سفر در تابستان 1401 | بهترین زمان سفر + نکات مهم سفر در تابستان | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » سفر در تابستان 1401 | بهترین زمان سفر + نکات مهم سفر در تابستان | زیگو
سفر در تابستان 1401 | بهترین زمان سفر + نکات مهم سفر در تابستان | زیگو
سفر در تابستان 1401 | بهترین زمان سفر + نکات مهم سفر در تابستان | زیگو

اگر می‌خواهید در تابستان به جایی سفر کنید همین الان برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. بعد از گرم شدن هوا و تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس، وقت آن رسیده تا خستگی این ایام را از تنتان در بیاورید. اما آیا هر زمانی یا هر جایی مناسب برای سفر در تابستان است؟ در این مقاله قرار است به شما بگوییم که بهترین زمان سفر در تابستان 1401، نکات مهم سفر در این فصل و جاهای دیدنی که در این فصل می‌توانید بروید را به شما بگوییم. پس چمدان‌های خود را آماده کنید تا باهم گشتی در ایران داشته باشیم.

شهرکُرد یکی از بهترین مقاصد برای مسافرت در تابستان 1401

یکی از بهترین مقاصد گردشگران برای سفر در تابستان 1401، شهرکرد است. این شهر مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. آب و هوا شهرکرد به دلیل کوهستانی بودنش، عموما بسیار سرد است اما در فصل تابستان همه چیز فرق می‌کند. این شهر در سه ماهه این فصل آب و هوای معتدل دارد. از همین رو می‌توان شهرکرد را به عنوان یکی از خنک‌ترین مقاصد سفر در تابستان معرفی کرد. بهترین زمان سفر به شهرکرد از اوایل تیر تا اواسط شهریور است.

 

جاهای دیدنی که در سفر به شهرکرد باید ببینیم

شهرکرد یکی از جاهای است که می‌تواند مقصد هر گردشگری باشد؛ چرا که دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بکری است که شاید بیشتر مردم از آن خبر نداشته باشند. از همین رو ما تعدادی از آن‌ها برای شما معرفی خواهد کرد تا در سفر به شهرکرد در تابستان از جاهای دیدنی این شهر دیدن کنید.

جاهای دیدنی شهرکرد

سفر در تابستان به تالش؛ تجربه سفر رویایی به اعماق جنگل

چشمانتان را برای لحظاتی ببندید و تصور کنید که روز خود را در مکان این عکس زیبا بگذرانید. تالش یکی از خنک‌ترین شهر‌های ایران در فصل تابستان است. این شهر در بین کوه، دریا و قرار دارد و مملو از جنگل بوده و خیلی‌ها شاید برای یک بار فقط نام این شهر را شنیده باشند. شاید تالش جای دیدنی تاریخی نداشته باشد اما جذابه‌های فراوانی دارد. پیشنهاد ما این است که سعی کنید به جای رزرو هتل، در جنگل‌های تالش کمپ بزنید. البته باید حواستان باشد تا  با تجهیزات کامل طبیعت‌گردی این کار را انجام دهید.

منظره زیبا از دشت تالش

از معروف‌ترین جاهای دیدنی تالش می‌توان به پارک جنگلی گیسوم، آبشار ورزان، دریاچه سراگاه و رودخانه کرگان رود اشاره کرد. سعی کنید در سفرتان حتما سری به جاده اسالم به خلخال نیز بزنید. به مانند این جاده شاید جای دیگری نشود پیدا کرد.

از جهنم بگذرید و به بهشت برسید؛ سفر به خوانسار در تابستان 1401

هر چقدر از عجیب و غریب بودن شهر خوانسار بگوییم کم گفتیم. این شهر زیبا در مرکز ایران و نزدیک شهر اصفهان واقع شده اما آب و هوای آن 180 درجه فرق دارد. این شهر سرشار از چشمه‌های جوشان، درختان میوه و کندو‌های عسل است. بیشتر جاهای دیدنی شهر خوانسار جاذبه‌های طبیعی بوده و آنچنان خبری از جاذبه‌های تاریخی نیست. این شهر هم می‌تواند مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران باشد.

از جاهای دیدنی شهر خوانسار برای طبیعت‌گردان در سفر به این شهر می‌توان به روستای دره بید، چشمه مرزن گشت، دشت لاله‌های واژگون و کوچه باغ‌های خوانسار اشاره کرد.

سفر به تبریز در تابستان؛ شهر با اصالت‌ها

آب و هوای تبریز اکثرا سرد و بارانی است اما در تابستان همه چیز متفاوت خواهد بود. ترکیب هوای مطلوب تبریز در کنار جاهای دیدنی‌اش هر کسی را مجاب می‌کند تا چند روزی را به این شهر زیبا سفر کند.

همه آن چیزهایی که باید از بهشت گمشده تبریز بدانید؛ جنگل ارسباران

نمایی زیبا از جنگل ارسباران تبریز

جنگل ارسباران تبریز از مناطقی است که اگر تنها یکبار در آن قدم بگذارید به هیچ وجهی از ذهنتان فراموش نخواهد. جنگل ارسباران در فاصله 46 کیلومتری کلیبر شهر تبریز واقع شده است. زیبایی این منطقه مثال زدنی نیست و هر چقد از جذابیت‌های آن بگوییم کم گفتیم. خوب است بدانید که جنگل ارسباران تبریز جزو مناطق حفاظت شده ایران محسوب می‌شود. علاوه بر این جنگل توسط یونسکو به عنوان منبع ذخیره گاه زیست کره ثبت شده است. پوشش گیاهی این منطقه در نوع خود بسیار خاص و منحصر به فرد است.

ما سعی کردیم تا تعدادی شهر‌های را که می‌توانند مقاصد مناسبی برای سفر تابستانه باشند به شما معرفی کنیم. اکثر این جاهای دیدنی برای عموم ناشناخته هستند و شاید خیلی‌ها حتی اسمشان هم نشنیده باشد. حال اگر شما شهر یا جای دیدنی خاصی را می‌شناسید که برای سفر در تابستان 1401 مناسب است، با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *