عجیب و غریب ترین ساختمان های جهان | معرفی + عکس | زیگو

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » عجیب و غریب ترین ساختمان های جهان | معرفی + عکس | زیگو
عجیب و غریب ترین ساختمان های جهان | معرفی + عکس | زیگو
عجیب و غریب ترین ساختمان های جهان | معرفی + عکس | زیگو

چه اتفاقی رخ می‌داد اگر معماران بر طرح های خود سلطنت آزاد داشتند؟ حداقل می توان گفت بسیار جالب خواهد بود و همیشه زمان و مکانی برای طراحی های مختلف وجود دارد. اگرچه فهرست عجیب و غریب ترین ساختمان های جهان می تواند ادامه یابد، ما تعداد انگشت شماری را برای نمایش در مقاله امروز انتخاب کردیم. اگر مایلید می‌توانید در این سفر دور دراز برای دیدن عجیب و غریب ترین ساختمان های جهان ما را همراهی کنید.

هیئت ملی توسعه شیلات؛ حیدرآباد، هند

یکی از عجیب و غریب ترین ساختمان های جهان در هند است. ساختمان ماهی توسط دپارتمان خدمات عمومی مرکزی هند طراحی شده و برای یک نهاد دولتی برای حمایت از این معماری تقلیدی کاملاً تحت اللفظی تعجب آور است. این ساختمان چهار طبقه به طور رسمی در آوریل 2012 افتتاح شد و با الهام از مجسمه یادبود “ماهی” فرانک گری در بارسلون ساخته شد که برای المپیک 1992 بارسلون تکمیل شد.

 

ساختمان پیانو و ویولن؛ Huainan، چین

ساختمان پیانو و ویولن؛ Huainan، چین

این پروژه توسط دانشجویان معماری از دانشگاه صنعتی Hefei طراحی شده است و به عنوان یک نمایشگاه برای نمایش طرح های توسعه عمل می کند. من نمی توانم تصور کنم که دانشجویی باشم که چنین معماری تمام عیار طراحی می کند، اما آنها به من ثابت کردند که اشتباه می کنم! این ساختمان در سال 2007 تکمیل شد. بخش ویولن قطعه شامل گردش عمودی پروژه است، در حالی که پیانو وظیفه اصلی را دارد. این ساختمان به یک جاذبه توریستی محبوب تبدیل شده است و فرض بر این است که “رومانتیک ترین ساختمان چین” برای تازه ازدواج کرده است. من این را به عنوان یک عکس سرگرم کننده برای دوستداران موسیقی می بینم.

 

Kunsthaus Graz؛ گراتس، اتریش

Kunsthaus Graz که توسط پیتر کوک و کالین فورنیه طراحی شده است، قطعا جالب است! از این تصویر بالا، شبیه یک حلزون با چشم های زیاد به نظر می رسد، اما کالین فورنیه این ساختمان بی شکل را به عنوان “بیگانه دوست” ابداع کرد. Kunsthaus به عنوان بخشی از برنامه پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2003 ساخته شد که اکنون بازدیدکنندگان بین المللی را به خود جذب می کند و خود را در بافت شهر محکم می کند.

 

عجیب و غریب ترین ساختمان های در جهان؛ سوپوت، لهستان

Kryzwy Domek، همچنین به عنوان خانه کج کوچولو شناخته می شود، در سال 2004 ساخته شد که به “نمایشگاه Sopot” در لهستان تبدیل شد. این ساختمان توسط معمارانی به نام Szotynscy & Zaleski طراحی شده است که از تصاویر کتاب کودکان Jan Szancer الهام گرفته اند. ما ساختار ساختمان را به اندازه نما تاب دار و مواج تصور می کنیم! این یک پروژه بسیار ذهنی است که مانند یک ساختمان جن زده در یک فیلم ترسناک است. همین المان‌ها باعث شد تا به عنوان یکی از عجیب و غریب ترین ساختمان های جهان شناخته شود.

 

کتابخانه کانزاس سیتی؛ میسوری، ایالات متحده

کتابخانه کانزاس سیتی؛ میسوری، ایالات متحده

تصویر بالا قفسه کتاب جامعه در کتابخانه عمومی در کانزاس سیتی، میسوری را نشان می دهد. نما دارای خارهای کتاب به ابعاد 25 فوت در 9 فوت است و 22 کتاب را برجسته می کند که ژانرهای مختلف را برای هرکسی که آماده لذت بردن است بازتاب می دهد. این کتابخانه در سال 2004 ساخته شد و قفسه کتاب جامعه گاراژ پارکینگ منطقه کتابخانه را پنهان کرده است. این طراحی یک تلاش مشترک از طرف جامعه برای افزودن شخصیت به ساختار پارکینگ بود. واقعیت جالب، عموم مردم عناوین کتاب مورد علاقه خود را ارسال کردند و سپس توسط هیئت امنای کتابخانه عمومی شهر کانزاس انتخاب شدند. جالب است بدانید که نمونه این ساختمان در شهر تهران وجود دارد.

 

از عجیب و غریب ترین ساختمان های جهان؛ سبد بزرگ

این ساختمان بلند 7 طبقه در سال 1997 تکمیل شد. در ابتدا، دفتر مرکزی شرکت Longaberger بود، اما در سال 2016، کسب و کار کاهش سود داشت و آنها را مجبور به نقل مکان کرد و یک ساختمان سبدی غول پیکر را پشت سر گذاشت. اکنون، به نظر می رسد که حمایت مردمی زیادی از این ساختمان برای تبدیل شدن به یک نقطه عطف محلی، احتمالاً استفاده مجدد از آن برای برنامه دیگری وجود دارد. جیم کلاین، رئیس سابق Longaberger، امیدوار است که این ساختمان سبد را در فهرست ملی اماکن تاریخی ثبت کند! تو در مورد آن چه فکر می کنی؟

 

هانگ نگا؛ دالات، ویتنام

هانگ نگا؛ دالات، ویتنام

حالا، این ساختمان قطعا باید یک مجموعه فیلم ترسناک باشد! آن را دانگ ویت نگا طراحی کرد و از آنتونی گائودی الهام گرفت، کسی که این را از سرمایه شخصی و خصوصی خود ساخت و دولت محلی را مجبور کرد که در هر مرحله با او مبارزه کند. اگر این یک حرکت قدرتی برای تخیل او نیست، من مطمئن نیستم که چیست. دانگ ویت نگا از نقاشی های دستی به جای طرح های اولیه استفاده کرد و از صنعتگران غیر ماهر خواست که خانه را بسازند! این دیوانه کننده است که به عنوان طراح باور کنیم، اما این یک کاوش بی پایان و فوق العاده از یک ذهن، معمار، به ذهن دیگر بدون دستورالعمل کامل برای ساخت است! این پروژه دارای پنج سطح است که هر اتاق با یک اتاق متفاوت شبیه یک درخت بانیان است که تنها هتل اکسپرسیونیستی جهان در نظر گرفته می شود.

https://mag.zigocamp.com/post/5596
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *