راهنمای سفر به مصر | بهترین زمان سفر به مصر | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » راهنمای سفر به مصر | بهترین زمان سفر به مصر | زیگو
راهنمای سفر به مصر | بهترین زمان سفر به مصر | زیگو
راهنمای سفر به مصر | هر آنچه باید از سفر به مصر بدانید | زیگو

از معابد، مقبره ها و سفرهای آهسته در رود نیل، تا بازدید از اهرام ثلاثه هرکسی را می‌تواند وادار کند تا برای یک بار هم که شده سفر به مصر را تجربه کند. بازدید از مصر معمولاً مردم را در دو ذهنیت قرار می دهد. یکی، میل به کاوش در بقایای مصر باستان و تمدنی خواهد بود که به طرز باورنکردنی بیشتر آن‌ها در دسترس است. از سوی دیگر، بسیاری بسیاری به خاطر نظر منفی مطبوعات، در مورد رفتن به مصر به عنوان یک کشور توریستی دو به شک هستند و علت این نگرانی‌ها نیز  ناامن خواند شدن این کشور بعد از زمان بهار عربی انقلاب مصر در سال 2011 میلادی است. پس با ما همراه باشید تا راهنمای سفر به مصر مناسبی به شما معرفی کنیم.

قبل از سفر به مصر کمی بیشتر از این کشور بدانید!

اولین مردمی که در سواحل نیل زندگی کردند شکارچیان و ماهیگیرانی بودند که بیش از 8000 سال پیش در آنجا ساکن شدند. آنها کشت و پرورش محصولات کشاورزی و پرورش حیوانات را آموختند و شروع به ساختن روستاها و شهرها کردند. آنها با همسایگان خود تجارت کردند و قایق بادبانی را آموختند. در سال 3000 قبل از میلاد مسیح، تمدنی ایجاد شد.

 

راهنمای سفر به مصر؛ مذهب و فرهنگ مردم

بهتر است قبل از سفر از مذهب و فرهنگ مردم مصر آگاه باشید

حدود 90 درصد مردم مصر مسلمان هستند، یعنی پیروان دین اسلام هستند. حدود 10 درصد از مردم مصر قبطی هستند که یکی از قدیمی ترین شاخه های دین مسیحیت است. جمعیت مصر به سرعت در حال افزایش است. این امر منابع مصر را تحت فشار قرار می دهد، زیرا اکثر مردم در نوار باریکی از زمین در امتداد رودخانه نیل زندگی می کنند. وجود افراد زیاد در چنین منطقه کوچکی می تواند باعث ازدحام جمعیت شود، از مدارس گرفته تا ساختمان های آپارتمانی و بیمارستان ها. کودکان در مصر بسیار ارزشمند هستند، به ویژه در مناطق روستایی که در مزارع خانوادگی به آنها کمک می کنند. همچنین از کودکان انتظار می رود در دوران پیری از والدین خود مراقبت کنند.

 

اولین پادشاه مصر بستان

در حدود سال 3100 قبل از میلاد مسیح، پادشاهی مصر علیا و سفلی تحت رهبری یک پادشاه قدرتمند که بعدها فرعون نامیده شد، متحد شدند. این پادشاهان اهرام، معابد و بناهای دیگر ساختند. آنها سرزمین های دیگر را نیز فتح کردند. تا سال 1000 قبل از میلاد مسیح، مصر به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم شد و پادشاهی رو به زوال بود. همسایگان قوی حمله کردند و خاک مصر را تصرف کردند. در سال 31 قبل از میلاد مسیح، مصر تحت کنترل روم قرار گرفت. در سال 640 پس از میلاد مسیح، جنگجویان مسلمان مصر را تصرف کردند و پایتخت مدرن، قاهره را تأسیس کردند. آنها چندین قرن حکومت کردند. در قرن شانزدهم مصر بخشی از امپراتوری ترک عثمانی شد.

 

بهترین زمان برای بازدید از مصر

فصل پاییز و زمستان بهترین زمان بازدید از مصر است

اگر می خواهید در آب و هوای مناسب به گشت و گذار و بازدید از جاهای دیدنی مصر بروید؛ سپتامبر تا آوریل بهترین زمان برای رفتن به مصر است. در این ماه‌ها از شدت گرمای هوا کاسته شده و در طول روز امکان گردش برای توریست‌ها وجود دارد. همچنین ممکن است بخواهید برای جلوگیری از فرا رسیدن تابستان مصر، سفر خود را برنامه ریزی کنید. گرم ترین ماه ها که با تابستان سوزان و مرطوب مشخص می شود، از ماه می تا اکتبر است. بیشتر در جنوب، مانند اسوان و الاقصر، اما در قاهره نیز می تواند خفه کننده باشد.

 

سفر تابستانی مصر؛ به جهنم خوش آمدید

بازدید از مصر در فصل تابستان ممکن است تصمیم دیوانه کننده ای باشد. با این حال، مزایای خود را دارد. یکی از آن‌ها ازدحام کمتر است که باعث می‌شود تا راحت تر به مکان‌ها گردشگری و جاهای دیدنی مصر برسید. علاوه بر آن هزینه‌های سفر به مصر نیز در فصل تابستان بسیار کمتر از بقیه فصل‌های سال است.

 

سفر به در مصر در ماه رمضان

یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ایامی که می‌توانید سفر خاصی را به مصر تجربه کنید، در ماه رمضان است. در این ایام مردم مصر از صبح تا عصر روز می‌گیرند. اغذیه فروشی ها تا زمان افطار بسته می مانند. در چنین مواقعی، تنقلات را برای مسیر بردارید تا گشنه نمانید. زیرا بندرت جایی را پیدا می کنید که باز بماند. همچنین به دلیل احترام به کسانی که در این مدت نمی توانند از خوردن، نوشیدن یا سیگار کشیدن در ملاء عام خودداری کنید. عصر مردم دور هم جمع می شوند تا جشن بگیرند. فضای خیابان ها در ایام رمضان بسیار جذاب و خاص است.

 

ممنون که تا انتهای مقاله راهنمای سفر به مصر مارا همراهی کردید. شما می‌توانید برای ایجاد دلگرمی ما را در صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

https://mag.zigocamp.com/post/5549
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *