تفاوت بین تور لیدر و راهنمای تور | راهنما جامع و کامل | چارخونه

مجله زیگوکمپ » آموزش » تفاوت بین تور لیدر و راهنمای تور | راهنما جامع و کامل | چارخونه
تفاوت بین تور لیدر و راهنمای تور | راهنما جامع و کامل | چارخونه
تفاوت بین تور لیدر و راهنمای تور | راهنما جامع و کامل | چارخونه

اغلب مردم به اشتباه تفاوت بین کلمه تور لیدر و راهنمای تور را متوجه نمی‌شوند. همین موضوع باعث سر درگمی بین اشخاص می‌شود. یکی از این دلایل وجود همپوشانی بین این دو نقش است. در این مقاله قصد داریم تا شرح وظایف هر کدام و تفاوت آن‌ها با یکدیگر را به شما بگوییم.

تور لیدر کیست؛ کامل ترین توضیح درباره تور لیدر

تور لیدر شخصی است که از ابتدا تا انتهای تور در کنار گروه قرار می‌گیرد. او به صورت 24 ساعته با گروه همراه هست و در طول تور، چه یک تور معمولی و چه یک تور اتوبوس گروهی، مسئول راهنمایی و پشتیبان افراد داخل تور است.

این شخص باید حرفه ای و بسیار با تجربه بوده و به چند زبان مسلط باشد. تور لیدر باید همه چیز را در حین تور سازماندهی کند و عملکرد درست را تضمین می کند. نقاط ملاقات را با راننده و هر ارائه دهنده فعالیت خارجی ترتیب دهد. شام و پذیرش راحت در هتل ها را هماهنگ کند.

یک تور لیدر در مورد مقاصد بازدید شده توضیحات کلی می‌دهد، اما نیازی نیست یا انتظار نمی‌رود که دانش تخصصی تاریخ، هنر و غیره داشته باشد یا مدرکی در چنین علومی داشته باشد. به طور کلی او مسئول هر گردشی در تور است.

 

راهنمای تور کیست؛ کامل ترین توضیح درباره راهنمای تور

راهنمای تور کیست؛ کامل ترین توضیح درباره راهنمای تور

راهنمای تور در زمینه تاریخ، هنر و باستان‌شناسی تخصص دارد و تنها واجد شرایط برگزاری تورهای راهنما در مکان‌های باستان‌شناسی و موزه‌ها است. در برخی از نقاط اروپا، یک راهنمای دارای مجوز رسمی برای انجام تفسیر تور حتی در مکان های بیرونی مورد نیاز است. راهنمایان تور، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که اغلب دارای مدرک کارشناسی ارشد یا حتی دکترا هستند و اغلب مورخان حرفه ای یا باستان شناس هستند، یعنی عموماً در رشته خود متخصص هستند. آنها به طور رسمی از ایالت برای برگزاری تورها مجوز دارند.

اپراتورهای تور از راهنمایان تور استفاده می کنند تا یا خدمات خود را در سایت های خاص ارائه دهند یا حتی گروه را در طول تور همراهی کنند و در صورت لزوم به عنوان رهبر تور نیز عمل کنند.

 

اولین تفاوت بین تور لیدر و راهنمای تور؛ مسئولیت

از نظر مسئولیت، تور لیدر ممکن است نقش بسیار بالایی نسبت به راهنمای تور داشته باشد. زیرا تور لیدر وظیفه ارائه بهترین خدمات را در حین سفر برای تمامی بازدیدکنندگان بر عهده دارد. علاوه بر این، وظایف انجام شده بسیار پیچیده هستند، زیرا آنها باید بر تمام برنامه های تنظیم شده تسلط داشته باشند تا در طول فعالیت ها خیلی شلوغ نشوند. علاوه بر این، یکی دیگر از وظایفی که باید انجام شود، کنترل تعداد مسافران هنگام رسیدن به مکان به سمت خانه است تا اطمینان حاصل شود که هیچ کس در گروه باقی نمی ماند.

در حالی که مسئولیت یک راهنمای تور چندان زیاد نیست. او به عنوان بهترین و مورد اعتمادترین راهنمای تور ملزم به داشتن مجوز رسمی است. علاوه بر این، این نقش باید اطلاعات دقیقی در مورد دنیای گردشگری ارائه دهد که بعداً در سفر به خانه توضیح داده خواهد شد. می توان گفت که کار آسان به نظر می رسد زیرا کافی است دانش و تجربه زیادی در این زمینه داشته باشید.

 

دومین تفاوت بین تور لیدر و راهنمای تور؛ دانش بومی و فرهنگی
دومین تفاوت بین تور لیدر و راهنمای تور؛ دانش بومی و فرهنگی
دومین تفاوت بین تور لیدر و راهنمای تور؛ دانش بومی و فرهنگی

نقش تور لیدر در این مورد چندان برای مهمانان توضیح نمی دهد. با این حال، آنها فقط باید بر اساس برنامه ای که از قبل به طور مرتب تنظیم شده است، در مورد مکان هایی که باید بازدید شوند، توضیح مختصری بدهند. حداقل آنها می خواهند نظرات متفاوتی ارائه دهند، این نیز مشکلی نیست. زیرا وظیفه تور لیدر فقط توصیف این است که مقصد فقط در چند دقیقه باید بازدید شود.

نقش راهنمای تور را در این امر نباید از دست داد. آنها ملزم به تسلط بر تمام آداب و رسوم و فرهنگ مکان های مورد بازدید هستند. در این مورد، آنها باید توضیحات معناداری ارائه دهند تا مهمانان ضمن لذت بردن از زیبایی سفر، بینش جدیدی به دست آورند.

اگر نتیجه گرفته شود، در واقع راهنمای تور و لیدر تور در تامین رضایت همه مهمانان وظیفه یکسانی دارند. به طور خاص، تور لیدر مسئولیت کنترل و رهبری گروه را دارد. در حالی که راهنمای تور تنها وظیفه ارائه توضیحات مفصل در مورد مقصد مشخص شده را دارد.

 

ممنون که تا انتهای مقاله مارا همراهی کردید ما در این مقاله قصد داشتیم تا تفاوت بین تور لیدر و راهنمای تور را با شما بیان کنیم و شرح وظایف این دو را به شما بگوییم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع تور و محصولات زیگوکمپ به اینستاگرام ما سری بزنید.

https://mag.zigocamp.com/post/5409
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *