داروهای غیرمجاز در سفر

مجله زیگوکمپ » آموزش » داروهای غیرمجاز در سفر
داروهای غیرمجاز در سفر
داروهای غیر مجاز در سفر

داروهای قوانین سفر به هر کشور متفاوت است و برای ورود به هر کشور چه به شکل زمینی و چه به شکل هوایی باید از قبل درباره تمامی موارد قانونی اطلاعات کسب کرد. یکی از این موارد داروهای مجاز قابل حمل در سفر است. اگر بیماری خاصی دارید که باید آن را در سفر به همراه داشته باشید حتما با پزشک خود درباره سفر و موارد ممنوعه مشورت کنید.

به طور کلی نمیتوان گفت که حمل دارو در سفرهای هوایی و زمینی ممنوع است، اما قوانین کشورهای مختلف برای هر دارو شکل متفاوتی دارد. در برخی کشورهای اروپایی، داروهایی که در کشورهای آسیایی قانونی و به راحتی در دسترس هستند، غیرقانونی تلقی شده و نیاز به نسخه دارند.

به دلیل تنوع بسیار زیاد داروها که تعداد آنها به میلیون‌ها عدد می‌رسد، نمیتوان نام دارویی خاص را در لیست داروهای غیر مجاز قرار داد. در اینجا ترکیبات دارو است که مورد توجه قرار میگیرد.

اگر قصد دارید که بدون مشکل خاص، داروهای خود را به همراه ببرید باید این نکات را در نظر بگیرید.

حتما نسخه پزشک را به همراه داشته باشید

اگر بیماری خاصی دارید و باید داروی خاصی مصرف کنید بهتر است قبل از سفر علاوه بر مشاوره با پزشک متخصص، یک نسخه از داروهایتان را نیز به همراه داشته باشید. بهتر است از پزشک خود درخواست کنید نام بین المللی دارویتان را برای شما در نسخه بنویسد.

بسیاری از داروهای مسکن، خواب آور، ضد آلرژی و حتی دارو های ساده سرماخوردگی در بعضی کشورها مثل امریکا غیر قانونی محسوب میشوند.

در کشورهایی مانند ژاپن و امارات متحده عربی معمولا در مورد دارو محدودیت های بیشتری هم وجود دارد. در کشورهای تایلند، بالی و ویتنام حمل انواع قرص های خواب آور  ممنوع است و ممکن است در فرودگاه دچار مشکل شوید.

داروها را در ظروف اصلی خود و دارای برچسب حمل کنید

بهتر است تمام داروها را چه دارویی و چه مکمل مانند مولتی ویتامین ها را در بسته بندی خود نگه دارید تا نام و مشخصات آن قابلیت خواندن داشته باشد. به این ترتیب ترکیبات دارو قابل تشخیص بوده و میتواند به وسیله پلیس کشور مقصد چک شود.

سعی کنید داروها را در چمدان دستی خود حمل کنید تا راحت تر توسط امنیت فرودگاه مورد بررسی قرار بگیرد.

 

حمل دارو در سفر

 

نام اصلی داروهایتان را بدانید

نام شیمیایی و گروه مواد تشکیل دهنده داروها بسیار مهم هستند. داروهایی که شامل بنادریل، دیفن هیدرامین هستند در کشور زامبیا فقط تا اندازه خاصی مجاز محسوب میشوند. به طور کلی حمل بیشتر از ۲۵ میلی گرم قرص Tylenol PM در امریکا مجاز و این مقدار در ژاپن فقط تا ۱۰ میلی گرم امکان پذیر است. بسته به میزان اقامت، میتوانید مقدار بیشتری داروی مجاز به همراه داشته باشید.

در بسیاری از کشورها حمل بعضی داروها مجاز بود ولی مقدار آن باید کم باشد. اگر کشور مقصد درباره ترکیب داروی شما ممنوعیت دارد سعی کنید از داروهای جایگزین استفاده کنید.

داروهای غیرمجاز در بسیاری از کشورها

داروهای آرام بخش و خواب آور

ورود داروهای خواب آور به کشورهای اروپایی کاملا غیر قانونی است و مسئولین فرودگاه به شما اجازه نمی‌دهند که این داروها را همراه خود داشته باشید و وارد کشور مقصد شوید. اگر قصد دارید تا در طول پرواز با آرامش بخوابید، می‌توانید پیش از اینکه به گیت برسید، قرص را مصرف کنید تا دچار مشکل نشوید.

داروهای Ambien امبین و Intermezzo اینترمزو که جزو داروهای غیرمجاز در سفر و دارای ماده ای به نام زولیپیدوم می باشند. ورود این ماده به بعضی کشورها مانند عربستان، نیجریه و سنگاپور ممنوع میباشد.

در  گروه دارویی آرامبخش، ورود دیازپام هم به کشور امارات متحده عربی ممنوع می باشد.

بعضی از قرص های ضد افسردگی هم جزو داروهای ممنوعه محسوب میشوند. به این دلیل که ممکن است در ترکیبات آنها از مواد روانگردان استفاده شود. با حمل این داروها ممکن است به جریمه نقدی و یا حتی حبس محکوم بشوید.

داروهای مسکن

با وجود اینکه در کشور ما کدئین بدون نسخه و به راحتی در داروخانه قابل خریداری است، اما این دارو جزء داروهای غیرمجاز در سفر به اروپا محسوب می‌شود و اصلا نباید آن را همراه خود داشته باشید. اما جریمه نقدی شامل کسانی که کدئین همراه خود دارند، نمی‌شود.

مرفین هم به عنوان یکی از داروهای غیر مجاز در سفر و یک داروی مسکن بسیار قوی محدودیت‌های بسیار زیادی برای حمل آن وجود دارد. حتی این دارو به راحتی در داروخانه به افراد واگذار نمیشود.

دیفنوکسیلات

بسیاری از افراد ممکن است به دلیل حساسیت به غذا و یا آب و هوای کشور مقصد دچار مشکلات گوارشی شوند. دینفوکسیلات یکی از داروهای داروهای غیرمجاز در سفر و داروی رایج برای جلوگیری از اسهال است و شاید بسیاری از مسافران آن را با خود حمل کنند. با این حال، اجازه ورود این دارو یا هر داروی ضد اسهال دیگر به اروپا داده نمی‌شود.

 

https://mag.zigocamp.com/post/3357
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *