عجیب‌ترین آثار تاریخی دنیا

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » عجیب‌ترین آثار تاریخی دنیا
عجیب‌ترین آثار تاریخی دنیا
عجیب‌ترین آثار تاریخی دنیا

برای قرن‌ها یا حتی هزاره‌ها، برخی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های دوران باستان فراموش یا از جهان پنهان شده بودند، در زیر جنگل‌ها، بیابان‌ها یا مزارع کشاورزان در سراسر جهان مدفون شدند. شهرهای گم شده یا مکان های حیرت انگیز باستانی با اکتشافات تصادفی توسط افرادی که به طور اتفاقی این مکان ها را کشف کردند باعث شده که امروزه این مکان ها در معرض دید جهانیان قرار بگیرند. بسیاری از این مکان‌ها در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته‌اند.

برخی از این مکان‌های باورنکردنی صدها سال است که گردشگران را به خود جذب کرده‌اند و در حال حاضر به همان اندازه که در زمان کشف اولیه بودند جذاب هستند.

عجیب‌ترین آثار تاریخی دنیا – ماچو پیچو، پرو

ماچوپیچو از عجیب‌ترین آثار تاریخی دنیا که در زمین های سرسبز و کوهستانی بر فراز رودخانه اوروبامبا ساخته شده است، در یکی از خیره‌کننده ترین مکان های باستان شناسی در جهان قرار دارد. این شهر باستانی اینکاها از دیوارهای شیب دار در هر طرف کوه، با پله های پلکانی که از لبه های صخره در دره زیر ناپدید می شوند، فرو می ریزد. این آثار قدیمی باورنکردنی بازسازی شده‌اند و به خوبی نگهداری می‌شوند و به بازدیدکنندگان نشان می‌دهند که شهر در زمان اشغال آن در قرن‌های 15 و 16 چه شکلی بوده است.

بسیاری از مردم تنها با هدف دیدن ماچوپیچو از پرو بازدید می کنند. سفر به این منطقه بسته به اینکه مسافران چگونه برای رسیدن به مکان انتخاب می کنند، می تواند به خودی خود یک ماجراجویی باشد. توریست های ماجراجو می‌توانند یک پیاده‌روی چند روزه و کمپینگ در امتداد مسیر معروف اینکاها را برای رسیدن به محل انتخاب کنند، یا گزینه آسان‌تر دسترسی به خرابه‌ها با اتوبوس از شهر کوچک آگواس کالینتس در پایه تپه را انتخاب کنند. بیشتر بازدیدکنندگان با قطار از کوسکو یا دره مقدس به آن می‌رسند.

 

ماچوپیچو - عجیب‌ترین آثار تاریخی دنیا

 

اهرام مصر

یکی از دیدنی‌ترین و عجیب‌ترین آثار تاریخی دنیا و نمادین‌ترین مکان‌های جهان، اهرام جیزه، درست در خارج از قاهره، منظره‌ای سورئال که از منظره بیابانی برمی‌خیزد. ابوالهول در این نزدیکی به نگهبانی ایستاده و تقریباً به همان اندازه پر ابهت و بی‌پروا به زمین خیره شده است.

این اهرام به عنوان مقبره فرعون ها است که بزرگترین آنها بین سال های 2560 تا 2540 قبل از میلاد ساخته شد. برای در نظر گرفتن سن آنها، زمانی که کولوسئوم در رم در حال ساخت بود، آنها بیش از 2600 سال سن داشتند. امروزه این بناهای غول پیکر تنها عضو بازمانده از عجایب هفتگانه جهان باستان هستند. تونل‌های داخلی در هرم شفرن یا هرم خئوپس تا اتاق دفن در اعماق اهرام از جالب‌ترین اماکن اهرام مصر است.

شترسواری در مقابل اهرام مصر در غروب خورشید یکی از به یادماندنی‌ترین کارها در این سفر است.

باگان، میانمار – عجیب‌ترین آثار تاریخی دنیا

هزاران معبد باستانی و استوپا بی‌پایان در سراسر مناظر باگان صف کشیده‌اند، جایی که شبح مناره‌های معبد در اوایل صبح یا اواخر روز در برابر آسمان منظره‌ای جادویی است. این منطقه به دلیل داشتن بزرگترین معبد بودایی در جهان شناخته شده است، که بسیاری از آنها در دهه های 1000 و 1100، زمانی که پایتخت پادشاهی بت پرستان بود، ساخته شدند.

برخی از آنها بازسازی شده اند و برخی دیگر کمی بیش از ویرانه هستند. آنها همچنین از نظر اندازه و سطح پیچیدگی متفاوت هستند و ترکیبی جذاب از ساختارها را ایجاد می کنند که بازدیدکنندگان را وادار به ادامه کاوش در این مکان می‌کند. می‌توانید با دوچرخه‌های قدیمی در منطقه گردش کنید، اسب و گاری کرایه کنید، بالن سواری داشته باشید یا به سادگی یک تاکسی کرایه کنید. هر کدام از این روش ها جذابیت خاص خود را دارند.

انگکور وات، کامبوج

در یک محیط جنگلی منحصر به فرد و نه چندان دور از شهر سیم ریپ، آنگکور وات به عنوان بزرگترین بنای مذهبی جهان شناخته می شود، این مجموعه از عجیب‌ترین آثار تاریخی دنیا و بسیار جالب و خیره کننده است. این مکان توسط خمرها در قرن دوازدهم ساخته شده است و معماری آن بسیار شگفت انگیز و منحصر به فرد است.

این مکان دارای ترکیبی جذاب از معابد حفاری شده و سازه های خاص در اشکال و اندازه‌های مختلف است که برخی از ساختمان‌ها با بلعیده شدن توسط درختان و ریشه‌ها ظاهری عرفانی به خود می‌گیرند. نماهای سنگی عظیم و حکاکی های روی آن در همه جهات به بیرون نگاه می کنند. نقش برجسته‌های گسترده و پیچیده دیوارها و درها را پوشانده‌اند. گذرگاه‌ها و پله‌های سنگی شیب دار همگان را به سمت کاوش و هیجان میخوانند. تا قبل از قرن پانزدهم، انگکور وات بزرگترین شهر جهان بود.

دیوار بزرگ چین

یکی از عجیب‌ترین آثار تاریخی دنیا دیوار چین است. این سازه رمز و رازها و داستان‌های بسیاری را در خود جای داده است. دیوار بزرگ چین تقریباً 6000 کیلومتر مسافت دارد و مسیر خود را از میان جنگل‌ها و کوه‌ها طی می‌کند. این منطقه مدت‌ها الهام‌بخش ماجراجویی‌های بزرگ بوده است. دیوار عظیم چین برج‌های دیده‌بانی را به هم متصل می‌کند و در طول قرن‌ها ساخته شده و قدیمی‌ترین بخش‌های آن به قرن هفتم قبل از میلاد باز می‌گردد.

در حال حاضر برخی از بخش‌های دیوار بازسازی شده‌اند، در حالی که بخش‌های دیگر به شدت نیاز به تعمیر دارند.

 

 

دیوار بزرگ چین

 

کولوسئوم رومی، ایتالیا

یکی از شناخته شده ترین سازه های جهان، کولوسئوم رومی و بزرگترین ساختمان باقی مانده از دوران روم است. وجود آن در مرکز شهر رم امروزی، گواهی بر قدمت و تاریخ باورنکردنی شهر و دستاوردهای امپراتوری روم است.

در نزدیکی این سازه زیبا و تاریخی ایستگاه مترو وجود دارد و بسیاری از بازدیدکنندگان بلافاصله بعد از خروج از ایستگاه مترو آن را مشاهده می‌کنند. بسیاری از بازدیدکنندگان با اولین دیدار مات و مبهوت زیبایی و عظمت آن می‌شوند. چیزی که تا پیش از این شاید در فیلم‌های هالیوودی و تاریخی دیده شده است.

ساخت این سازه در سال 72 بعد از میلادمسیح آغاز شد و امروزه هنوز یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری در جهان است.

دولت ایتالیا اخیراً اعلام کرده است که کولوسئوم که زمانی میدان نبرد گلادیاتورهای شجاع بود، به شکوه سابق خود بازخواهد گشت و به شکل سابق بازسازی خواهد شد. انتظار می رود این بازسازی بزرگ تا سال 2023 تکمیل شود.

آکروپلیس آتن، یونان

آکروپولیس از عجیب‌ترین آثار تاریخی دنیا و بر فراز شهر آتن و بالای تپه‌اش برافراشته شده است.این اثر تاریخی به‌عنوان یادبودی افتخارآمیز برای یونان باستان است. پارتنون که قدمت آن بین قرن 5 و 4 قبل از میلاد بازمیگردد، بزرگترین بنای این دوره است و نماد تاریخ گسترده این کشور محسوب می‌شود.

تنها چند قدم دورتر از آتن امروزی، آکروپولیس منظره‌ای دیدنی است که در روز در آفتاب مدیترانه می‌درخشد و در شب با نورهایی چشمگیر روشن می‌شود. برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از این شهر بازدید می کنند، آکروپلیس یک منظره خیره کننده است.

ارتش سفالی، چین

ارتش سفالی که بر سر اولین امپراتور چین، چین شی هوانگ، نگهبانی می‌دهند، شبیه هیچ مکان باستانی دیگری در جهان نیست. هزاران هزار جنگجو در اندازه واقعی، هر کدام با چهره‌ای منحصربه‌فرد، در ردیف‌هایی ایستاده‌اند، جایی که از زمانی که در قرن سوم قبل از میلاد در اینجا دفن شدند. تخمین زده می شود که حدود 700000 کارگر در ساخت این مکان مشارکت داشته اند که تصور می شود حدود 8000 جنگجوی سفالی آنها ساخته شده اند.

این مکان از عجیب‌ترین آثار تاریخی دنیا است و برای هزاران سال ناشناخته باقی مانده بود تا اینکه یک کشاورز در دهه 1970 در حال حفر چاه بود و این گنج تاریخی را کشف کرد. برخی از بخش های این مکان عمداً حفاری نشده‌اند، اما چیزی از زیبایی شگفت انگیز این منطقه کم نمیکند و شما نمی‌توانید تحت تأثیر ارتش عظیمی که در مقابل شما ایستاده‌اند، قرار نگیرید.

پترا، اردن

شاید هیچ توصیفی نتواند زیبایی بسیاری از این مکان های شگفت انگیز را به خوبی ادا کند. هر کدام از این مکان های باستانی و تاریخی زیبایی شگفت انگیز و داستان رمزآلود خود را دارد.

در اردن، یک تنگه صخره‌ای باریک و دراماتیک وجود دارد که راه ورود به شهر باستانی پترا است. شهری سنگی با خانه‌هایی که در دیوارهای ماسه سنگی تراشیده شده‌اند. این پایتخت باستانی نبطی‌ها ریشه‌هایی دارد که به قرن چهارم یا پنجم قبل از میلاد بازمی گردد. نبطی‌ها که مردمی عرب‌تبار بودند و از حدود سده ۴ پیش از میلاد در این شهر سکونت کردند و بعد آن را مرکز پادشاهی خود قرار دادند.

پترا در واقع در یک منطقه کوهستانی با دسترسی محدود بود اما موقعیت استراتژیک در یک مسیر تجاری مهم در منطقه داشت. امروزه پترا مهمترین جاذبه گردشگری اردن است.

 

پترا اردن - عجیب‌ترین آثار تاریخی دنیا

 

مایان تیکال، گواتمالا

شهر باستانی مایان تیکال یکی از بزرگترین مکان های باستان شناسی در آمریکای مرکزی و از عجیب‌ترین آثار تاریخی دنیا است. این مکان که در شمال گواتمالا قرار دارد و توسط جنگل احاطه شده است. این اثر تاریخی شامل بیش از 3000 سازه از شهری است که بین 600 سال قبل از میلاد تا 900 پس از میلاد وجود داشته است. اهرام باستانی، معابد، میدان‌ها، و پایه‌های انواع ساختمان‌ها نشان می‌دهند که ده‌ها شهر و هزاران نفر را در خود جای داده بوده است.

برخی از نقاط این مکان بازسازی شده اما کار بازسازی همچنان ادامه دارد، برخی از مناطق هنوز نقشه برداری یا حفاری نشده اند. ویرانه‌ها در پارک ملی تیکال، ذخیره‌گاه زیست‌کره‌ای است که از جنگل و حیات وحش منطقه محافظت می‌کند.

چیچن ایتزا، مکزیک

چیچن ایتزا، امروزه یکی از بازسازی‌شده‌ترین مکان‌های مایاها در مکزیک است که نگاهی خیره‌کننده به این فرهنگ ارائه می‌کند. همچنین یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری مکزیک است. هرم بزرگ آن مهمترین نماد چیچن ایتزا است. این شهر بزرگ مایاها از قرن هفتم تا سیزدهم مرکز مهمی بود و برای مدتی پایتخت منطقه بود.

بودای غول پیکر لشان

این مجسمه عظیم، در بخش جنوبی استان سیچوان در چین، در نزدیکی شهر لشان قرار دارد و در دوران سلسله تانگ ساخته شده‌است.  این بنا در کوهستان امی و در کنار یک رودخانه بنا شده و در دیوار صخره‌ای ماسه‌سنگ قرمز حک شده است.

بودای غول پیکر  ۷۱ متر طول دارد و از عجیب‌ترین آثار تاریخی دنیا و بلندترین مجسمه بودای سنگی در جهان است. این مجسمه توسط یک راهب مجرد در سال 713 پس از میلاد ساخته شد. 90 سال بعد توسط پیروانش در سال 803 پس از میلاد تکمیل شد.

این مجسمه بر فراز تلاقی رودخانه‌های Minjiang، Dadu و Qingyi دیده می‌شود. این بنا با این امید ساخته شد که آب های آرامی را برای قایق هایی که در این آبراه تردد می کنند، عطا کند. گفته می شود که عبارت “کوه یک بودا است و بودا یک کوه است” به این مجسمه عظیم نسبت داده می شود.

جزیره ایستر

جزیره ایستر یک جزیره شیلی در جنوب اقیانوس آرام است که به خاطر مجسمه‌های غول‌پیکر معروف به موآیس (Moais) معروف است. صدها موآی در اطراف جزیره پراکنده شده اند که توسط مردم راپانویی ایجاد شده اند. تصور می شود آنها از قرن دوازدهم به بعد در این جزیره ساکن بوده اند.

برخی از آنها تا حدی سرنگون شده‌اند، در حالی که برخی دیگر ایستاده‌اند. برخی بر روی سکوهای سنگی ایستاده‌اند و بسیاری هنوز در معدنی که در آنجا ایجاد شده‌اند باقی مانده‌اند. اندازه‌های مختلف از یک تا 20 متر، هر مجسمه منحصر به فرد است و تصور می‌شود که نماد یکی از اجداد است.

 

https://mag.zigocamp.com/post/3375
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *