بازدید از موزه عاج رامسر 24ساعته شد!

مجله زیگوکمپ » اخبار و تازه‌ها » بازدید از موزه عاج رامسر 24ساعته شد!
بازدید از موزه عاج رامسر 24ساعته شد!
بازدید مجازی از موزه رامسر

این‌روزها میزبان مهمان ناخوانده و دوست نداشتنی‌ای به نام ویروس کرونا یا کووید 19 هستیم! مهمان ناخوانده کمی سمج و پررو است و معلوم نیست کی به شهر و دیار خود بازمی‌گردد! بنابراین بدر خانه ماندن و قرنطینه شدن تنها راه دیپورت این گردشگر خانمان برانداز است! اگر شما هم از خانه ماندن خسته شده‌اید ما در زیگوکمپ یک پیشنهاد جالب داریم که می‌تواند ساعاتی شما را سرگرم کند. بازدید رایگان از موزه‌ عاج در رامسر، آن هم از نوع مجازی!

موزه عاج کجاست؟

موزه عاج رامسر اولین موزه‌ی تخصصی عاج در ایران و خاورمیانه است که در شهر رامسر و در استان مازندران قرار دارد.

این موزه در مجموعه فرهنگی موزه‌ای شهدای رامسر قرار گرفته و در سال 1379 به عنوان مکانی برای پژوهش حاشیه دریای خزر افتتاح شده است . این مجموعه به ثبت آثار تاریخی رسیده و اکنون مورد بازدید عموم قرار دارد .

بازدید از موزه عاج رامسر

موزه‌ عاج در سال ۱۳۹۶ به‌عنوان اولین موزه‌ی تخصصی عاج در ایران و غرب آسیا، در کاخ دو طبقه‌ تاج الملوک پهلوی که به «آتابای» نیز معروف است برپا شد. این مکان دو طبقه به مساحت بیش از ۴هزار مترمربع و با زیربنای ۵۷۸ مترمربع در جوار کاخ مرمر قرار دارد.

در موزه عاج چه می‌گذرد؟

در این مجموعه که تنها موزه‌ای است که از تمامی نقاط زیستگاه فیل‌ها، آثار بسیاری در آن گردآوری شده، آثار هنری بی‌نظیر و خیره‌کننده در زمینه‌ هنر تراشکاری روی انواع عاج در بخش‌های مختلف مانند اتاق شمایل انسانی و غیر انسانی، اتاق جنگ‌افزارها و… در معرض نمایش است.

بازدید مجازی از موزه عاج رامسر

این آثار شامل حدود ۳۰۰ اثر تماشایی به‌صورت خام و تراش خورده حاصل کار هنرمندان شرق، جنوب شرق قاره‌ی آسیا و بخش‌های از قاره‌ی آفریقا است که در قالب انواع مختلف تندیس، تزیینی و … به نمایش گذاشته شده‌اند.

شما می‌توانید به جای سفر به رامسر از منزل و بدون حفظ پروتکل بهداشتی، از طریق تور مجازی موزه عاج رامسر  از این موزه، آثار، اشیا و بخش‌های جذاب آن دیدن کنید.

بازدید مجازی از موزه عاج رامسر
https://mag.zigocamp.com/post/552
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *