جاهای دیدنی مصر | معرفی بهترین مکان های دیدنی مصر | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » جاهای دیدنی مصر | معرفی بهترین مکان های دیدنی مصر | زیگو
جاهای دیدنی مصر | معرفی بهترین مکان های دیدنی مصر | زیگو
جاهای دیدنی مصر | معرفی بهترین مکان های دیدنی مصر | زیگو

مصر مکان یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان است. این کشور که قدمت آن به 5500 سال قبل از میلاد برمی گردد، زمانی توسط پادشاه‌هانی به نام فرعون اداره می شد. بعدها، این کشور پایگاه مهمی برای امپراتوری یونان و روم بود. شهر اسکندریه توسط خود اسکندر مقدونی در سال 332 قبل از میلاد تأسیس شد. نیازی به گفتن نیست که مصر بهشتی برای گردشگرانی است که به دنبال ویرانه های باستان شناسی خیره کننده و بناهای دیدنی تمدن های کلاسیک جهان در گذشته هستند. پس با ما همراه باشید تا از رود نیل بگذریم و جاهای دیدنی مصر را به شما معرفی کنیم.

اهرام جیزه؛ اول جای دیدنی که در مصر باید ببینیم

اهرام ثلاثه که مقبره های فراعنه باستان را در خود جای داده اند، یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان هستند. این اهرام که در فلات جیزه واقع شده اند، تنها شگفتی هستند که در طول هزاران سال دست نخورده باقی مانده اند. هرم بزرگ که به نام هرم خوفو نیز شناخته می شود، 138 متر ارتفاع دارد و از طریق تونل دزد به روی گردشگران باز است. ساختار ابوالهول از سنگ آهک نیز بخشی از همین مجموعه است. مجموعه اهرام جیزه جواهر جاذبه های گردشگری مصر و یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی مصر است.

 

دره پادشاهان؛ حس شکوه همراه با ترس را لمس کنید!

دره پادشاهان؛ حس شکوه همراه با ترس را لمس کنید!

اقصر که در کرانه شرقی رودخانه نیل قرار دارد، محل شهر باستانی تبس بوده و یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی مصر است. لوکسور که به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه فضای باز جهان شناخته می‌شود، بیشتر به‌خاطر دره پادشاهان که مقبره‌های سنگ‌تراشی شده فراعنه باستانی را در خود جای داده است، می‌شناسند. پادشاهان باستانی معروفی مانند توتانخ آمون و آمنهوتپ در اینجا به خاک سپرده شدند. اگرچه حدود 63 مقبره وجود دارد که حفاری شده است، اما تعداد کمی از آنها به روی گردشگران باز است. مقبره توت عنخ آمون که KV62 نام دارد، دارای شارژ جداگانه است. یکی از دیدنی‌ترین مکان‌هایی که مطمئناً در مصر باید ببینید! این یکی از جاهای دیدنی معروف مصر است.

 

قاهره اسلامی؛ از جاهای دیدنی و مذهبی مصر

قاهره اسلامی؛ از جاهای دیدنی و مذهبی مصر

منطقه اسلامی قاهره در پایتخت مصر مملو از مساجد، بناهای تاریخی و مدارس قرون وسطایی است و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مصر است. مسجد-مدرسه سلطان حسن نمونه چشمگیر و یادآور میراث اسلامی این شهر زیباست. اگر عمیقاً در قسمت نزدیک شهر محصور شده جستجو کنید، می‌توانید کارگاه‌ها و خانواده‌های صنعتگر را نیز بیابید که هزاران سال در آنجا کار کرده‌اند و آن را به یکی از بهترین جاهای دیدنی مصر تبدیل شده است.

 

ارگ صلاح الدین؛ اولین تخت پادشاهی تحت خلافت

ارگ صلاح الدین؛ اولین تخت پادشاهی تحت خلافت

یکی از جاهای دیدنی مصر باستان که به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شده است، این ارگ توسط حاکم معروف ایوبی صلاح الدین برای محافظت از قاهره و فسطات (اولین پایتخت مصر تحت خلافت) در برابر صلیبیون ساخته شد. این استحکامات عظیم توسط چندین برج دیده بانی احاطه شده است و چندین مسجد خیره کننده و چاه یوسف در داخل آن قرار دارد. النصیر، سلیمان پاشا و موزه قصر الگاوهره سه مکان ضروری برای تورهای دیدنی مصر در قاهره هستند.

 

اسوان یکی از جنوبی ترین بخش های مصر

اسوان یکی از جنوبی ترین بخش های مصر

این یکی از آرامش بخش ترین مقاصد تعطیلات مصر در بخش جنوبی است. در مصر باستان، آن را Swenette می‌نامیدند و معادن سنگ را در خود جای می داد که مواد لازم برای ساخت اهرام معروف را تامین می کرد. با این حال، اسوان اکنون به خاطر مناظر خیره کننده خود از تپه های شنی صحرا و رودخانه نیل به عنوان یکی از جاهای دیدنی مصر شناخته شده است. جزایر فیل بهترین مکان برای تعطیلات آخر هفته هستند. روستاهای رنگارنگ نوبیایی در مرکز جزیره، جاذبه‌های توریستی بی‌نظیر مصر هستند و یک پیاده‌روی شبانه عالی را ایجاد می‌کنند.

 

معابد صخره ای ابو سیمبل

معابد صخره ای ابو سیمبل

معبد صخره‌ای ابو سیمبل که در امتداد کرانه‌های غربی دریاچه ناصر قرار دارد، معابد دوقلوی رامسس دوم و ملکه‌اش نفرتاری درست در میان کوه‌ها حک شده‌اند و یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مصر برای بازدید هستند. آثار صخره‌ای پادشاه و ملکه که بر تخت‌های خود نشسته‌اند و بر وسعت کوه‌های مصر مشرف هستند، تصویری نمادین از مصر باستان است. این معبد به دلیل بالا آمدن آب دریاچه در دهه 60 جابجا شد و هر روز صدها بازدید کننده را دریافت می کند.

 

موزه مصر؛ همه چیز را یکجا ببینید!

موزه مصر؛ همه چیز را یکجا ببینید!

شهرهای باستانی مصر حفاری شده‌اند تا معابد، کاخ‌ها و مقبره‌هایی با قدمت هزاران سال را نشان دهند و شاید تعجب کنید که این گنجینه افسانه‌ای کجا رفته است. از این گذشته، مصریان به دفن مردگان خود با انواع چیزها – طلا، مصنوعات طلایی، کتاب و غیره معروف بودند. نگران نباشید، زیرا موزه مصر همان رویا است. اهرام فقط نیمی از داستان را به شما می گویند، نیمی دیگر در بزرگترین مجموعه مصر در جهان، از جمله حفاری معروف از مقبره توت عنخ آمون، آن را به یکی از جاهای دیدنی مصر برای بازدید تبدیل کرده است.

https://mag.zigocamp.com/post/5579
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *