ظروف پخت و پز؛ مناسب‌ترین نوع ظروف برای طبیعت‌گردی

مجله زیگوکمپ » راهنمای خرید و استفاده لوازم طبیعت ‌گردی » ظروف پخت و پز؛ مناسب‌ترین نوع ظروف برای طبیعت‌گردی
ظروف پخت و پز؛ مناسب‌ترین نوع ظروف برای طبیعت‌گردی
ظروف پخت و پز در طبیعت

در میان ابزار و وسایل سفر، ظروف پخت و پز نقش بسیار کلیدی را ایفا می‌کنند. چرا که، به‌ غیر از بحث راحتی در تغذیه، نظافت و بهداشت نیز برای شما تضمین خواهد شد. در این مقاله مجله زیگوکمپ درباره ظروف پخت و پز بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تصور کنید که با خیال راحت در طبیعت بکر نشسته‌اید و با ظروفی متناسب با سفر که استفاده‌ از آن آسان است و قابلیت حمل و نقل در سفر دارد، غذایتان را میل می‌کنید. این یعنی کیفیت در معنای ناب زندگی در سفر.

اگر به تازگی طبیعت‌گردی را شروع کرده‌اید و نمی‌دانید چه ظروفی در سفر کارآمد هستند در این پست با انواع ظروف کاربردی سفر آشنا خواهید شد.

ظروف پخت و پز در سفر

ظروف استیل

در مقایسه با ظروف نچسب، مقاومت بالایی دارند. خوش عمر هستند و خراش‌ها خیلی در آن‌ها اثر ندارند. مشکل اصلی ظروف استیل این است که این ظروف سنگین هستند و گرما به صورت یکنواخت به آن‌ها انتقال داده نمی‌شود. پس احتمال این وجود دارد ‌که قسمتی از غذای شما که بیشتر در معرض حرارت است، بسوزد.

ظروف تیتانیوم

اگر می‌خواهید ظرف و ظروف سنگینی با خود حمل نکنید، ظروف تیتانیوم بهترین گزینه برای ظروف پخت و پز هستند. خوردگی حریف آن‌ها نمی‌شود و حرارت را به سرعت انتقال می‌دهند. مقدار کمی حرارت هم برایشان کافی است. البته فراموش نشود که در مقایسه با ظروف استیل گرما را دیرتر پخش می‌کنند و البته قیمتشان هم گران‌تر از سایر انواع ظروف است.

ظروف تیتانیوم

ظروف آلومینیومی

این جنس ظروف قیمت مناسب و خوبی دارند و یک رسانای حرارتی مطلوب محسوب می‌‌شوند. اما اگر حواستان نباشد و غذاهای اسیدی را با آنها بپزید، مسئولیت خراشیده شدن‌شان با خودتان است. البته می‌توانید از آلومینیوم سخت شده استفاده کنید که مشکل کمتری داشته باشید.

ظروف چدنی

با اینکه این ظروف گزینه ایده الی برای پخت و پز در سفر هستند اما سنگین‌اند و در سفرهایی که کوه‌نوردی و راه‌پیمایی به همراه دارند، حمل‌شان سخت و توام با خستگی خواهد بود.

ظروف پلاستیکی

این ظروف شاید دارای قیمت مناسب و مقاوم در برابر خراشیدگی و خوردگی باشند، اما مشکل بزرگشان این است که به محض این‌که حرارت به آن‌ها برسد، احتمال اینکه بوی غذا را به خود بگیرند زیاد است.

ظروف سیلیکونی

چند سالی است که ظروف سیلیکونی در بین طبیعت‌گردان رواج بسیار پیدا کرده است. ویژگی خوب ظروف سیلیکونی این است که حجم چندانی را اشغال نمی‌کنند، در برابر حرارت مقاوم هستند و قابلیت استفاده در مایکروفر را دارند. به راحتی تا می‌شوند.

همچنین سطحشان چسبنده نیست و بنابراین شست و شوی این نوع ظروف پخت و پز بسیار راحت است.

ظروف سیلیکونی یک برگ برنده دیگر هم دارند و آن سازگاری با طبیعت است و دیگر از این بابت، نگرانی درباره صدمه زدن به طبیعت وجود ندارد.

ظروف سیلیکونی

ظروف دارای لایه نچسب

شاید این گونه ظروف پخت و پز به خاطر نچسب بودنشان، به راحتی شسته شوند اما نسبت به ظروف دیگر، از مقاومت کمتری در مقابل خراشیدگی و خوردگی برخوردارند. پس اگر خواستید در آنها غذا درست کنید، از قاشق پلاستیکی یا چوبی استفاده کنید.

نکات مهم در رابطه با خرید ظروف پخت و پز

محل سفر

محلی که برای سفر انتخاب می‌کنید، کاملا در انتخاب ظروف نقش دارد.

  • اگر به طبیعت دوردست رفته و قصد پیاده روی دارید، پس به ظروف پخت و پز کم حجم و کم وزن نیاز دارید.
  • اگر خودرو به همراه دارید و قرار است جایی در همان نزدیکی کمپ بزنید، وزن ظروف مهم نیست.
ظروف کمپینگ
مدت زمان اقامت
  • اگر قرار است برای تعطیلات کوتاه به سفر بروید، ظروف پلاستیکی گزینه ای ایده آل است.
  • اگر قرار است مدت زمان زیادی در سفر باشید و یا مرتبا به سفر می‌روید، باید فکری به حال تهیه ظروف پخت و پز باکیفیت‌تر کنید.
بهترین متریال

تیتانیوم بهترین گزینه برای ظروف پخت و پز و سبک‌ترین و سازگارترین نوع آن است. البته این سازگاری بهای گرانی هم دارد، چون قیمت این نوع ظروف کمی گران است. اگر نمی‌خواهید برای خرید ظروف تیتانیوم هزینه چندانی کنید، آلومینیوم جایگزین خیلی خوبی است. پلاستیک هم ارزانترین است اما به دلیل دوام و قوام و سازگاری کم، پیشنهاد نمی‌گردد.

https://mag.zigocamp.com/post/910
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *