صرفه‌جویی هزینه‌ها در سفر

مجله زیگوکمپ » آموزش » صرفه‌جویی هزینه‌ها در سفر
صرفه‌جویی هزینه‌ها در سفر
صرفه‌جویی هزینه‌ها در سفر

اگر به دنبال نکاتی برای سفرهای کم هزینه یا نحوه صرفه جویی هزینه ها در سفر هستید، حتما این مطلب را مطالعه کنید.

سفر یک فرصت فوق‌العاده برای تجدید انرژی جسمی و روحی است و امکان سفر با بودجه کم باعث می‌شود که این فرصت همیشه در دسترس‌ باشد. اگر برای یک ماجراجویی و سفر کمتر خرج کنید، پس انداز و پول برای سفرهای بعدی هم خواهید داشت.

الزاما اینطور نیست که سفرهای ارزان و مقرون به صرفه از لذت و سرگرمی کمتری برخوردار هستند، مکان های دیدنی بسیار زیادی وجود دارند که با بودجه کم هم میشود از آنها دیدن کرد. یکی از نکات بسیار مهم در طول سفر این است که به بودجه ای که در ابتدای سفر برای آن برنامه ریزی کرده اید به آن پایبند باشید.

راههای زیادی برای صرفه جویی در سفر وجود دارد که شاید تا به حال به آنها توجهی نشده است. در این مطلب تمام جزییات و نکات مهم برای صرفه جویی هزینه ها در سفر بیان شده که به شما کمک میکند با در نظر گرفتن بودجه کم، سفرهای لذت بخش و خوبی را تجربه کنید.

مهمترین نکات صرفه جویی در سفر

مقصد خود را با دقت انتخاب کنید.

هزینه سفر به بعضی مناطق به طور قطع گرانتر از جاهای دیگر است. اولین توصیه برای سفر با بودجه کم این است که در مورد مکان هایی تحقیق کنید که با بودجه شما مناسب هستند. در این صورت میتوانید از خانه های بومی که برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده اند و هزینه هایی به مراتب پایینتر از هتل دارند استفاده کنید.

از تله های توریستی دوری کنید

مراکز شهرهای بزرگ و نقاط توریستی اغلب بسیار گرانتر از مناطق اطراف شهر هستند. در صورت امکان، سعی کنید روستاها و شهرهای کوچک اطراف را برای سفر و اسکان انتخاب کنید. در این صورت هم از مناطق بکرتر دیدن کردید و هزینه های کمتری پرداخت کرده اید.

بلیط ارزان تهیه کنید

اگر قصد سفر با هواپیما را دارید، سعی کنید از اپلیکیشن هایی که پروازهای لحظه آخری دارند استفاده کنید و بلیط ارزان تر تهیه کنید. پروازها در آخر هفته ها گران تر هستند، زیرا افراد بیشتری برای سفر وقتشان آزاد است. اگر می توانید بین دوشنبه تا پنجشنبه بلیط بگیرید.

وسایل اضافه با خود نبرید

یکی از مهمترین نکات برای سفر همیشه به همراه داشتن وسایل سبک و همراه نبردن وسایل اضافی است. به خصوص اگر قصد سفر با هواپیما را دارید. شما نیمی از لباس‌هایی را که با خود میبرید، نخواهید پوشید و فقط برای آوردن بیشتر از آنچه نیاز دارید، هزینه بیشتری بابت حمل بار اضافه باید بپردازید.

البته مهم است که بررسی کنید که همه چیزهایی را که نیاز دارید بردارید و چیزی را فراموش نکنید! اگر چیزی را فراموش کنید، زمانی که در خارج از کشور هستید، خرید آن کالای ضروری ممکن است هزینه زیادی داشته باشد.

 

سفر کم هزینه

 

از اماکن عمومی استفاده کنید

اگر بخواهید در خوابگاه مشترک مانند هاستل ها اقامت داشته باشید، پول زیادی برای اقامت پس انداز خواهید کرد.

از کوچ سرفینگ استفاده کنید

کوچ سرفینگ در واقع یک وبسایت و شبکه اجتماعی آنلاین برای پیدا کردن محل اقامت رایگان در کشور های مختلف دنیا است. در سال ۱۹۹۹ ایده ساخت یک وب سایت به ذهن فردی به نام Casey Fenton خطور کرد که چطور مسافران را به افراد محلی و مهمان نواز  مرتبط کند و زمانی که در سال ۲۰۰۴ این وب سایت را راه اندازی کرد، ۲ سال طول کشید تا این وب سایت در بین مردم شناخته شود و امروزه میلیون ها نفر از سراسر دنیا در این سایت عضو هستند.

افرادی که علاقه مند به مهمان نوازی از مسافران و افرادی که مایل به تجربه یک سفر با اقامت رایگان هستند، با هم مشارکت می کنند و دوست های جدید در دور ترین نقاط دنیا پیدا می کنند و تجربیات مختلف خودشان را با هم در میان میگذارند، این موضوع در سراسر دنیا طرفداران زیادی را به سوی خودش جلب کرده است.

اشخاصی که در این وب سایت ثبت نام می کنند، می توانند میزبان مهمان های خارجی در خانه هایشان باشند و بدون هیچ هزینه ای یک یا چند شب به آن ها اجازه اقامت بدهند. افرادی که دنبال چنین موقعیت هایی هستند می تواند با پیدا کردن این میزبان ها از یک اقامت رایگان در کشور دیگر لذت ببرند.

به شهرهای نزدیک و دیدنی سفر کنید

یکی از راه های صرفه‌جویی هزینه‌ها در سفر این است که سفرهای یک روزه و به مکان های دیدنی نزدیکتر داشته باشید. این کار باعث میشود هزینه های های کمتری متحمل شوید. این روش کمک میکند حتی اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید، هزینه سوخت کمتری هم بپردازید. سفرهای یک روزه یا حتی با یک شب اقامت باعث صرفه جویی بیشتری برای شما خواهد بود.

به صورت هیچهایک سفر کنید

در مطلبی تحت عنوان سفرهای هیچهایک درباره مزایای این گونه سفرها صحبت کردیم. یکی از کم هزینه ترین سفرها، سفر به شیوه هیچهایک است.

به دنبال مکان های دیدنی رایگان باشید

یک نکته عالی برای سفر با بودجه کم این است که به دنبال کارهای رایگان باشید. ممکن است موزه‌های خاصی در روزهای خاصی رایگان باشند یا رویدادهای محلی در آن برگزار شود. تور پیاده‌روی رایگان راهی عالی برای دیدن شهری که در حال بازدید هستید. فقط به یاد داشته باشید که در پایان انعام دادن مرسوم است.

سیم کارت محلی دریافت کنید

رومینگ بین المللی یا پرداخت وای فای در خارج از کشور می تواند بسیار گران تمام شود. یکی از راه‌های صرفه‌جویی در هزینه هنگام سفر، دریافت یک سیم کارت محلی با بسته‌های داده با قیمت پایین است.

گشت و گذار کم هزینه داشته باشید

وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد و گشت و گذار بسیار کارآمد هستند، به طور معمول در هر کشور و در هر شهر وسایل حمل و نقل عمومی دارای قیمت بسیار مناسبی هستند. استفاده از اتوبوس، مترو و یا قطارهای ریلی میتوانند گزینه های بسیار مناسبی باشند. از تاکسی ها که بسیار گران هستند خودداری کنید. آنها تا حد زیادی گران ترین نوع حمل و نقل هستند. با کمی برنامه ریزی، تقریبا همیشه یک اتوبوس یا قطار بسیار ارزان تر وجود دارد.

 

نکات ضروری مهم در سفر

 

همیشه بیرون غذا نخورید

مهمترین نکته صرفه‌جویی هزینه‌ها در سفر این است که از سوپرمارکت خرید کنید و خودتان آشپزی کنید. سعی کنید برخی از غذاهای محلی را امتحان کنید زیرا هزینه های آنها به اندازه پول یک غذا در رستوران نیست. اکثر هاستل ها و خانه های بومگردی دارای امکانات آشپزخانه هستند که برای استفاده همه در دسترس است.

سعی کنید چانه بزنید

اغلب شهرهای توریستی قیمت اجناس خود را گرانتر میدهند. بنابراین از مهارت های مذاکره خود به خوبی استفاده کنید و ببینید آیا می توانید تخفیف بگیرید یا خیر. سعی کنید اکثر خرید های خود را در مبدا و شهر خود انجام بدهید.

بطری آب و فنجان قهوه خود را همراه داشته باشید

هرگز بدون وسایل قابل استفاده مجدد سفر نکنید. بطری های آب یکبار مصرف علاوه بر اینکه طبیعت را آلوده میکنند، نمیتوان آنها را به تعداد دفعات زیاد استفاده کرد. یک فلاسک برای گرم نگه داشتن قهوه و یا یک لیوان سفری به همراه داشته باشید.

به همراه داشتن یک قمقمه یا بطری آب به این معنی است که می توانید آب را به صورت رایگان از فواره ها، کافه ها یا چشمه های کوهستانی پر کنید. قهوه در اکثر کشورها جزو نوشیدنی های گران است. سعی کنید اگر به قهوه علاقه دارید و روزانه آن را مصرف میکنید یک اسپرسوساز سفری یا یک فلاسک به همراه داشته باشید.

پیاده روی کنید

پیاده روی ارزان ترین نوع حمل و نقل و تا حد زیادی بهترین راه برای کشف یک منطقه جدید است. علاوه بر این اجاره دوچرخه هم اغلب ارزان است. هم دوچرخه سواری و هم پیاده روی راه های خوبی برای تناسب اندام در سفر هستند.

 

https://mag.zigocamp.com/post/3369
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *