دمای کیسه خواب و هر آنچه که باید در این مورد بدانید

مجله زیگوکمپ » راهنمای خرید و استفاده لوازم طبیعت ‌گردی » دمای کیسه خواب و هر آنچه که باید در این مورد بدانید
دمای کیسه خواب و هر آنچه که باید در این مورد بدانید
دمای کیسه خواب

یکی از اصلی ترین اجزای هر سفر طبیعت گردی کیسه خواب است. در خصوص کیسه خواب و انتخاب مدل مناسب پیشتر توضیحاتی داده ایم. شما می توانید در این خصوص مقاله کیسه خواب پر یا الیاف را مطالعه کنید. امروز اما قصد داریم در زیگوکمپ مبحث دمای کیسه خواب را بررسی کنیم.

هر کیسه خواب فارغ از جنس و مدل آن قادر به ایجاد یک دمای مشخص است. حدود 17 سال پیش اتحادیه اروپا استانداردی را برای کیسه خواب تعیین کرد. استاندارد دمای کیسه خواب که با نام  EN13537 از آن یاد می شود، گویای برخی آزمایشات است.

 

حال خوب و گرم

 

معنای اعداد و ارقام دمای کیسه خواب

 

در طی این آزمایشات برخی شبیه سازی هایی صورت گرفت. این شبیه سازی ها کمک کردند تا بتوان به یک سری اعداد مشخص رسید. این اعداد که برای سرما و گرمای کیسه خواب به ثبت رسیده اند، یک فرض کلی محسوب می شوند. چراکه این موضوع به مسائلی مانند بدن شخص و دمای محیط نیز بستگی دارد.

در زیر مفهوم اعداد و ارقامی را توضیح می دهیم که گویای دمای کیسه خواب هستند. پیش از مطالعه این نکات را در نظر داشته باشید. مرد استاندار، یک فرد 25 ساله 73 کیلویی با قد 1.73 محسوب می شود. در مقابل زن استاندارد یک فرد 25 ساله 60 کیلویی با قد 1.60 است.

 

دمای کیسه خواب

 

Maxium comfort یا Upper limit

 

ممکن است این مورد برای همه کیسه خواب ها درج نشود.  Maxium comfort به معنای خواب راحت یک مرد استاندارد بدون تعریق خیلی زیاد است. این مورد در حالی شبیه سازی شده که زیپ کیسه خواب باز بوده و دست های شخص بیرون باشند.

 

دمای Comfort کیسه خواب

 

Comfort دمایی متعادل را برای یک خواب راحت و آسوده به زن استاندارد هدیه می دهد.

 

Lowset comfort – Comfort limit – Lower limit

 

یک مرد استاندارد می تواند 8 ساعت در این دما بخوابد. Lower limit پایین ترین دمایی است که بدن می تواند یک خواب بدون بیدار شدن را تجربه کند.

 

Extreme

 

این مورد کمترین دمایی است که یک زن استاندارد می تواند تحمل کند. در این دما خوابیدن دشوار است و صرفا مسئله تحمل مطرح است. این آخرین دمایی است که کیسه خواب می تواند از بدن در برابر پدیده ای مانند هیپوترمی محافظت کند.

 

مشخصات محصول

 

جمع بندی

 

با وجود تمام نکات ذکر شده، باید پیش از هر کاری مقصد را مورد بررسی قرار دارد. فارغ از این، بدن هر شخص با دیگری تفاوت هایی دارد. شما می توانید کیسه خواب مورد نظر خود را از فروشگاه آنلاین زیگوکمپ تهیه کنید. اطلاعات هر محصول به صورت کامل در بخش توضیحات درج شده اند.

 

https://mag.zigocamp.com/post/1250
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *