کمپینگ؛ داروی شفابخش استرس

مجله زیگوکمپ » راهنمای سفر و طبیعت گردی » کمپینگ؛ داروی شفابخش استرس
کمپینگ؛ داروی شفابخش استرس
چادر-اصلی

با گسترش زندگی ماشینی و غرق شدن افراد در دنیای تکنولوژی، مشکلاتی مانند هیجانات و استرس‌های شغلی و احساسی در طول زمان روح و روان آدم را بیمار و آزرده می‌کند. یکی از شفابخش‌ترین داروهای استرس، کمپینگ و طبیعت گردی است. کمپینگ در طبیعت، تنفس در هوای آزاد کوه، قدم زدن در جنگل، تماشای رودخانه‌ها و آبشارها و خوابیدن زیر آسمان پرستاره بر هر درد بی درمان دواست.

اگر تا به حال تجربه کمپینگ نداشتید در این پست با ما همراه شوید و درباره کمپینگ بیشتر بدانید.

 کمپینگ چیست؟

کمپینگ سبکی از سفر کردن است که طرفداران آن به جای اقامت در هتل‌‌ یا اقامتگاه‌های لوکس، در فضایی باز و دور از شهر و محل سکونت انسان‌ها اتراق می‌کنند.

جنگل‌ها، بیابان‌ها، دامنه کو‌ه‌ها، کنار رودخانه‌ها، دشت‌ها، ارتفاعات و جزایر مکان‌هایی هستند که پذیرای مسافران کمپ هستند. هر فصلی از سال هم ممکن است به عنوان زمان مناسب چادرزنی و کمپینگ انتخاب شود.

نیازمندی‌های اولیه این سبک سفر چادر مسافرتی، کیسه خواب، کوله پشتی برای قرار دادن وسایل سفر در آن، زیرانداز، کفش مناسب برای گذر از مناطق صعب العبور یا مرطوب، لباس مناسب بسته به فصلی که در آن سفر می‌کنیم، مواد غذایی و آشامیدنی، ملزومات بنا کردن آتش و لوازم بهداشتی مورد نیاز بنا به تعداد روز سفر است.

هدف این نوع سفر ترک مناطق توسعه یافته شهری، ماجراجویی و لذت بردن از طبیعت بکر است.

تاریخچه کمپینگ

نحستین کمپینگ در سال 1880 توسط آقای توماس هیرام هولدینگ در کشور انگلستان و در نزدیکی رودخانه تایمز برپا شد. در آن دوران مردم اشتیاق زیادی برای تفریح در رودخانه و قایقرانی داشتند و بعد از قایقرانی در کنار رودخانه استراحت می‌کردند. در همین زمان بود که برای اولین بار بشر کمپینگ مدرن را تجربه کرد.

توماس هیرام هولدینگ

هولدینگ به مدت ۵ هفته در کنار رودخانه می سی سی پی، چادری بنا کرد و در سال 1908 تجربه کمپینگ خود را در قالب یک کتاب منتشر کرد. این اثر اولین کتاب راهنمای کمپ تفریحی است که تاکنون نوشته شده است. همین امر باعث شد تا به او لقب پدر کمپینگ (Father Of Camping) داده شود.

در سال ۱۹۳۲ فدراسیون بین‌المللی کمپینگ شکل گرفت و تا به امروز به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر کمپینگ فعالیتی است که ابعاد زیادی را می‌توان برای آن در نظر گرفت و دیگر فقط جنبه‌ی تفریحی و خانوادگی ندارد.

https://mag.zigocamp.com/post/76
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *