جاهای دیدنی روسیه | بخش دوم راهنمای سفر | زیگوکمپ

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » جاهای دیدنی روسیه | بخش دوم راهنمای سفر | زیگوکمپ
جاهای دیدنی روسیه | بخش دوم راهنمای سفر | زیگوکمپ
جاهای دیدنی روسیه | بخش دوم راهنمای سفر | زیگوکمپ

چندی پیش مطلبی را درباره راهنمای سفر به روسیه در مجله زیگوکمپ منتشر کردیم. حال تصمیم گرفتیم تا در ادامه همان مقاله جاهای دیدنی روسیه را به شما معرفی کنیم. تمام این مکان‌های دیدنی که قرار است به شما معرفی بشوند جزو زیباترین و بکرترین جاهای دیدنی روسیه به حساب می‌آیند. پس اگر قصد سفر به کشور را دارید؛ حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

از زیباترین جاهای دیدنی روسیه؛ دریاچه بایکال

از زیباترین جاهای دیدنی روسیه؛ دریاچه بایکال

دریاچه زیبای بایکال که در منطقه سیبری جنوب شرقی روسیه قرار دارد، یکی از پر آدرنالین ترین مکان ها برای بازدید در روسیه است. این مجموعه آبی بزرگترین دریاچه آب شیرین در کل جهان را تشکیل می دهد. این دریاچه که قدمت آن به بیش از 25 میلیون سال می رسد و حدود 1700 متر عمق دارد، قدیمی ترین و همچنین عمیق ترین دریاچه جهان محسوب می شود. این دریاچه که با زیبایی های دیدنی، فضای سبز سرسبز، و کوه های پوشیده از برف باشکوه احاطه شده است، میزبان انواع بی شماری از جانوران و گیاهان است. می توانید از تورهای حیات وحش جذاب و تجربیات پیاده روی در اطراف دریاچه بایکال لذت ببرید.

 

کوه های باشکوه آلتای

کوه های باشکوه آلتای

آلتای یکی از مکان‌های توریستی بومی در روسیه است که مردم از آنجا دیدن می‌کنند تا فرهنگ سنتی روسیه را تجربه کنند. زمین های شگفت انگیز این جمهوری توسط کوه های باشکوه آلتای احاطه شده و مملو از هزاران دریاچه آرام و علفزارهای سرسبز آلپی است. بخش عمده ای از منطقه آلتای مناطق حفاظت شده با ذخایر تنوع زیستی ایجاد شده برای نگهداری گونه های بی شماری از گونه های حیات وحش از جمله گوسفند کوهستانی آرگالی و پلنگ برفی ایجاد می کند. از دیگر جاذبه های Atlay می توان به دریاچه تصویری Teletskoye و کوه بلوخا با ارتفاع 4506 متر اشاره کرد.

 

منطقه توندرای؛ از جاهای دیدنی روسیه که حتما باید برویم

منطقه توندرای؛ از جاهای دیدنی روسیه که حتما باید برویم

توندرای روسیه حدود یک دهم کل خاک کشور روسیه را تشکیل می دهد. توندرا در یک کمربند ساحلی نازک و با حداکثر عرض حدود 500 کیلومتر، یک دشت باتلاقی بدون درخت است. خاک منطقه توندرا به دلیل دمای پایین، رطوبت مازادی را به همراه دارد و به همین دلیل این مکان پوشش گیاهی پیوسته و متناسبی را تجربه نمی کند. توندرای روسی عمدتاً دارای زمین‌های برهنه با برخی از مناطق پوشیده از گلسنگ و خزه است. منطقه توندرا که پر از جمعیت حیات وحش غنی است، به شما امکان می دهد گوزن های شمالی، روباه های قطبی، جغدهای برفی، گاوهای مشک، پتارمیگان، لمینگ ها، و بیورها را ببینید.

 

کوه کامچاتسکی

کوه کامچاتسکی

اگر قصد دارید زیبایی های ناهموار و مناظر جذاب کامچاتسکی را تجربه کنید، باید دقایقی را در پایتخت شبه جزیره، پتروپاولوفسک بگذرانید. پتروپاولوفسک که به زیبایی در خلیج آواچا واقع شده و در میان کوه‌های مرتفع پوشیده از برف و مشرف به آتشفشان‌های غول‌پیکر قرار گرفته است، منظره‌ای واقعاً دیدنی برای غوطه‌ور شدن ارائه می‌کند. لبه دریای پتروپولوفسک با ساختمان‌های تاریخی خیره‌کننده پوشانده شده است که این شهر را به یکی از مکان‌های رایج مورد علاقه برای بازدید در روسیه در بین دوستداران تاریخ تبدیل می‌کند. مردم محلی پتروپاولوفسک و کامچاتسکی نیز مانند آتشفشان های خیره کننده ای که شما را برای پیاده روی کوتاه، تور هلیکوپتر یا رانندگی دعوت می کنند، پذیرا هستند.

 

شهر مدرن سوچی

شهر مدرن سوچی

یکی از بهترین جاهای دیدنی روسیه برای بازدید در فصل بهار و تابستان، شهر زیبا و مدرن سوچی است که در دریای سیاه قرار دارد و به عنوان یک اقامتگاه ساحلی بهاره و تابستانی مناسب برای کارت پستال شناخته می‌شود. این شهر پس از میزبانی بازی های المپیک زمستانی 2014 محبوبیت بین المللی زیادی به دست آورده است. سوچی به‌خاطر پارک‌های سرسبز و پر از نخل‌ها و ساختمان‌های نئوکلاسیک قرن بیستمی خیره‌کننده مانند تئاتر زمستانی بسیار معروف است. یکی دیگر از جاذبه های شهر سوچی، پارک ملی جنگلی و خیره کننده سوچی است که یک منطقه حفاظت شده است که در منطقه ای به وسعت حدود 1937 کیلومتر مربع در رشته کوه های قفقاز گسترده شده است.

 

جزیره کیژی و کلیسای معروف بدون میخ

جزیره کیژی و کلیسای معروف بدون میخ

کیژی که به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شده، یکی از مکان‌های دور از مرکز روسیه است که باید از آن بازدید کرد. این جزیره در میان دریاچه اونگا واقع شده و طول آن تقریباً به 6 کیلومتر می رسد. این جزیره خانه شگفتی های معماری چوبی خیره کننده است و صنایع دستی سنتی درخشان را به رخ می کشد. این جزیره همچنین دارای قدیمی ترین کلیسای چوبی کشور، کلیسای رستاخیز است که قدمت آن به قرن چهاردهم باز می گردد. از دیگر جاذبه های مهم جزیره کیژی می توان به Pogost of Our Savior و کلیسای تغییر شکل قرن 18 میلادی اشاره کرد که در مجموع دارای 22 گنبد پیازی است.

 

شهر زیبای کازان؛ از معروف ترین جاهای دیدنی روسیه

شهر زیبای کازان؛ از معروف ترین جاهای دیدنی روسیه

شهر کازان در محل تلاقی دو رودخانه در روسیه به نام های کازانکا و ولگا قرار دارد. این شهر پر زرق و برق ترکیب کاملی از فرهنگ های روسیه و تاتار را ارائه می دهد. کازان همچنین خانه یکی از مکان‌های معروف میراث جهانی یونسکو، کرملین کازان است و یکی از مکان‌های گردشگری معروف روسیه است. این شهر همچنین یکی از بزرگترین مساجد اروپا به نام مسجد قلاریف را در خود جای داده است. طولانی‌ترین رودخانه اروپا، ولگا، که حدود 3700 کیلومتر طول دارد نیز از میان شهر می‌گذرد و منظره‌ای مسحورکننده برای غوطه‌ور شدن در آن ارائه می‌دهد. کازان همچنین یکی از بهترین مکان‌ها در روسیه برای لذت بردن از غذاهای اصیل تارتار است.

 

حلقه طلایی روسیه

حلقه طلایی روسیه

حلقه طلایی روسیه یک مسیر گردشگری شناخته شده است که در دهه 1960 به وجود آمد. این مسیر از بسیاری از شهرهای قرون وسطایی روسیه می گذرد که در سمت شمال شرقی مسکو قرار دارد. حلقه طلایی در مجموع از 8 شهر اصلی به همراه برخی شهرهای تابعه در مسکو، ایوانوو، یاروسلاول، ولادیمیر و کوستروما تشکیل شده است. جاهای دیدنی اصلی توسط شهرهای واقع در حلقه طلایی شامل ساختمان های باستانی، صومعه های به خوبی حفظ شده، کلیساهای باشکوه و چندین سایت میراث جهانی یونسکو است.

 

پارک ملی Curonian

پارک ملی Curonian

آیا تا به حال نامی به عنوان کورشی شناخته به گوشتان خورده است؟ Nerijos Nacionalinis Parkas، پارک ملی بسیار محبوب Curonian Spit در سال 1991 به عنوان یک پارک ملی اعلام شد. این پارک ملی در سراسر دریای بالتیک گسترده شده است و مسیرهای پیاده روی به قلمرو روسیه کالینینگراد از لیتوانی دارد و یکی از بهترین مکان های گردشگری در روسیه. پارک ملی Curonian Spit دارای جنگل‌های انبوه کاج، مملو از گراز وحشی، گوزن و گوزن است. این پارک ملی که دور از شلوغی شهر است، به شما امکان می‌دهد خود را در تپه‌های شنی زیبا و نسیم خنک پر از رایحه‌های معطر کاج گم کنید.

 

جزیره اولخون

جزیره Olkhon Island

جزیره اولخون با وسعت 730 کیلومتر مربع و 71.5 کیلومتر طول و 20.8 کیلومتر عرض، بزرگترین جزیره دریاچه بایکال و سومین جزیره بزرگ دریاچه در کل جهان است. این جزیره حاشیه جنوب غربی Academician Ridge را ایجاد می کند. جزیره اولخون مکانی خوش منظره را برای دوستداران طبیعت ایجاد می کند تا در مناظر پانوراما خیره کننده دریاچه استراحت کنند. ساحل شرقی جزیره توسط کوه های شیب دار پوشیده شده است و کوه ژیما بلندترین قله آن است که در ارتفاع حدود 2684 فوتی از سطح آب دریاچه بایکال قرار دارد.

 

ممنون که تا انتهای مقاله جاهای دیدنی روسیه همراه ما بودید. ما در این مطلب سعی کردیم تا بهترین جاهای دیدنی کشور روسیه را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز و جاهای دیدنی در تمام نقاط جهان به صفحه اینستاگرام فروشگاه اینترنتی زیگوکمپ سر بزنید.

 

 

 

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *