جاهای دیدنی ایتالیا | معرفی جاذبه های گردشگری + عکس | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » جاهای دیدنی ایتالیا | معرفی جاذبه های گردشگری + عکس | زیگو
جاهای دیدنی ایتالیا | معرفی جاذبه های گردشگری + عکس | زیگو
جاهای دیدنی ایتالیا | معرفی جاذبه های گردشگری + عکس | زیگو

آیا قصد سفر به ایتالیا را دارید؟ اگر چنین است، آماده باشید که عاشق یک کشور خارق العاده شوید. غذا، تاریخ، هنر و معماری، شهرهای عجیب و غریب در دامنه تپه در توسکانی، و دولومیت های دست کم گرفته شده؛ اینجا چیزی زیادی برای هر کسی وجود دارد. پس با ما همراه باشید تا لیستی از بهترین جاهای دیدنی ایتالیا برای بازدید به شما ارائه دهیم. البته ممکن است که بازدید از همه آنها ماه‌ها طول بکشد. اکثر مردم فقط یک یا دو هفته فرصت دارند تا این کشور شگفت انگیز را کشف کنند.

رم؛ شهر جولیو سزارها و گلادیاتورها

رم؛ شهر جولیو سزارها و گلادیاتورها

رم تنها با شنیدن این نام، برخی از مشهورترین مکان‌های دیدنی جهان مانند کولوسئوم، کلیسای سیستین و واتیکان تداعی می‌شود. تاریخ در اینجا حرف اول و آخر را می‌زند و شما را به 28 قرن قبلی بر می‌گرداند و همین موضوع رم را به یکی از قدیمی ترین شهرهای مسکونی اروپا تبدیل می کند. این شهر ترکیبی شگفت‌انگیز از مکان‌های تاریخی، میدان‌ها و محله‌های جذاب، موزه‌های درجه یک و جاهای دیدنی است است. اگر برای اولین بار به ایتالیا سفر می‌کنید؛ رم در بالای لیست شما یا نزدیک به آن قرار دارد. این شهر بزرگ و شلوغ است اما مکان‌های اصلی در اطراف مرکز شهر تاریخی جمع شده‌اند. رم یکی از بیشتر جاهای دیدنی ایتالیا را در خود جای داده است.

 

آغاز دوره رنسانس در فلورانس

آغاز دوره رنسانس در فلورانس

بدون شک فلورانس (Firenze) یکی از بهترین جاهای دیدنی ایتالیا برای بازدید به شمار می‌رود. این شهر زادگاه رنسانس بوده است و موزه‌های هنری اینجا شاهدی بر آن هستند. دیوید میکل آنژ، گالری شگفت‌انگیز اوفیزی، نقاشی‌های دیواری داخل گنبد دومو و مجسمه‌هایی که در مرکز شهر تاریخی به نمایش گذاشته شده‌اند، مناظر دیدنی هستند. اما برج‌های کافی برای بالا رفتن، ژلاتو برای خوردن و مغازه‌هایی برای بازدید وجود دارد که لازم نیست در بازدید از فلورانس احساس کنید که در موزه‌ای بیش از حد هستید.

 

آرامش ابدی در توسکانی

آرامش ابدی در توسکانی

توسکانی با شهرهای دیدنی و دیدنی در دامنه تپه‌ها که در میان تاکستان‌ها و تپه‌های غوطه‌ور بالا می‌آیند، بسیار زیبا و لذت بخش است. شما به راحتی می توانید یک هفته را در توسکانی سپری کنید و در ویلاهای توسکانی مستقر شوید و سفرهای یک روزه به شهرهای اطراف داشته باشید.

 

سیه نا و تپه های رویایی

از نظر فنی، سیه نا یک شهر تپه ای در توسکانی است. اما آنقدر مکان عالی برای بازدید است که شایسته ذکر است. سیه نا شبیه فلورانس است، اما ساکت تر و کوچکتر است. ما در واقع سیه نا را بیشتر از فلورانس دوست داشتیم. فقط چیزی در این شهر وجود دارد که ما عاشق آن شدیم. ممکن است شما هم عاشق آن شوید.

 

از سن سیرو تا شام آخر همه در شهر میلان

از سن سیرو تا شام آخر همه در شهر میلان

اگر بین شهرهایی مانند فلورانس، ونیز، دریاچه کومو و Cinque Terre سفر می کنید، میلان یک سفر یک روزه خوب را انجام می دهد. از میلان می توانید به راحتی به دریاچه کومو سفر کنید. میلان خانه دومو، موزه‌های درجه یک، مناطق خرید مدرن و «شام آخر» لئوناردو داوینچی است. این شهر در حال گذراندن دوره رنسانس معماری است. علاوه بر همه‌ی این‌ها یکی از زیباترین استادیوم‌های تاریخ فوتبال در این شهر قرار دارد. سن سیرو یا جوزپه مآتسا به تائتر رویای‌های ایتالیا مشهور است. بسیاری از اتفاقات مهم فوتبالی در همین استادیوم رخ داده. پیشنهاد می‌کنیم تا برای 1 ساعت هم که شده زمام خود را بگذارید و از این جای دیدنی ایتالیا در شهر میلان دیدن کنید.

 

ونیز؛ شهری بر روی آب

ونیز؛ شهری بر روی آب

ونیز یکی از نقاط مورد علاقه ما در ایتالیا است. چرا؟ کوچک و جمع و جور است و برای کاوش در چند روز عالی است. ونیز رمانتیک، تاریخی و باشکوه است. کانال ها، گوندولاها، معماری، شهرهای رنگارنگ مورانو و بورانو؛ چه چیزی را نباید دوست داشت؟ ونیز یکی از بهترین جاهای دیدنی ایتالیا برای بسیاری از گردشگرانی است که برای اولین بار از این کشور بازدید می‌کنند.

 

ورونا؛ زادگاه رومئو و ژولیت

ورونا شهر معروفی است که رومئو و ژولیت در آن اتفاق افتادند. این شهر کوچک بسیار زیبا است، شبیه به ونیز، اما بدون کانال، پوسیدگی و تعداد زیادی گردشگر. این یک مقصد ایتالیایی است که دست کم گرفته شده است و ارزش دیدن را دارد، حتی اگر فقط چند ساعت وقت داشته باشید. فکر سفر به شهر ورونا و دیدن جاهای دیدنی ایتالیا که در این شهر قرار دارد، هرکسی را هیجان زده خواهد کرد.

 

از عجیب ترین جاهای دیدنی در ایتالیا؛ امیلیا روماگنا و بولونیا

امیلیا رومانیا یکی از 20 منطقه اداری ایتالیا است. این منطقه در شمال شرقی ایتالیا واقع شده است و یکی از ثروتمندترین مناطق اروپا است. فراری، لامبورگینی، مازراتی و دوکاتی همه در اینجا قرار دارند. اما در اینجا می توانید خیلی بیشتر از ماشین های لوکس پیدا کنید. از استراحتگاه‌های ساحلی محبوبی که در کنار دریای آدریاتیک قرار دارند، بازدید کنید، یازده مکان میراث جهانی یونسکو را کشف کنید، از شهر راونا، پایتخت سابق امپراتوری روم بازدید کنید، و از دانشگاه بولونیا، قدیمی‌ترین دانشگاه جهان دیدن کنید. امیلیا رومانیا همچنین میزبان Ironman Italy، یک ورزش سه‌گانه از راه دور است.

 

بولونیا پایتخت امیلیا رومانیا است و به خاطر غذاهایش شهرت جهانی دارد. این جایی است که سس بولونیز به وجود آمد. سایر غذاهای محلی شامل مورتادلا، سوسیس اصلی بولونیا، و همچنین لازانیا، تورتلینی و تالیاتل است. اگر اهل غذا خوردن هستید، بولونیا یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ایتالیا است. در سال 2018، Lonely Planet امیلیا رومانیا را به عنوان بهترین مکان برای بازدید در اروپا معرفی کرد.

 

 

ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. سعی کردیم تا جاهای دیدنی ایتالیا به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه ما در اینستاگرام دنبال کنید.

 

https://mag.zigocamp.com/post/5539
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *