از قوانین ورود حیوانات خانگی در هتل‌های ایران چه میدانید؟ | زیگو

مجله زیگوکمپ » آموزش » از قوانین ورود حیوانات خانگی در هتل‌های ایران چه میدانید؟ | زیگو
از قوانین ورود حیوانات خانگی در هتل‌های ایران چه میدانید؟ | زیگو
قوانین ورود حیوانات خانگی در هتل‌های ایران چه میدانید؟ | زیگو

متاسفانه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سفر با حیوانات خانگی، محل اقامت می‌باشد. این قوانین بعضا سخت‌گیرانه و دست و پا گیر باعث می‌شود که خیلی‌ها نتوانند به سفر بروند و اگر هم قصد سفر دارند، حیوان خانگی خود را به دست شخصی بسپارند که از آن نگه‌داری کنند. در ایران نیز کمی قوانین سخت‌تر است اما راه‌های برای مسافرت با حیوان خانگیتان است. در این مقاله سعی داریم تا شما را کمی بیشتر با قوانین ورود حیوانات خانگی در هتل‌های ایران آشنا کنیم.

به هیچ عنوان پذیرای حیوان خانگی شما نیستیم!!

تابلو ورود حیوانات خانگی ممنوع

شاید بارها و بارها با شنیدن این جمله از پذیرش هتل‌ها مایوس شده باشید. این هتل‌ها به هیچ عنوان و در هیچ شرایطی اجازه ورود حیوان خانگیتان را نمی‌دهند. البته بیشتر هتل‌ها با ورود سگ و پرندگان زینتی مشکل دارند.

  • هتل عباسی اصفهان
  • هتل داد یزد
  • مجموعه هتل‌های پارسیان

از جمله هتل‌هایی هستند که از ورود حیوانات خانگی به هتل‌شان جلوگیری می‌کنند.

 

هیچی قانونی نسبت به منع ورود حیوانات خانگی در ایران وجود ندارد

طبق قوانین اساسی هیچ ممنوعیت نسبت به ورود حیوانات خانگی به هتل‌ها و اقامتگاه‌ها وجود ندارد اما به واسطه قوانین شرعی و عرفی حاکم بر کشور و فتوا مراجع تقلید، ورود حیواناتی مانند سگ که نجس شناخته می‌شوند به هتل‌ها ممنوع است.

 

قوانین ورود حیوانات خانگی در کشورهای دیگر به چه شکل است؟

یک هتل در حال پذیرش یک خانم با حیوان خانگی اش

در هرجای دنیا قوانین متفاوتی نسبت به رزرو هتل با حیوان خانگی وجود دارد. برای مثال در کشور آمریکا بر خلاف تصورات و طبق قوانین وضع شده، هتل‌ها می‌توانند از ورود سگ و دیگر حیوانات خانگی جلوگیری کنند. اما اکثر آن‌ها با زدن بر چسب (pet friendly) که معنی دوستدار حیوانات است، نشان می‌دهند که با ورود حیوانات به هتل‌شان مشکلی ندارند و دوستدار حیوانات هستند.

 

رزرو هتل با سگ در ترکیه

بردن سگ به هتل‌های ترکیه امکان پذیر است. شما می‌توانید به راحتی در هنگام پر کردن فرم برای رزرو هتل اعلام کنید که قصد دارید با حیوان خانگیتان به سفر بروید. اقامت با حیوان خانگی در هتل‌هایی همچون اولبا هتل در تاشاجو و هتل نیپون استانبول کاملا آزاد است و به راحتی می‌توانید سگ یا گربه‌تان را با خود به سفر ترکیه ببرید. فقط به یاد داشته باشید که حیوان شما باید تمام واکسن‌های لازمه را زده باشد.

 

پانسینون یا اقامتگاه حیوانات، دیگر راه پیشنهادی

ممکن است این سفر علاوه بر دردسر‌هایی حمل و نقلی، هزینه‌ی گزافی را در سفر‌های طولانی برای شما به همراه داشته باشد. در اقامتگاه حیوانات شما می‌توانید یک مکان برای حیوان خانگی‌تان رزرو کنید تا در مدت زمان اقامت توسط پرستاران از آن‌ها مراقبت شود. باید بدانید که هزینه‌ی هر شب اقامت در هتل حیوانات‌ شاید بیشتر از هزینه‌ی اقامت شما در اقامتگاه خودتان شود.

 

هتل حیوانات پت پالاس در تهران

یکی از هتل‌ها مخصوص نگهداری از حیوانات داخلی، هتل پت پلاس تهران می‌باشد. در این هتل به خوبی از حیوان شما مراقب می‌شود و توسط دوربین مدار بسته هر لحظه که بخواهید می‌توانید به صورت آنلاین حیوان خانگی‌تان را در این اقامتگاه ببنید.

 

تکلیف سگ‌های خدماتی چه می‌شود؟

سگ خدماتی

در این میان شرایط برای گروهی از حیوانات خانگی مانند سگ‌های خدماتی متفاوت است. این سگ ها برای همراهی و کمک به صاحبانشان تعلیم دیدند و باید توسط هتل‌ها به صورت رایگان پذیرش شوند. این سگ‌ها می‌توانند در همه ی مکان های هتل بدون محدودیت رفت و آمد کنند. در آخر قبل از سفر، در مورد قوانین هر شهر یا کشور درقبال حیوانات خانگی جستجو و مطالعه کنید و قبل از حضور در هتل یا محل اقامتتان آنها را از همراهی حیوانات خانگی خود مطلع سازید. ما را در فضای مجازی دنبال کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *