سفر به مالزی | راهنمای جامع + هزینه | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » سفر به مالزی | راهنمای جامع + هزینه | زیگو
سفر به مالزی | راهنمای جامع + هزینه | زیگو
سفر به مالزی در 2022 | راهنمای جامع + هزینه | زیگو

مهم نیست چه سلیقه‌ای داشته باشید، بدون شک مالزی تفریحات و جاذبه‌های گردشگری زیادی برای هر شخص وجود دارد. اولین چیزی که شما در سفر به مالزی متحیر می‌کند آسمان خراش‌های عظیمی است که سر به فلک کشیده‌اند اند. در این مقاله با زیگو همراه باشید تا راهنمای جامع  به همراه هزینه‌های سفر به مالزی به شما ارائه دهیم.

 

کمی بیشتر کشور مالزی را بشناسیم

تصویر یک زن و مرد مسلمان بر روی یکی از برج های مالزی

مالزی در عین مدرن بودنش، سعی در حفظ سنت و آداب کهن کشورش کرده است.  خوب است بدانید که عموم مردم این کشور مسلمان هستند و شاید از لحاظ آداب و فرهنگ به کشور ما نزدیک باشند. زبان رسمی مردم مالزی مالایی می‌باشد اما اکثر مردم به زبان انگلیسی هم مسلط هستند. واحد پول رسمی مالزی رینگیت است. نگران تبدیل پول خود نباشید، شما می‌توانید غیر از رینگیت، هم ارز دیگری را در این سفر با خود به همراه داشته باشید چرا که در کشور مالزی به راحتی می‌تواند ارز خود را تبدیل کنید.

 

آب و هوا کشور مالزی

آب و هوای مالزی به علت نزدیک بود به خط استوا عموما گرم و مرطوب است. همین مسئله باعث بارانی بودن هوا در اکثر روزهای سال می‌شود. تنها نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد فصل باران در مالزی است که به آن مانسون نیز می‌گویند. در این فصل که از اواخر دسامبر تا اواسط ماه فوریه شروع می‌شود، بارش باران به دلیل وزش بادهای موسمی شدیدتر می‌شود و ممکن است چند ساعت طول بکشد.

 

بهترین زمان سفر به مالزی در 2022

اگر می‌خواهید زمانی به مالزی سفر کنید که آب و هوا معتدل باشد، بهترین زمان سفر از اواخر ماه فوریه تا اواخر ماه جولای است. اما لازم به ذکر است در ماه‌های ژانویه و فوریه که بارندگی به اوج خودش رسیده، تجربیات خاصی را می‌توانید بدست بیاورید؛ چرا که فستیوال‌های متعددی در این ماه‌ها برای آغاز سال نو چینی برگزار می‌شود.

 

چگونه در 2022 به مالزی سفر کنیم؟

بهترین و سریع‌ترین راه رفتن به مالزی، سفر با هواپیما است. ایرلاین‌های ایرانی به صورت مستقیم به مقصد فرودگاه بین المللی کوالالامپور پرواز می‌کنند. مدت زمان این پرواز بدون دیر کردن، حدود 8 ساعت است. توجه داشته باشید که اگر با ایرلاین‌های غیر ایرانی بخواهید به مالزی سفر کنید، هواپیما‌ شما در پایتخت آن ایرلاین توقف می‌کند و همی موضوع باعث تلف شدن چند ساعته وقت شما می‌شود. البته اگر به دنبال امکانات بیشتر برای سفرتان هستید می‌توانید از این ایرلاین‌ها به جای ایرلاین‌های ایرانی استفاده کنید.

 

برای صرفه جویی هزینه در سفر به مالزی، اینگونه شما را راهنمایی می‌کنیم

سفر به مالزی می‌تواند در عین حال که جذاب باشد، کم هزینه هم رقم بخورد. خیلی از مردم به دلیل این که فکر می‌کنند این سفر پر هزینه است، قیدش را می‌زنند اما اگر کمی بیشتر دقت کنند می‌تواند با بودجه محدود هم به کشور مالزی سفر کنند.

 

هزینه اقامت در سفر به مالزی

هزینه اقامت در هاستل‌ها در مالزی چیزی حدود 5 تا 12 دلار برای هر شب می‌باشد. این مبلغ در شهر‌های بزرگ‌تر به طبع بیشتر می‌شود. هتل‌های ارزان اما از 18 دلار شروع می‌شوند. برای اقامت در هتل‌های بهتر باید چیزی حدود 50 دلار به بالا برای هرشب اقامت بپردازید. البته با به همراه داشتن چادر مسافرتی می‌توانید در مکان‌های مشخص شده که عموما در پارک‌ها هستند کمپ کنید. برای ورود به این کمپ‌ها هم 2 دلار باید پرداخت کنید.

 

هزینه هر وعده غذایی در سفر به مالزی

مالزی کشوری است که تقریبا در تمام نقاطش می‌توانید چیزی برای خوردن پیدا کنید. خیابان‌های شلوغ این کشور همواره مملو از غرفه‌های فروش اغذیه و مغازه‌های فست و فود است. شما برای خوردن یک وعده غذایی در خیابان باید بین 3 تا 5 دلار پرداخت کنید. در این بین رستوران‌های ارزان از 6 دلار به بلا شروع می‌شود.

 

هزینه حمل و نقل در سفر به مالزی

بهتر است که در مالزی فکر سفر درون شهری با تاکسی را از سرتان بیرون کنید. جا‌به‌جایی شما با تاکسی‌ها اصلا برای ما به صرفه نیست و برای یک مسیر کوتاه باید چیزی حدود 6 دلار بپردازید. اتوبوس‌ها به نسبت قطار‌ها قیمت مناسب‌تری دارند. برای رفت و آمد با اتوبوس چیزی حدود 1 الی 3.5 دلار باید پرداخت کنید.

 

شهر‌هایی که در سفر به مالزی باید برویم

شهرهایی که ما به شما معرفی می‌کنیم جزو برترین شهرهای مالزی برای بازدید است. دیدن تمامی این شهر می‌تواند شاید اندازه یک ماه از شما زمان بگیرد. پس سعی کنید تا بعد از خواندن ادامه مقاله برنامه سفر خود را تنظیم کنید.

 

کوالالامپور مهد گردشگری مالزی

نمایی زیبا از شهر کوالالامپور

کوالالامپور یکی از زیبا‌ترین شهر‌های کشور مالزی است. این کشور را به عنوان مرکز گردشگری کشور مالزی نیز شناخته می‌شود. این شهر علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و هتل‌های لوکس و ارزان برای مسافران دارد. هزینه اقامت در  شهر کوالالامپور کمی نسبت به شهرهای گردشگری دیگر بالاتر است. از جاذبه‌های شهر کوالالامپور می‌توان به به غار باتو، باغ پرندگان کوالالامپور، موزه توهمات، خانه وارونه، میدان مردکا و موزه ملی اشاره کرد.

 

به میری هم بروید

در سفر به مالزی یکی از شهر‌هایی که باید حتما به آن‌ها سرزد شهر میری است. این شهر در بین خود مالایی‌ها به نام شهر لاکچری مشهور است. این شهر مملو از رستوران و مراکز خرید است. پس اگر اهل خرید هستید حتما به این شهر سری بزنید اما سعی کنید زیاد با خود پول نبرید چون ممکن است در چشم به هم زدنی جیبتان خالی و دستتان پر از جنس باشد.

 

شهر کوتا کینابالو، شهری برای عشاق و تفریحات ساحلی

شهر ساحلی کوتا کینابالو در قلب بورنئو، سومین جزیره بزرگ جهان واقع شده است. ساحل این شهر به دریای چین متصل است و در هنگام غروب منظره‌ی بسیار عاشقانه‌ای را برای گردشگران رقم می‌زند. علاوه بر این این شهر بازار و مراکز خرید بسیار زیادی را دارد. ارزان بودن و مناسب بودن قیمت کالاها در بازار باعث ایجاد وجه تمایز این شهر با دیگر شهرهای مالزی شده است.

این پایان کار ما با کشور مالزی نیست و قرار است تا در ادامه از جاهای دیدنی و هتل های مالزی نیز برای شما بگوییم. پس با زیگو همراه باشید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *