راهنمای سفر به روسیه | بررسی فصول مختلف در روسیه | زیگوکمپ

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » راهنمای سفر به روسیه | بررسی فصول مختلف در روسیه | زیگوکمپ
راهنمای سفر به روسیه | بررسی فصول مختلف در روسیه | زیگوکمپ
راهنمای سفر به روسیه | بررسی فصول مختلف در روسیه | زیگوکمپ

آیا برای تعطیلات تابستان 1402 برنامه‌ای برای سفر دارید؟ اگر ندارید ما امروز تصمیم گرفتیم به یک کشور بسیار سرد سفر کنیم. روسیه کشوری که اغلب با سرما و یخ بندان همراه است، اما این کشور چیزهای بیشتری نیز برای بازدیدکنندگان خود دارد. پس از همین رو تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا هرآنچه باید از این کشور بدانید را برای شما بازگو کنیم. این مطلب می‌تواند شما را در سفر به روسیه راهنمایی کند.

چرا روسیه می تواند گزینه ی مناسبی برای سفر باشد؟

اولین چیزی که شاید بتواند هر گردشگری را مجذوب خودش بکند، تاریخ و فرهنگ کشور روسیه است. در نقطه نقطه این کشور می‌تواند مکان‌های گردشگری پیدا کنید که در هیچ جای دنیا مانندش وجود نداشته باشد. علاوه بر آن سفر به روسیه برای هنر دوستان می‌توان سفری خاطره‌انگیز باشد؛ چرا که هنر در این کشور ریشه داشته و هنرمدان مشهوری نیز در کشور فعالیت داشتند. از رومانوف گرفته تا داستایوفسکی و تارخوفسکی در این کشور زیستند و به روش‌های مختلف فرهنگ این کشور را نقد یا تعریف کردند. در کنار همه‌ی این دلایل هزینه‌های سفر به روسیه به نسبت دیگر کشورهای اروپای شرقی مناسب‌تر است.

 

راهنمای آب و هوای

راهنمای آب و هوای کشور روسیه

برخی از مردم گرما را دوست داشته و برخی دیگر سرما را دوست دارند و برخی دیگری نیز آن نقطه شیرین بین این دو را ترجیح بدهد. کشور روسیه نیز به دلیل وسعت بیش از حد دارای تنوع آب و هوایی است. دما در مسکو و سن پترزبورگ، دو شهر بزرگ این کشور، بین 20 تا 22 درجه سانتیگراد در ماه‌های مارچ تا ژوئن خواهد بود. در طرفی دیگر در همین بازه زمانی همه چیز سرد و برفی خواهد بود. پس در زمان سفر به روسیه حق انتخاب با شماست!

 

بهترین زمان سفر به روسیه از لحاظ شلوغی؛ تجربه دلپذیر از هوای پاییزی

ازدحام در ماه سپتامبر کم می شود و به شما امکان می‌دهد تا شما از طبیعت زیبا، هوای پاییزی و جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید. دلیل این کم شدن ازدحام نیز بابت شروع شدن مدارس و دانشگاه‌ها در سراسر جهان است. پس از همین رو می‌توان گفت که بهترین زمان سفر به روسیه از لحاظ کم حجم بودن مسافران فصل پاییز و بخصوص ماه سپتامبر است.

 

معرفی فصل ها؛ سفر به روسیه در بهار

چشمه های روسیه معتدل و دلپذیر هستند. ماه مارس اغلب بسیار مرطوب است. چرا که با افزایش دما برف‌ها ذوب می‌شوند و امکان بازدید بیشتری از طبیعت کشور روسیه را به شما خواهد داد. اگرچه بهتر است بدانید که حتما در فصل بهار باید با خود یک بارانی یا چتر ببرید؛ چرا که هر لحظه امکان بارش باران وجود دارد. علاوه بر این در زمان سفر به روسیه در بهار جشن‌های معروفی برگزار خواهد شد که تعدادی از آن‌ها عبارت‌اند از :

  • هفته مد روسیه: از مارس تا آوریل
  • روز کارگر/جشنواره بهار: 1 تا 2 می
  • روز پیروزی: 9 مه
  • روز جهانی زن: 8 مارس

 

سفر به روسیه در فصل تابستان

سفر به روسیه در فصل تابستان

تابستان‌های روسیه بیشتر از آنچه که پیش‌بینی می‌کنید، جذاب است. دمای هوا به 30 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. اگر از آب و هوای سرد روسیه بیزار هستید، تابستان روسیه ممکن است برای شما مناسب باشد. البته دمای 30 درجه، تقریبا حد نهایت گرمای کشور روسیه خواهد بود. البته باید بدانید که ممکن است که در این ایام به دلیل تعطیلات تابستانی، حجم سفر به کشور روسیه بیشتر خواهد بود. در قسمت پایین نیز می‌توانید چند جشنواره مهم روسیه را مشاهده کنید:

  • جشنواره موسیقی جاز اسدبا: ژوئن
  • جشنواره بین المللی فیلم مسکو: ژوئن
  • ایوان کوپالا(چهارشنبه سوری روسی): 7 ژوئیه
  • روز نیروی دریایی: آخرین یکشنبه ماه جولای

تابستان فصل اوج گردشگری است. اگر از جمعیت شلوغ لذت می‌برید، خیابان‌های پر جنب و جوش مسکو و سن پترزبورگ شما را به وجد خواهند آورد. با این حال، اگر از شلوغی خیابان‌ها لذت نمی‌برید؛ از سفر به روسیه در این دوره اجتناب کنید.

 

فصل پاييز و بارش باران های ناگهانی

اگر هوای خنک پاییزی را ترجیح می‌دهید، سپتامبر و اکتبر ماه‌هایی مناسبی برای شما هستند. پاییز در روسیه زیاد طول نمی‌کشد و به سرعت به زمستان منتقل می‌شود. در این فصل عمدتا با وجود آفتابی بودن آسمان کشور روسیه، بارش باران و حتی برف در این فصل دور از انتظار نیست. حجم سفر در این فصل به نسبت به تابستان کمتر خواهد شد و از همین رو هتل‌ها آفرهای ویژه‌ای برای جذب مخاطب ارائه خواند داد.

 

راهنمای سفر به روسیه؛ طاقت فرساترین کشور در زمستان

راهنمای سفر به روسیه؛ طاقت فرساترین کشور در زمستان

حتی طرفداران زمستان و سرما نیز ممکن است در مقابل زمستان طاقت فرسای روسیه تسلیم شوند. شدت سرما بسته به بخشی‌های مختلف کشور دارای آب و هوای متفاوت است. البته که حجم سرما در سبیری چندین برابر خواهد بود. در طول ماه های زمستان، روسیه این رویدادها را برگزار می کند:

  • سال نو: از 3 دسامبر تا 2 ژانویه
  • سال نو ارتدکس روسیه: 13 ژانویه
  • روز وحدت: 4 نوامبر

از سوی دیگر، سنت پترزبورگ همچنان زیر صفر است. اگر از هوای زمستانی لذت می برید و می توانید سرما را تحمل کنید، روسیه زیباست، پوشیده از برف و یخ. چند لایه ببندید، بسته بندی کنید و از ساختمان یخ زده و خیابان های پوشیده از برف لذت ببرید.

 

ممنون که تا انتهای بخش اول مقاله راهنمای سفر به روسیه همراه ما بودید. به شما نوید این را خواهیم داد تا به زودی بخش‌های بعدی این مطلب از مجله زیگوکمپ منتشر خواهد شد. شما می‌توانید برای خرید انواع محصولات گردشگری، سفری و طبیعت گردی به فروشگاه اینترنتی زیگوکمپ یا صفحه اینستاگرام آن مراجعه کنید.

 

https://mag.zigocamp.com/post/5971
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *