع سنج، قطب نما و حسگر سنجش ضربان قلب است. قابلیت پایش کیفیت خواب و میزان کالری مصرفی نیز از دیگر قابلیت های این ساعت است.

یکی از جالب‌ترین نکات درباره این ساعت این است که از سیستم عامل گوگل پشتیبانی می‌کند. تمامی اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ساعت را می‌توان به سادگی با اپلیکیشن سونتو یا سرویس‌های ورزشی دیگری مانند استراوا، Endomondo و TrainingPeaks به اشتراک گذاشت.

دانلود نقشه‌ و گوش دادن به موزیک، از دیگر امکانات این ساعت است. این ساعت تا عمق 50 متری ضد آب بوده و عمر باتری آن در حالت فعالیت فول 12 ساعت است.

ساعت اسپرت هوشمند Casio

کاسیو یکی از قدیمی‌ترین و خوشنام ترین برندهای ساعت است که همگی آن را به خوبی میشناسیم. کیفیت تولیدات این برند همواره زبانزد بوده و در زمینه کیفیت محصولات همیشه جزو اولین ها قرار گرفته است. در حال حاضر کاسیو تولیدات خود را به سمت دیجیتال پیش برده است و ساعت های هوشمند تولید خود را وارد بازار کرده است.

ساعت هوشمند کاسیو یک ساعت دیجیتال خورشیدی است که از مواد استیل ضد زنگ ساخته شده است. صفحه کلید کریستالی کاسیو این اطمینان را به شما خواهد داد که میتوانید به شکل طولانی مدت روی کیفیت آن حساب کنید. کاسیو دیجیتال دارای ۵ آلارم و یک چراغ led است و مهمترین ویژگی آن ضد آب بودن در عمق بسیار زیاد است. از این ساعت می‌توانید هنگام شنا و بارش باران به‌راحتی استفاده کنید.

ساعت Ticwatch

یکی از مدل های این برند با عنوان TicWatch Pro S دارای محبوبیت زیادی است. این ساعت قابلیت سنجش ضربان قلب و اقداماتی را که برای آن زمان بندی شده را انجام می دهد.

از نظر سنسورها، حسگرهای حرکتی شتاب سنج و ژیروسکوپ استاندارد برای ردیابی تمرینات داخلی، مراحل و امکان نظارت بر خواب دریافت می‌کنید.

در تیک واچ یک مانیتور ضربان قلب نوری PPG وجود دارد که می تواند در حین ورزش برای اندازه گیری مداوم ضربان قلب و پیگیری مراحل خواب REM هنگام پوشیدن آن در رختخواب استفاده مورد استفاده قرار بگیرد. پایش اکسیژن خون نیز از دیگر قابلیت های این ساعت محسوب می‌شود. برقراری تماس و دیدن اعلان ها از دیگر ویژگی های این ساعت ورزشی محسوب میشود.

این ساعت می‌تواند بین 2 تا 5 روز در حالت هوشمند عمل کند و 30 روز در حالت ضروری قرار بگیرد و بین 2 تا 30 روز در استفاده ترکیبی از تمام امکانات این ساعت باتری مصرف می‌کند.

ساعت ورزشی Casio Men’s G-SHOCK

ساعت جی‌شاک که دیگر نیازی به معرفی خاص ندارد و از قدیم مورد توجه بسیاری از ورزشکاران بوده است. این ساعت با داشتن طراحی زیبا، آنالوگ دیجیتال و ماندگاری و دوام بالا از عواملی است که باعث محبوبیت زیاد این ساعت مچی شود.

جی‌شاک از جمله ساعت‌هایی است که مورد توجه سربازان آمریکایی نیز قرار دارد و بسیار دقیق و قابل اعتماد است. این ساعت دارای قاب مشکی و سفید است. نمایشگرهای آنالوگ، دیجیتال این ساعت بسیار جالب است. این ساعت براساس ۲۹ منطقه زمانی طراحی شده و دارای چراغ led است.

 

ساعتهای ورزشی هوشمند

 

ساعت ورزشی Fitbit

یکی دیگر از محبوب‌ترین برندهای ساعت ورزشی در بین ورزشکاران ساعت فیت‌بیت است. این ساعت مجهز به قابلیت‌های متعددی برای پایش سلامتی است. مجهز به سنسور ECG و سنجش اکسیژن خون بوده و به تایید FDA نیز رسیده است. سنسورهای این ساعت پارامترهای الکترودرمال و دمای بدن را نیز اندازه‌گیری می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم Fitbit آن است که می‌تواند هم با اندروید و هم iOS مورد استفاده قرار بگیرد. این ساعت مجهز به GPS برای یافتن مسیر است. باتری آن در زمان فعالیت فول تا 12 ساعت و در حالت استفاده به‌صورت یک ساعت هوشمند معمولی تا 6 روز دوام می‌آورد. تا عمق 50 متری ضدآب است و دارای قابلیت بلوتوث است.

ساعت Apple Watch

اگر جزو هواداران برند اپل هستید قطعا از قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند این برند نیز اطلاع دارید. سری های جدید اپل واچ دارای قابلیت های بسیار زیادی هستند. این ساعت مجهز به نمایشگرهای همیشه روشنی است که کاربر را قادر می‌کند بتواند حتی حین فعالیت، با نگاهی سریع، کلیاتی از وضعیت پارامترهای بدنی و ورزشی خود را ببیند. این ساعت قابلیت پایش طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های ورزشی را دارا است و مجهز به GPS و سنسور پایش ضربان قلب است. قیمت بالای اپل واچ به دلیل امکانات بسیار بالایی است که نسبت به دیگر برندها دارد.

مهمترین پارامتر در انتخاب ساعت های ورزشی طول عمر باتری است. شارژدهی اپل واچ‌ها نسبی است و بنا به استفاده کاربران متفاوت است. اما به گفته شرکت اپل اگر به شکل ترکیبی از قابلیت‌ها استفاده کنید تا 18 ساعت شارژ دهی را دارد و باید حداقل یک بار در روز شارژ شود. اما اگر از یک قابلیت به صورت مداوم استفاده کنید مدت زمان شارژدهی اپل واچ نسبت به اون قابلیت پایین می‌آید به عنوان مثال اگر با اپل واچ خود تماس صوتی بگیرید تا 2 ساعت شارژ باتری حفظ می‌شود.

مدت زمان شارژ اپل واچ سری 6 از صفر تا صد درصد 90 دقیقه و دیگر سری‌های اپل واچ با آداپتور 5 وات تقریبا 2 ساعت می‌باشد.

https://mag.zigocamp.com/post/3657
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *