راهنمای سفر به شیراز | کامل و جامع | شهر شعر و ادب | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » راهنمای سفر به شیراز | کامل و جامع | شهر شعر و ادب | زیگو
راهنمای سفر به شیراز | کامل و جامع | شهر شعر و ادب | زیگو
راهنمای سفر به شیراز | کامل و جامع | شهر شعر و ادب | زیگو

اگر اصفهان را نصف جهان بدانیم، احتمالا نیم دیگر آن شیراز است. مرکز استان فارس، مملو از جاذبه‌های گردشگری متنوع است و همین موضوع باعث شده تا چند میلیون نفر در طول سال به شیراز سفر کنند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر به شیراز حتما از برنامه‌ای برای سفر خود تهیه کنید. در مقاله سعی داریم تا شما را برای سفر به شیراز راهنمایی کنیم.

بهترین زمان سفر به شیراز

شیراز شهری بسیار خوش آب و هوا است اما در فصل بهار می‌توان شیراز را به بهشت روی زمین تشبیه کرد. درختان پر از شکوفه، مراتع سرسبز و دشت‌ها پر از گل از زیبایی‌های شیراز در فصل بهار هستند. شیراز در فصل بهار بیشترترین میزان گردشگر را به خود می‌بیند. فصل پاییز و زمستان در شیراز به نسبت توریست کمتری را به خود جذب می‌کند. در فصل تابستان شیراز با وجود گرمی هوا، بازهم به حجم زیاد توریست‌ها بر خواهید خورد. پس بهترین زمان سفر به شیراز قبل شروع سال جدید و اوایل پاییز می‌باشد. در فصول امتحانات نیز زمان مناسبی برای سفر به شیراز است.

 

شیرازی‌های میهمان‌نواز

نمایی از دروازه قران در شیراز

دروازه قرآن نماد میهمان نوازی شیرازی‌ها محسوب می‌شود. در بالای این دروازه قرآنی قرار داده شده تا مسافران هنگام ورود و خروج از این شهر از زیر این دروازه عبور کنند. همین موضوع نشان دهنده قلب بزرگ مهمانان شیراز است. برخورد این مردم با مسافران بسیار مهربانانه است. شیرازی‌ها خونگرم هستند و اگر به عنوان مسافر به این شهر سفر کنید، برای کمک و راهنمایی شما هر کاری که بتوانند انجام می‌دهند. همین موضوع باعث شده که شیراز به یکی از توریستی‌ترین شهر‌های ایران تبدیل بشود.

 

هزینه‌های سفر به شیراز شامل چه چیز‌هایی می‌شود؟

تمامی هزینه‌ها در سفر به شیراز بستگی به بودجه‌ای که برای سفرتان کنار گذاشتید دارد. قیمت هر وعده غذایی در شیراز به رستوران و نوع غذایی که شما انتخاب می‌کنید دارد. هزینه دیگری که ممکن است شما در طول روز با آن موجه شوید هزینه حمل و نقل شهری شما است. شیراز هم مانند شهرهای بزرگ دیگر دارای مترو درون شهری است. شما با اتوبوس و قطار شهری می‌توانید با هزینه مناسب‌تر در شهر جا به جا شوید. علاوه بر این موارد، هزینه اقامتگاه هم جزئی از هزینه‌های سفر شما به شیراز است که بسته به نوع هتل شما و امکاناتی که در اختیار شما می‌گذارد قیمت‌های متفاوتی دارد.

 

 

فالوده بخوریم و سوغات شیراز را بیاوریم

 

وقتی اسم سوغات شیراز می‌آید، اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسد فالوده شیرازی است که در تمامی نقاط کشور محبوب است. خوردن فالوده در شیراز می‌تواند تجربه خاص و لذت بخشی را برای شما رقم بزند. از فالوده که بگذریم شیراز سوغاتی‌های زیادی دارد. مسقطی، بادام سرخ شده، حلوا شیرازی و یوخه تنها تعدادی از سوغاتی های شیراز هستند.

 

معرفی چند نمونه جاذبه گردشگری شیراز

مسجد صورتی از جاذبه های گردشگری شیراز

وقتی به شیراز سفر می‌کنید انتخاب و اولویت بندی برای دیدن از جاذبه‌های این شهر بسیار سخت است. شما برای دیدن تمامی جاذبه‌های شیراز یک هفته یا حتی بیشتر زمان نیاز دارید. تخت جمشید، مقبره کوروش، حمام وکیل، بازار وکیل، ارگ کریم‌خان، باغ ارم، باغ دلگشا، دروازه قرآن، مسجد صورتی، عمارت شاپوری، آرامگاه سعدی، آرامگاه حافظ، مسجد شاهچراغ، مسجد وکیل شیراز و باغ پرندگان شیراز تعداد کمی از جاذبه‌های دیدنی شهر شیراز می‌باشد.

 

از بازارهای شیراز خرید کنید

برای این که این سفر همیشه در ذهن شما بماند یک یادگاری از بازار‌های شهر شیراز بخرید. این بازارها علاوه بر داشتن تنوع در اجناس، قیمت‌های مناسبی هم دارند. بازار وکیل و سرای مشیر از مراکز خریدی هستند که قدمت تاریخی هم دارند. اگر به مراکز خرید لوکس علاقه دارید از مراکز خرید مدرن شیراز نیز دیدن کنید. مجتمع تجاری خلیج فارس، مجتمع تجاری ستاره فارس، مرکز خرید زیتون، مرکز خرید آفتاب فارس، مجتمع تجاری نگین فارس، مجتمع تجاری هامون و مرکز خرید سینا از معروف‌ترین مراکز خرید مدرن در شهر شیراز هستند که برندهای معروف لباس و کیف و کفش در این مجتع‌ها شعبه دارند.

 

راهنمای سفر به شیراز یکی از جذاب‌ترین مقالاتی است که در چند وقت اخیر نوشته ام. برای مطلع شدن از آخرین اخبار گردشگری می‌توانید ما را در صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

 

 

https://mag.zigocamp.com/post/5067
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *