کویر ورزنه ، بخش دوم | جاذبه های دیدنی اطراف کویر

مجله زیگوکمپ » جاذبه های طبیعت گردی » کویر ورزنه ، بخش دوم | جاذبه های دیدنی اطراف کویر
کویر ورزنه ، بخش دوم | جاذبه های دیدنی اطراف کویر
کویر ورزنه

در بخش اول مقاله کویر ورزنه به سراغ پیشینه این کویر زیبا رفتیم. از گوشه و کنار این کویر دوست داشتنی سخن گفتیم. امروز در زیگوکمپ بخش دوم مطلب کویر ورزنه را به رشته تحریر درآورده ایم. در این بخش به جاذبه های دیدنی اطراف کویر ورزنه می پردازیم. ما را در معرفی این زیبایی های کم نظیر همراهی کنید.

 

جاذبه های دیدنی کویر ورزنه

 

اگر تنها یک چرخ کوتاه در اینترنت بزنید متوجه جاذبه های دیدنی فراوان اطراف کویر می شوید. جاذبه هایی که هر یک رنگ و لعاب خاص خود را دارند. جاذبه های دیدنی اطراف کویر ورزنه به یک دسته بندی ختم نمی شوند. شما به هنگام سفر به این منطقه می توانید از انواع جاذبه های تاریخی و طبیعی بهره مند شوید.

 

ورزنه، شهر فرشتگان سفید پوش

 

آخرین سکونتگاه زاینده رود که از دو بافت قدیم و جدید تشکیل شده است. دلیل نام گذاری ورزنه به شهر سفید، نوع لباس پوشیدن ساکنین است. بانوان منطقه با چادر های سفید در منطقه تردد می کنند. بخش زیادی از مردان شهر نیز لباس سفید بر تن دارند. این شهر در فاصله ده کیلومتری کویر ورزنه قرار دارد. شهر ورزنه به مانند یک کتاب تاریخ کوچک است، از این رو به نگین شرق اصفهان شهرت دارد. شهر ورزنه یکی از پر طرفدار ترین جاذبه های اطراف کویر ورزنه است.

 

شهر ورزنه

 

 

مسجد جامع ورزنه

 

در شهر ورزنه، در گوشه ای از خیابان بهشتی یکی از قدیمی ترین مسجد های منطقه قرار دارد. بر طبق شواهد این مسجد در گذشته آتشکده بوده و در زمان تیموریان به مسجد تبدیل شده است. دو شبستان غربی و شرقی و مناره مسجد از دیدنی های این بنای تاریخی هستند. شما می توانید در ساعات نماز به صورت رایگان از مسجد جامع ورزنه دیدن کنید.

 

مسجد جامع ورزنه

 

 

پل تاریخی ورزنه

 

مورد بعدی از جاذبه های دیدنی اطراف کویر ورزنه به یک سازه تاریخی می رسد. پلی به طول پانصد متر که به عنوان آخرین پل زاینده رود از آن یاد می شود. پل تاریخی ورزنه آخرین سازه پیش از تالاب گاو خونی محسوب می شود. پل تاریخی ورزنه در دو دوره تاریخی ساخته شده است. بخشی از آن در دوره سلجوقیان و بخش دیگر در دوره قاجار شکل گرفته است. در حال حاضر از این پل به عنوان پل ارتباطی بین بافت قدیم و جدی شهر استفاده می شود.

 

پل تاریخی ورزنه

 

 

برج کبوترخانه قورتان

 

برج کبوترخانه یکی از سازه های کهن شهر قدیمی ورزنه است. برج کبوترخانه قورتان در نزدیکی زاینده رود واقع شده است. در گذشته کبوترخانه های زیادی به ویژه در اصفهان و یزد ساخته می شدند. این بنا ها معمولا بین 7 تا 15 متر ارتفاع داشته اند. کبوترخانه برای اسکان پرندگان با بیش از صد لانه ساخته می شدند. کاربرد این برج ها برای جمع آوری مدفوع آن ها برای کشاورزی، باروت و … بود. اگر به کویر ورزنه رفتید بد نیست از این برج نیز دیدن کنید.

 

تالاب گاوخونی در نزدیکی کویر ورزنه

 

یکی از جاذبه های دیدنی اصفهان که طرفداران بسیاری دارد. این تالاب که به باتلاق گاوخونی نیز شهر دارد در انتهای رودخانه های زاینده رود، زرچشمه و ایزدخواست قرار گرفته است. از جذابیت های این تالاب می توان به جلبک های سبز، نیزار و نمکزار وسیع آن اشاره کرد.

 

تالاب گاو خونی

 

 

نکته آخر …

 

همانطور که می دانید جاذبه های دیدنی بیشتری اطراف کویر ورزنه وجود دارد. سعی کنید به هنگام سفر به کویر ورزنه به جست و جوی مناطق دیدنی بپردازید. حتما سفر خود را با برنامه ریزی پیش ببرید و وسایل لازم را به همراه داشته باشید.

 

https://mag.zigocamp.com/post/1362
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *