جاهای دیدنی پاریس | قیمت بلیت مکان ها + عکس | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » جاهای دیدنی پاریس | قیمت بلیت مکان ها + عکس | زیگو
جاهای دیدنی پاریس | قیمت بلیت مکان ها + عکس | زیگو
جاهای دیدنی پاریس | قیمت بلیت مکان ها + عکس | زیگو

مکان‌های تاریخی، فرهنگی معروف زیادی در پاریس وجود دارند که باید گردشگران از آنها دیدن کنند؛ برخی از آنها، مانند برج سر به فلک کشیده ایفل، رودخانه زیبای سن، طاق پیروزی و حتی مجسمه سفید و درخشان  Sacre Coeur که در بالای یک تپه قرار دارد، بخشی از زیبایی‌های پاریس است. برای قدم‌زدن در محله‌های دل‌نشین لاتین یا مونمارتر پاریس وقت بگذارید. در باغ زیبای لوکزامبورگ استراحت کنید و از غروب آفتاب در امتداد رود سن انرژی بگیرید! جاهای دیدنی پاریس کم نیستند برای بازدید از مشهورترین آنها برنامه‌ریزی کنید و این شاهکارها را شخصاً تجربه کنید. در این مقاله قرار است تا جاهای دیدنی پاریس را به شما معرفی کنیم.

از جاهای دیدنی پاریس؛ برج ایفل، نماد زیبای شهر پاریس!

برج ایفل، نماد زیبای شهر پاریس!

برج ایفل که بر فراز چشم‌انداز پاریس اوج می‌گیرد، گنج زیبای پاریس است؛ برای بسیاری از بازدیدکنندگان، رفتن به بالاترین طبقه برج ایفل در صدر فهرست “مکان‌های ضروری برای دیدن در پاریس قرار دارد، دلیل خوبی هم دارند، این برج بسیار دل‌نواز است! اگرچه می‌توانید این مکان دیدنی معروف را از بسیاری از نقاط شهر ببینید، اما هیچ‌چیز به‌اندازه بالارفتن از سکوهای این برج استثنایی و تماشای مناظر پاریس که در زیر پای شما کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شود، هیجان ندارد!

 

از قبل بلیت خود را تهیه کنید!

ازدحام جمعیت در برج ایفل می‌تواند بسیار زیاد باشد و در طول ماه‌های شلوغ پاریس، صف انتظار برای تهیه بلیت می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد و تا ۴ ساعت یا بیشتر طول بکشد، اما اگر از قبل برنامه‌ریزی کرده باشید، می‌توانید یا به‌صورت اینترنتی بلیت تهیه کنید یا در زمان خلوت بودن برج به آن سر بزنید.

 

موزه لوور (Musée du Louvre)، تاریخ را لمس کنید!

موزه لوور (Musée du Louvre)، تاریخ را لمس کنید!

موزه عظیم لوور که یکی از بهترین جاهای دیدنی پاریس است، سالانه بیش از 10 میلیون بازدیدکننده دارد که آن را به پربازدیدترین موزه جهان و یک جاذبه برتر در بخشی از منطقه 1 معروف به “پاریس سلطنتی” تبدیل می‌کند. بیشتر این محبوبیت ناشی از سه شاهکار معروف لوور، مونالیزای لئوناردو دی وینچی و دو مجسمه معروف یونانی، ونوس میلو و پیروزی بالدار ساموتراس و بخش آثار تاریخی مربوط به ایران عزیزمان است!

 

موزه لوور چیز های زیادی برای نمایش دارد!

اما موزه لوور چیزهای بیشتری را برای دیدن به شما ارائه می‌دهد، از جمله مجموعه‌ای باشکوه مومیایی‌های مصری با گالری‌های نقاشی‌های اروپایی از قرون‌وسطی تا اواسط قرن نوزدهم، و اتاق‌های خیره‌کننده‌ای از مبلمان نفیس، ملیله‌ها، و اشیاء زینتی غیرقابل‌تصور، همه‌وهمه به شما حس قدم‌زدن در طول زمان را می‌دهد!

 

بیرون از موزه چه چیزی خواهید دید!

بیرون از موزه، هرم شیشه‌ای قرن بیستمی اثر l M Pei و استخری منعکس کننده با معماری رنسانسی شما را به وجد می‌آورد. در زیرزمین موزه، می‌توانید حفاری‌های قلعه اصلی قرن دوازدهم را که زمانی در لوور پاریس قرار داشت، مشاهده کنید.

 

جاهای دیدنی پاریس؛ کاخ ورسای، شکوه و جلال معماری فرانسه!

کاخ ورسای با بیش از ۷۰۰ اتاق یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های جهان و مکان‌های دیدنی معروف پاریس است. کاخ ورسای که به‌خاطر ساکنان سلطنتی خود از پادشاه لوئی چهاردهم تا ماری آنتوانت، تالار پرزرق‌وبرق آینه‌ها، اتاق‌های مجلل تزئین شده، و هنرهای تزیینی گران‌بها شهرت دارد، در هنگام بازدید، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از زندگی سلطنتی را به شما می‌دهد. شما به‌راحتی می‌توانید تمام یک روز خود را در اینجا بگذرانید.

 

از باغ‌های کاخ دیدن کنید

باغ‌های باشکوه مملو از مجسمه‌ها، فواره‌ها، گل‌ها، کوچه‌های درختی و مسیرهای پیاده‌روی حیرت‌انگیز تزیین شده با انواع گیاهان زیبا به شما این حس را القا می‌کند که شاید در بهشت در حال قدم‌زدن هستید!

نمایش فواره‌های موزیکال کاخ را از دست ندهید زیرا یکی از بهترین جاهای دیدنی پاریس در شب محسوب می‌شود. زمان بازدید از این مکان هم بین ساعت 8.30 تا 11 شب است.

 

رودخانه سن، با غروب آفتاب ابدی خود!

از خودتان سؤال می‌کنید یکی از بهترین جاهای دیدنی پاریس کجاست؟ واضح است، رودخانه سن، این رودخانه از مرکز پاریس می‌گذرد و کرانه سمت راست شهر در شمال و کرانه چپ در جنوب را مشخص می‌کند. Île de la Cité، یکی از دو جزیره کوچک در وسط، قلب تاریخی پاریس با شاهکارهای قرون وسطایی مشهور جهان، پارک‌های مخفی و مناطق دوست‌داشتنی قرن هفدهمی است.

 

در کنار رود سن قدم بزنید و  بی نهایت آرامش بگیرید!

شما می‌توانید از رودخانه سن به طرق مختلف لذت ببرید. در کنار ساحل قدم بزنید و پل‌های زیبا را تحسین کنید. کتاب‌فروش‌های کنار رودخانه در امتداد دو طرف رود سن را ببینید. پارک ریوز دو سن، تفرجگاهی که فقط برای عابر پیاده در کنار رودخانه از میدان باستیل تا برج ایفل قرار دارد را کاوش کنید.

با یک قایق در رودخانه بالا و پایین بروید تا زیباترین ساختمان‌ها و پل‌های تاریخی پاریس را از منظری منحصربه‌فرد تماشا کنید. در رستوران‌های کنار رودخانه غذا بخورید. از Les Berges، منطقه تفریحی در امتداد رودخانه در کرانه چپ این رود دیدن کنید.

  • رود سن هم جزو بهترین جاهای دیدنی پاریس است که می‌تواند به صورت رایگان از تفریحات آن استفاده کنید!

 

از معروف ترین جاهای دیدنی پاریس؛ طاق پیروزی، نماد‌ شجاعت پاریس

طاق پیروزی، نماد‌ شجاعت پاریس

طاق پیروزی عظیم یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های پاریس است که در سال 1806 توسط ناپلئون برای گرامیداشت پیروزی‌های ارتشش در سراسر اروپا سفارش داده شد، اگرچه او 30 سال بعد در زمان تکمیل آن تبعید و مرده بود! طاق پیروزی توسط یک میدان شلوغ احاطه شده است که 12 خیابان اصلی، از جمله انتهای غربی شانزه لیزه، به این میدان ختم می‌شوند. اگرچه می‌توانید به‌راحتی میدان پیروزی را از فاصله دور ببینید، اما زمانی که به آن نزدیک شوید، بهترین مناظر از شهر پاریس را می‌توانید از این مکان تماشا کنید!

 

بهترین زمان بازدید از طاق پیروزی

در اولین یکشنبه (با نام مستعار “یکشنبه‌های بدون ماشین) هر ماه که در خیابان شانزلیزه تردد خودروها ممنوع است بهترین زمان برای پیاده روی و لذت بردن است خیابان شانزه لیزه و طاق پیروزی پاریس است.

 

فراموش نکنید!

اگر در روز آتش‌بس (11 نوامبر)، روز باستیل (14 ژوئیه) یا شب سال نو (31 دسامبر) در پاریس هستید، رژه‌ها و جشن‌های شانزلیزه را که از طاق پیروزی شروع می‌شود، از دست ندهید. ماراتن پاریس در ماه آوریل نیز طاق پیروزی شروع و به پایان می‌رسد و تور‌دو فرانس نیز در جولای در آنجا به پایان می‌رسد.

 

قیمت بلیت طاق پیورزی پاریس

طاق پیروزی که نماد برتری ناپلئون در جنگ‌های خود و یکی از مکان‌های معروف و دیدنی پاریس به شمار می‌رود، از ساعت 10 صبح تا 11 شب همه‌روزه باز است و قیمت بلیت آن 15 یورو برای بزرگسالان و برای افراد زیر 18 سال رایگان است.

 

ممنون که تا انتهای مقاله ما را همراهی کردید. ما در این مقاله قصد داشتیم تا جاهای دیدنی پاریس فرانسه را به شما معرفی کنیم. مرا در اینستاگرام فراموش نکنید.

https://mag.zigocamp.com/post/5437
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *