معرفی برند نورث فیس
کاپشن کوه نورث فیس

برندهای مختلفی در زمینه تولید لباس و یا تجهیزات کمپینگ و ابزارهای کوهنوردی فعالیت دارند. بسیاری از این برندها در زمینه تولید محصولات مختلفی مانند کوله‌پشتی، کفش و یا لباس در بین طبیعتگردان و ورزشکاران زبانزد هستند و افراد بسیاری را به خود وفادار نگه داشته‌اند.

یکی از این برندهای معروف و معتبر، نورث فیس است که یک برند آمریکایی است. برند نورث فیس در سال 1968 فعالیت خود را در زمینه مد و پوشاک آغاز کرد و در تهیه و تولید انواع کفش، لباس و تجهیزات ورزشی به ویژه رشته کوهنوردی و طبیعت‌گردی مورد توجه قرار گرفت. نورث فیس توسط داگلاس تامپکینزو سوزی تامپکینز بل در شهر آلامدا، کالیفرنیا تاسیس شد و در حال حاضر نیز مالکیت این شرکت در اختیار شرکت “وی‌اف کورپوریشن” است.

در آن سالها افرادی بودند که علاقه بسیاری به اسکی و کوهنوردی داشتند و به همین دلیل فکر ساخت لوازم مورد نیاز این تفریح هیجان‌انگیز با وسایل نظامی به ذهن آنها خطور کرد. به غیر از وسایل و تجهیزات ارتشی و نیروی دریایی، سایر تجهیزات خیلی در دسترس نبود و مردم مجبور بودند وسایل مورد نظرشان را از مغازه‌های دست دوم فروشی تهیه کنند.

شهرت برند نورث فیس

مواد اولیه ساخت کیسه خواب، لباس، کوله‌های مخصوص و لوازم طبیعت‌گردی برند نورث فیس در واقع لوازم نظامی به جا مانده از جنگ ویتنام شامل نایلون‌های مقاوم چتر نجات، آلومینیوم‌های هواپیما و … بودند. سبکی بیش از اندازه لوازم ساخت نورث فیس باعث شد تا علاقمندان به سفرهای طبیعتگردی به استفاده از این لوازم و ابزار روی بیاورند. این یکی از دلایلی بود که برند نورث فیس خیلی سریع تبدیل به یک برند معتبر شد.

تهیه محصولات با کیفیت و سازگار با شرایط سخت آب و هوایی از جمله ویژگی این برند است. اگر به لوگوی این برند توجه کرده باشید در واقع شکل آن، کوه پارک طبیعی یوسمیتی است.

طرح لوگوی نورث فیس از این واقعیت طبیعی الهام گرفته شده است که در نیمه کره شمالی زمین، طرف شمالی کوه‌ها نسبت به طرف جنوبی آن دمای سردتری دارند و از نظر تکنیکی نیز چالش برانگیزتر هستند. به همین دلیل “نورث فیس” یا “صورت شمالی” اشاره به بخش شمالی کوه‌ها داشته و نماد مقاومت و محافظت در برابر نفوذ آب و هوای سرد و سخت است.

 

کاپشن نورث فیس

 

تولید چادرهای نیروی دریایی ارتش

نورث فیس کیفیت محصولات برند خود را در زمینه تولید چادرهای ارتشی نیز تضمین کرده است. چادرهای ECWC مشهور برای شرایط بد آب و هوایی به ویژه در مناطق سردسیر تولید شده‌اند. نورث فیس مقاوت چادرهای خود را در کوه‌های هیمالیا و در بدترین شرایط آب و هوایی آن تست کرد.

مهمترین فعالیت نورث فیس در این زمینه استفاده از اشکال هندسی در برپایی چادرها و طراحی چادرها با میله‌های منحنی بود که در صنعت چادرسازی یک انقلاب محسوب می‌شود و انحصار استفاده از چادرهای A شکل را منسوخ کرد. این برند در حال حاضر چادرهای ارتش امریکا را تولید می‌کند.

 

چادر نورث فیس

 

حواشی کمپانی نورث فیس

با توجه به قدمت و کیفیت محصولات این برند، در سال 2000 میلادی، شركت North Face توسط شركت VF در يك معامله به ارزش 25.4 ميليون دلار بدست آمد و يك شركت زیرمجموعه آن شد.

در دسامبر سال 2008 میلادی، North Face در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای منطقه شرقی میسوری علیه  The South Butt، خالق آن جیمز جونیور و شرکتی که بازاریابی و تولید این شرکت را اداره می کرد، تشکیل دادخواست داد. در این اقدام حقوقی، نورث فیس ادعا کرد که علامت تجاری نقض شده و آنها به دنبال تخفیف محرمانه هستند.

پس از دستور دادگاه طرفین به توافق حل و فصل بسته در تاریخ 1 آوریل 2010 میلادی رسیدند.

در ماه مه سال 2019 میلادی، Leo Burnett Tailor Made ، یک آژانس بازاریابی برای The North Face برزیل، فاش کرد که آنها به طور ناگهانی عکس مقصدهای مشهور در فضای باز را در ویکی پدیا جایگزین کرده‌اند و عکس‌هایی با محصولات North Face را منتشر کرده‌اند. به دنبال انتشار گسترده رسانه‌ها و انتقادات از بنیاد ویکی پدیا ، North Face از این کار عذرخواهی کرد، آن را پایان داد و قرار دادن محصول لغو شد و شرکت طبق روال سابق به کار خود ادامه داد.

 

کوله نورث فیس

 

کیفیت و قیمت محصولات نورث فیس

به دلیل کیفیت بالای محصولات نورث فیس و مواد اولیه به کار رفته در تولید محصولات این کمپانی، قیمت آنها به مراتب بالاتر از دیگر برندها در این زمینه است.

در این بین نورث فیس نه تنها به تولید لوازم کوهنوردی و کمپینگ شهرت دارد، بلکه اسپانسر بزرگی برای ورزشکاران کوهنوردی محسوب می‌شود. در واقع این گونه فعالیت‌ها نورث فیس را به یک برند شکست‌ناپذیر تبدیل کرده است. شعار نورث فیس این است “هرگز از جستجو دست نکش”،  که به نوعی منظور آن تلاش برای عبور از مکان‌های سخت مانند کوهنوردی و یا کشف طبیعت بکر است.

سخن آخر

استفاده از ابزار تجهیزات طبیعتگردی و کمپینگ از برندهای معتبر و باکیفیت این اطمینان را به شما خواهد داد که سفری امن و بی‌خطر را تجربه خواهید کرد. برند نورث فیس نمایندگی‌های بسیاری در سراسر دنیا دارد و انواع کفش‌های کوهنوردی، چادر، کوله و … برای استفاده ورزشکاران تولید و در دسترس قرار داده است.

https://mag.zigocamp.com/post/3719
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *