روز جهانی پیک نیک بهانه ای برای شاد بودن

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » روز جهانی پیک نیک بهانه ای برای شاد بودن
روز جهانی پیک نیک بهانه ای برای شاد بودن
روز جهانی پیک نیک

یکی از بهترین ویژگی‌های ما ایرانی‌ها رفتن به پیک نیک و گردش و تفریح است که معمولا در تعطیلات خاص مثل نوروز و تعطیات چند روزه و آخر هفته‌ها سعی می‌کنیم به همراه خانواده و یا دوستان یک زمانی را به رفتن به طبیعت اختصاص بدهیم.

امروز 18 جون (۲۸ خرداد) روز جهانی پیک نیک است و بسیاری از مردم در سرتاسر جهان به بهانه این روز به پیک نیک به طبیعت و مراکز تفریحی می‌روند و با دوستان و اعضای خانواده از این روز جذاب لذت می‌برند.

اصطلاح فرانسوی پیک نیک در واقع صرف یک غذای غیررسمی در فضای باز و تفریحی است. بعد از انقلاب فرانسه و اواسط دهه ۱۸۰۰، پیک نیک رفتن یکی از سرگرمی‌های محبوب بین فرانسوی‌ها بود. در روزهای تعطیل، خانواده‌ها خوراکی‌های سبکی تدارک می‌دیدند و خود را به نزدیک‌ترین پارک یا ساحل می‌رساندند. در کنار لذت بردن از طبیعت، غذا میل کرده و به بازی و تفریح مشغول می‌شدند. این سنت به قدری محبوب شد که تاریخ ۱۸ ژوئن به عنوان روز جهانی پیک نیک تعیین شد .پیک‌نیک‌های امروزی ممکن است کمی معمولی‌تر باشند، گاهی اوقات فقط چند تکه نان و پنیر که در یک لقمه پیچیده می‌شوند و افراد روی نیمکت پارک می‌خورند کافی است.

 

روز جهانی پیک نیک کجا برویم

 

روز جهانی پیک نیک

شاید جالب باشد که بدانید بر اساس کتاب گینس، رکورد بزرگترین پیک نیک دنیا در شهر لیسبون پرتغال، سال ۲۰۰۹ میلادی است. بیش از ۲۲ هزار نفر در یک پیک نیک همگانی جمع شده بودند.

هرچند برای ما این روز به شنبه افتاده است اما می‌توان بدون سختگیری زیاد و با یک برنامه خیلی ساده این روز را بگذرانیم و  ساعت‌هایی را در کنار عزیزان و دوستان خود خوش باشیم.

می‌توانید برای یک عصرانه و یا شام یک پیک نیک شخصی برگزار کنید. می‌توان حتی با یک دو چرخه سواری یا حتی قدم زدن در یک پارک یا فضای سبز به راحتی از این روز خوب لذت کافی را ببریم.

روز جهانی پیک نیک در بسیاری از کشورها جشن گرفته می‌شود و فرصتی ساده برای لذت بردن ازطبیعت و  زیبایی غذا خوردن در فضای سبز در روز جهانی پیک نیک است.

بسیاری از مردم جهان در این روز با یک غذای ساده مانند ساندویچ‌ و تخم‌مرغ‌های آب‌پز خود را طبیعت یا فضای باز رسانده و از یک دورهمی لذت میبرند.

 

 

روز جهانی پیک نیک

 

به طبیعت اطراف شهر خود بروید

سعی کنید جاذبه‌های گردشگری اطراف هر شهری از ایران که زندگی می‌کنید را بشناسید و یک جای دنج برای تفریحات آخر هفته یا پیک نیک چند ساعته پیدا کنید. جایی که با یک ساعت رانندگی بتوانید به آن برسید. پارک های جنگلی ، کنار رودخانه و یا کوه و تپه ای در دسترس بدون زحمت رسیدن به آن، میتواند پیشنهاد بسیار خوبی باشد. به خصوص اگر دارای فرزند هستید حتما او از این برنامه به شدت استقبال خواهد کرد. از زیرانداز هم میتوانید استفاده کنید و یک فلاسک چای به همراه ببرید و در کنار دوستان لذت نوشیدن یک چای داغ را تجربه کنید.

غذاهای ساده و با کیفیت به همراه ببرید

نیازی نیست در این روز از فست فود استفاده کنید سعی کنید یک غذای خانگی سبک به همراه داشته باشید. هدف فقط یک پیک نیک ساده و راحت است بدون هیچ دغدغه ای. یک سبد پیک نیک در نظر بگیرید و میوه‌های مورد علاقه خود را هم به همراه ببرید.

یکی از راحت‌ترین و در دسترس‌ترین میوه‌ها برای ایرانی‌ها در پیک نیک هندوانه است که خوردن آن در طبیعت بسیار لذت بخش است.

باز هم تاکید داریم سخت نگیرید مهم نیست به چه سبکی به پیک نیک می‌روید فقط سعی کنید در این روز در کنار دوستان و خانواده شاد باشید و لذت ببرید.

سرگرمی و بازی در پیک نیک

سرگرمی و بازی بخش هیجان‌انگیز پیک نیک است. بازی‌های سنتی جذابی مثل طناب‌کشی، وسطی، تاب‌بازی، منچ و … . ورزش‌های جمعی و گروهی مثل والیبال، فوتبال، بدمینتون یا قائم باشک با بچه ها میتواند لذت این برنامه را بیشتر کند.

حتی استفاده از یک بازی فکری قدیمی یا یک برد گیم جدید، می‌تواند هیجان این پیک نیک رو چندبرابر کند.

سخن آخر

از هر فرصتی برای شاد بودن در کنار دوستان و اعضای خانواده خود استفاده کنید. آخر هفته و یا هر زمانی نیاز به استراحت پیدا کردید برای تجدید روحیه خود حتما یک پیک نیک کوچک را تجربه کنید.

امکانات عجیب و پرهزینه برای برگزاری پیک نیک لازم نیست. کافی است یک وعده غذایی ساده به همراه داشته باشید و روی یک نیمکت پارک حتی به همراه دوست یا اعضای خانواده خود بنشینید و لذت ببرید.

https://mag.zigocamp.com/post/4454
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *