جاهای دیدنی اسپانیا | بهترین جاذبه ها و امکان گردشگری | زیگوکمپ

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » جاهای دیدنی اسپانیا | بهترین جاذبه ها و امکان گردشگری | زیگوکمپ
جاهای دیدنی اسپانیا | بهترین جاذبه ها و امکان گردشگری | زیگوکمپ
جاهای دیدنی اسپانیا | بهترین جاذبه ها و امکان گردشگری | زیگوکمپ

کشور اسپانیا هر ویژگی که بتوان آن را به عنوان یک مقصد جذاب در گردشگری معرفی کرد را دارد. از شبه جزیره خود مختار بارسلونا تا کاخ پادشاهی مادرید. همه و همه تنها بخشی از جاهای دیدی اسپانیا خواهند بود. ما در این قصد داریم تا شما را به طور دیگری در زمان سفر به اسپانیا راهنمایی کنیم. پس ما همراه باشید تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن جاذبه های گردشگری اسپانیا را قبل از سفر به آنجا بشناسید.

هنر معماری اسلامی در یکی از مشهورترین جاهای دیدنی اسپانیا

نمای زیبا از کاخ های الحمرا که در سفر به اسپانیا باید ببینیم

مهم نیست که چقدر خوانده اید یا چند عکس از کاخ های الحمرا در گرانادا دیده اید، این کاخ تفریحی موری ها نفس‌تان را بند خواهد آورد. کاخ سلطنتی سلسله ناصری نقطه برجسته هنری دوره اسلامی اسپانیا است. مجموعه الحمرا شامل چندین ساختمان، برج‌، دیوار، باغ‌ و یک مسجد بوده که در تمام آن‌ها رنگ بوی معماری اسلامی حس می‌شود.  حکاکی‌های سنگی و وصف‌ناپذیر، فیلیگران‌های ظریف، سقف‌های کاشی‌کاری‌شده باشکوه، طاق‌های زیبا و حیاط‌های بی نظیر ، تنها بخش کوچکی از جذابیت‌های کاخ الحمرا هستند که مورد توجه قرار خواهند گرفت. این کاج عظیم با معماری هنرمندانه و تلفیقی‌اش به یکی از جاهای دیدی اسپانیا تبدیل شده است. این مکان گردشگری زیبا در شهر گرانادا قرار دارد.

 

سه سال تا پایان ساخت ساگرادا فامیلیا 140 سال در بارسلونا

سه سال تا پایان ساخت ساگرادا فامیلیا 140 سال در بارسلونا

در مرکز کاتالان‌ها درست جایی که اعتقادات مذهبی به اوج خود می‌رسد. کلیسایی در 140 ساله‌ای وجود دارد که هنوز کامل نشده و در دست احداث است. آنتونی گائودی معمار معروف و مسیحی اسپانیایی در سال 1883 میلادی شروع به ساخت یکی از منحصر به فردترین جاهای دیدنی اسپانیا کرد و به خود قول داد تا زیباترین کلیسای جهان را خلق کند. با اینکه وی در سال 1926 میلادی چشم از جهان گشود اما شاگردان او دست از تکمیل کردن کلیسای ساگرادا فامیلیا بر نداشتند تا از این طریق ادای دینی به استاد خود کرده باشند. جالب است بدانید که ساخت این کلیسای باشکوه در سال 2026 به اتمام رسید و قرار است روز پایان کار به صورت سبملیک به عنوان تاریخ فوت آنتونی گائودی اعلام کنند.

 

یکی از بزرگ ترین مسجدهای جهان در دل کوردوبا (La Mezquita)

یکی از بزرگ ترین مسجدهای جهان در دل کوردوبا (La Mezquita)

مسجد کوردوبا که زمانی مسجد اصلی اسلام غربی بوده و هنوز به نام La Mezquita شناخته می‌شود؛ یکی از بزرگترین مسجدهای جهان و بهترین دستاورد معماری اقوام مورها در اسپانیا است. البته خوب است بدانید که علیرغم تغییرات بعدا توسط مسیحیان برای تبدیل لامزکویتا به یک کلیسای جامع کاتولیک در قلب خود انجام شد اما هنوز مسجد La Mezquita همراه با کاخ الحمرا در گرانادا به عنوان یکی از دو نمونه باشکوه هنر و معماری اسلامی در اروپای غربی شناخته می شود. بازدید از این مسجد بزرگ نیز به عنوان یکی از باشکوه ترین جاذبه های گردشگری اسپانیا به شما توصیه می‌شود.

 

موزه دل پرادو؛ درخشان ترین قسمت خیابان هنر مادرید

موزه دل پرادو؛ درخشان ترین قسمت خیابان هنر مادرید

موزه دل پرادو اسپانیا در قلب شهر مادرید قرار دارد و به خاطر تعدد آثار هنری که در خود جای داده به یکی از خاص ترین جاهای دیدنی اسپانیا تبدیل شده است. این موزه در حال حاضر بیش از 20.000 هزار اثر هنری از هنرمندان برجسته‌ای همچون گویا goya در خود جای داده. همین موضوع باعث شده تا موزه دل پرادو به یکی از پربازدیدترین موزه های جهان تبدیل شود. جالب است بدانید که برای بازدید از این جاذبه گردشگری در اسپانیا می‌توانید در ساعات پایانی آنجا مراجعه کنید؛ چرا که در این ساعات نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

 

جاذبه گردشگری در اسپانیا؛ هنر معماری مدرن را لمس کنید

جاذبه گردشگری در اسپانیا؛ هنر معماری مدرن را لمس کنید

تا ساختمان موزه گوگنهایم بیلبائو را نبینید باور نخواهید کرد که تا چه حد عکس‌ها در مورد حال و هوا و سمفونی شکل ها در مورد این موزه بی روح هستند. معماری موزه گوگنهایم به قدری زنده است که به نظر می رسد آماده اوج گرفتن و پرواز کردن است. معمار آمریکایی فرانک گری از بلوک های سنگ آهک و ورقه های مواج تیتانیوم استفاده کرد تا مفهوم معماری مدرن را به مخاطب گوشزد کند. در داخل، گالری‌های 24000 متر مربعی موزه، نمایشگاه‌های موقت و نمایش‌های چرخشی از مجموعه‌های هنر مدرن تنها بخشی از جاذبه های موزه گوگنهایم محسوب می‌شوند. علاوه بر همه‌ی اینها آثار برجسته‌ای از هنرمندانی همچون آنسلم کیفر، ویلم دی کونینگ، مارک روتکو و اندی وارهول در یکی از مدرن ترین جاهای دیدنی اسپانیا وجود دارد.

 

معروف ترین جاذبه گردشگری از نظر طبیعتگردان در اسپانیا

معروف ترین جاذبه گردشگری از نظر طبیعتگردان در اسپانیا

بلندترین قله در اسپانیا ال تید تنریف نام دارد. طبیعتگردان اروپایی این جاذبه گردشگری را به خاطر آتشفشان باستانی و همچنان جوشانش به خوبی می‌شناسند. پیکو دل تید و کالدرا دی لاس کاناداس، نام دو دهانه‌ی غول پیکر آتشفشان ال تید هستند که همراه با هم پارک ملی دل تید را در مرکز جزیره تنریف تشکیل می دهند. در فهرست این پارک در سال 2007، یونسکو به زیبایی طبیعی آن و اهمیت آن در ارائه شواهدی از فرآیندهای زمین شناسی که زیربنای تکامل جزایر اقیانوسی است اشاره کرد.

 

بازدید نکردن از شهر علوم و هنر در والنسیا ممنوع!

بازدید نکردن از شهر علوم و هنر در والنسیا ممنوع!

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که هر گردشگر در سفر به اسپانیا می‌تواند انجام دهد؛ بازدید نکردن از شهر علوم و هنر در والنسیا است. این جاذبه گردشگری اسپانیا به عنوان نماد شهر والنسیا نیز شناخته می‌شود. معمار برجسته اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا مجموعه‌ای بی همتا از سازه ها را ایجاد کرد که به آهنربایی برای علاقه مندان به معماری معاصر تبدیل شده است. نه تنها ساختمان‌ها، بلکه موزه‌ها، مکان‌های هنری و آکواریوم (توسط فلیکس کاندلا و تنها ساختمانی که توسط کالاتراوا طراحی نشده) مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری را تشکیل می‌دهند که در میان محبوب‌ترین جاذبه‌های اسپانیا قرار می‌گیرند. بزرگترین آکواریوم اقیانوس شناسی اروپا، L’Oceanogràfic، به شکل نیلوفر آبی با ساختمان هایی ساخته شده است که به محیط های مختلف آبی از مناطق استوایی تا قطب ها اختصاص داده شده است.

 

سواحل گرن کاناریا در جزایر قناری معروف

سواحل گرن کاناریا در جزایر قناری معروف

بزرگ‌ترین جزایر قناری، گرن کاناریا، بیشتر به خاطر سواحل ماسه‌ای طلایی که منطقه جنوبی آن را پوشانده‌اند، می‌شناسند. پلایا د لاس کانتراس در پایتخت لاس پالماس است که به خاطر آب‌های آرامش در میان خانواده‌ها محبوب است و توسط موج شکن طبیعی سنگ‌های آتشفشانی محافظت می‌شود. بزرگترین و پر جنب و جوش ترین ساحل، Playa del Inglés در ماسپالوماس است که سرشار از کافه ها، رستوران ها، فروشگاه ها، پارک های بازی و دیگر تفریحات است. در یک انتهای آن یکی از شگفتی های طبیعی مجمع الجزایر، یک منطقه حفاظت شده وسیع از تپه های شنی غول پیکر است. ارتفاع آنها به 12 متر می رسد و دائماً در حال جابجایی هستند که باد و دریا شکل می گیرند. برای تکمیل توهم صحرا، می توانید سوار بر شتر از این منظره متروک و دیگر دنیوی بگذرید.

 

ممنون که تا انتهای مقاله جاهای دیدنی اسپانیا ما را همراهی کردید. امیدواریم از معرفی این جاذبه های گردشگری در اسپانیا لذت برده باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *