سفر به جوانرود | یکی از بهترین مقاصد سفر در تابستان | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » سفر به جوانرود | یکی از بهترین مقاصد سفر در تابستان | زیگو
سفر به جوانرود | یکی از بهترین مقاصد سفر در تابستان | زیگو
سفر به جوانرود | یکی از بهترین مقاصد سفر در تابستان | زیگو

اگر قصد سفر به جوانرود را دارید پیشنهاد می‌کنیم با یک چمدان پر از پول یا یک کارت بانکی با رمز بی نهایت پول به این شهر سفر کنید. همه‌ی ایران شهر‌های مهاباد و بانه رو به عنوان بورس کالاهای بدون گمرکی می‌شناسند اما جوانرود در چند سال اخیر ثابت کرده است که در کنار طبیعت زیبایش، می‌تواند از طریق تجاری هم گردشگر‌های زیادی را از هر جایی به خود جذب کند.

کمی بیشتر با جوانرود آشنا شویم

جوانرود یکی از شهر‌های زیبا و بکر استان کرمانشاه است. این شهر با اینکه سومین شهر پرجمعیت کرمانشاه محسوب می‌شد اما تا همین چند سال پیش حتی یک چراغ قرمز هم وجود نداشت. جوانرود جزو شهرهای مرزی مهم استان کرمانشاه محسوب می‌شود. زبان این مردم کردی با گویش جافی است. بعد از فروشندگی، قصابی رایج‌ترین شغل این مردم است.

 

روش‌های سفر به شهر جوانرود

فاصله جوانرود تا شهر کرمانشاه حدود 1 ساعت است. این شهر فرودگاه ندارد و نمی‌توانید به صورت مستقیم با هواپیما به این شهر پرواز کنید. همچنین این شهر ایستگاه قطار هم ندارد و اگر قصد سفر به قطار را دارید ابتدا باید به بلیط قطار شهر کرمانشاه را تهیه کنید و سپس با اتوبوس یا تاکسی به این شهر سفر کنید.

 

سفر به جوانرود با خودرو شخصی از تهران

شما حدودا 582 کیلومتر تا شهر جوانرود راه دارید. اگر بدون توقف و با سرعت مجاز رانندگی کنید بعد از 7 ساعت رانندگی به شهر جوانرود می‌رسید. پیشنهاد می‌کنیم برای نوشیدن چای و ناهار برای مدتی در شهرهای بین راهتان کمی توقف کنید.

 

سفر به جوانرود با اتوبوس از تهران

روزانه دو اتوبوس از پایانه غرب تهران به سمت جوانرود حرکت می‌کنند. شما حدودا 8 الی 9 ساعته این شهر می‌رسید. با احتساب این زمان پیشنهاد می‌کنیم که بلیط اتوبوس وی آی پی تهیه کنید تا بتوانید از خستگی بعد از سفر کاسته و راحت‌تر استراحت کنید.

 

بهترین زمان سفر به جوانرود

بهترین زمان سفر به جوانرود

این شهرستان آب و هوایی سرد و کوهستانی دارد. بارش برف و سرمای استخوان سوز جوانرود در زمستان بسیار معروف است. از ابتدای بهار تا اوایل پاییز اما هوا معتدل بوده و زمان مناسبی برای سفر به این شهر می‌باشد.

 

معرفی جاذبه‌های مهم جوانرود

همانطور که گفتیم این شهر جاذبه‌های بکری در خود جای داده. جاذبه‌هایی که کمتری کسی تا به امروز به آن‌ها توجه کرده است. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، بازارچه مرزی جوانرود یکی از مهم‌ترین امکانی می‌باشد که حتما باید از آن جا دیدن کنید.

 

غار کاوات یکی از مهم‌ترین منابع آب زیر زمینی

غار کاوات در شهر جوانرود

غار کاوات در رشته کوه شاهو در منطقه اورامان می‌باشد. شیب درون این غار بسیار تند بوده و رفتن به این غار کمی سخت می‌باشد. داخل کاوات نهر و برکه های مختلفی وجود دارد بعضا عمق آن‌ها بیش از 70 متر می‌باشد.

 

غار قوری قلعه با قدمت 65 میلیون سال

غار قوری قلعه در شهرستان جوانرود

بزرگ‌ترین غار آبی خاورمیانه غار قوری قلعه است. این غار نیز در دامنه کوه شاهو بوده و در همسایگی روستای قوری قلعه قرار دارد. درازای این غار شگفت انگیز 12 کیلومتر است. در همه‌ی فصول سال دمای داخل غار بین 7 الی 11 درجه می‌باشد. درون غار قوری قلعه چند سکه و ظرف نقره پیدا شده که به زمان ساسانی باز می‌گردد. متاسفانه افراد ناآگاه بازدید کننده در بعضی از نقاط به این غار آسیب رسانده‌اند.

 

تنگه نول بکر‌ترین جاذبه جوانرود

آرامش در کنار زیبایی شما را مجاب می‌کند که ساعت‌ها به تماشای رود و منظره تنگه نول بنشینید. این تنگه در 15 کیلومتری شهر جوانرود و روستای نول واقع شده است. تنگه نول هم آبشار و هم غار دارد. در اطراف رود و آبشار نول، بخاطر وجود درختان به راحتی می‌توانید جایی برای خوردن یک وعده ناهار پیدا کنید.

 

سر سبز مانند سفید برگ

یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری شهر جوانرود، روستای سفید برگ است. این روستا در فاصله 20 کیلومتری شهر جوانرود قرار دارد. این روستا مملو از چشمه ساران و کوهساران بوده و آب و هوای مرطوب و سردی دارد. شغل اکثر مردمان این روستا پرورش ماهی بوده و ماهی کبابی های لذیذ سفید برگ در بین گردشگران بسیار محبوب است. دیدن این منطقه در اردیبهشت به دلیل رسیدن شکوفه‌ها و سر سبز شدن مراتع‌اش بسیار جذاب می‌باشد.

 

پارک هلانیه و پارک کوهستانی ماپریس

این دو پارک تقریبا در مجاور یکدیگر هستند. پارک کوهستانی ماپریس در بالای پارک هلانیه قرار  دارد. این دو پارک بین دو تپه ماپریس واقع شده است. داخل هلانیه یه رود گذر می‌کند که متاسفانه روی آن توسط یک بلوک سیمانی پوشیده شده و نمی‌توانید آن را مشاهده کنید. در پارک ماپریس اما یک چشمه زیبا وجود دارد که به چشمه یهودی معروف است. پیشنهاد می‌کنیم در زمان بازدید از این پارک‌ها سعی کنید تا آسیبی به طبیعت‌شان نزنید.

 

روستای چشمه میران؛ اگر پا یا کمر درد دارید نروید

روستای چشمه میران به دلیل شیب تنداش پر از پله است. این روستا در فاصله 5 کیلومتری شهر جوانرود واقع شده و علاوه بر گردشگران، این روستا برای مردم محلی شهر جوانرود نیز جالب می‌باشد. قریه چشمه میران دارای دو بافت قدیم و جدید بوده که بافت قدیم آن بیش از 200 سال قدمت دارد. درون این روستا، چشمه میران وجود دارد که در زمان خشکسالی هم همیشه جوشان بوده. در فصل زمستان آب این چشمه گرم و در فصل تابستان این آب سرد و خنک می‌باشد. شغل عموم مردم این شهر باغداری، زنبور داری، دامپروری و کشاورزی است. پیشنهاد ویژه ما، بازدید از روستای زیبای چشمه میران جوانرود می‌باشد.

 

بازارچه مرزی جوانرود، رقیب اصلی بانه و مهاباد

بازارچه مرزی جوانرود برای شناخته شدن و رقابت کردن با بازارچه‌هایی مرزی مانند مهاباد و بانه کالاهای با کیفیت با قیمت‌هایی بسیار مناسب را عرضه می‌کند. این شهر به دلیل نزدیک بودن به مرز شیخ صله، به عنوان یکی از مناطق ویژه و مهم اقتصادی غرب کشور شناخته می‌شود. البته در این بازار هم اجناس تقلبی هم پیدا می‌شود اما بسیار کمتر از دیگر بازارها می‌باشد. درون بازارچه مرزی جوانرود بیش از 100 پاساژ و 400 غرفه وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید سوغاتی یا محصولات وارداتی حتما به این بازارچه مرزی سری بزنید.

 

اقامتگاه‌های جوانرود قیمت خوب در برابر کیفیت مناسب

یکی از اقامتگاه ها در شهر جوانرود

شهرستان جوانرود دارای 3 هتل و چند اقامتگاه بوم‌گردی است. این اقامتگاه‌ها به نسبت هزینه‌ای که بابت اجاره هر شب اقامت در آن‌ها می‌پردازید مناسب است اما نباید انتظار لوکس بودن را از آن‌ها داشت. هتل دلنشین، هتل جوانرود و چیا از هتل‌های محبوب این شهرستان هستند. در سطح شهر نیز می‌توانید خانه یا سوئیت برای اجاره پیدا کنید.

 

در پارک‌ها می‌توانید کمپ کنید اما

آب و هوای مناسب در جوانرود این اجازه را به شما می‌دهد که به راحتی در پارک‌های این شهر چادر بزنید و کمپ کنید. پس لطفا سعی کنید تا در حفظ منابع طبیعی این شهر کوشا باشید. البته بهتر است بدانید که این پارک‌ها از لحاظ بهداشتی مناسب نیستند. حال اگر قصد سفر به جوانرود را دارید، اقامت در هتل را انتخاب می‌کنید و یا در پارک‌های این شهر چادر برپا می‌کنید؟

https://mag.zigocamp.com/post/5321
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *